zwartepietmoetophaagsescholenblijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zwartepietmoetophaagsescholenblijven.


Gast

#2101

2015-09-18 17:25

Omdat ik weiger te buigen voor een kleine minderheid die ons Sinterklaasfeest wil kapot maken!!! Het is ons land met onze wetten en tradities en als het hun niet bevalt dan moeten ze ophoepelen!!!

Gast

#2102

2015-09-18 17:27

Zwarte piet moet blijven behoort tot de Nederlands cultuur!

Gast

#2103

2015-09-18 17:29

ik heb getekend omdat dit een kinderfeest is, en dat ook zo moet blijven, mijn moeder van 92 zei vandaag nog, zwarte Piet bestaat al 80 jaar en dat moet gewoon zo blijven!!! dus heb eerbied voor de oudere en kinderen!!!!

Gast

#2104

2015-09-18 17:30

omdat ik als 64 jarige opgegroeid ben met Sint en Piet en dat net als elk kind geweldig vind het is een nederlands feest dat moet blijven er kunnen altijd gekleurde of andere pieten bij zonder rassisme iedereen is welkom

Gast

#2105

2015-09-18 17:30

Omdat Nederlanders zich op alles en iedereen aanpassen. En waar blijven de Nederlanders dan?

Gast

#2106

2015-09-18 17:33

Te gek voor woorden

Gast

#2107

2015-09-18 17:33

Zwarte Piet is deel van onze Nederlandse cultuur. Juist in deze tijd van globalisering / internationalisering is van het essentieel belang om onze tradities in ere te houden. Daarnaast is er NIETS 'racistisch' aan Zwarte Piet. Vele generaties kinderen zijn ermee opgegroeid zonder racistisch te worden. Deze jaarlijkse ongein moet stoppen. Laat onze kinderen weer gewoon Sinterklaas vieren zoals het hoort. Zonder dat zure gedoe van de zeurpieten.

Gast

#2108

2015-09-18 17:33

Volgens mij leven we nog steeds in een democratie met een gekozen volksvertegenwoordiging. Zij hebben aangegeven dat het een zaak van de samenleving is om dit te bediscussiëren. Nu nemen een paar geite wollen sokken dit recht zomaar van ons af door zich als een soort NIET gekozen vertegenwoordiging op te stellen en voor ons - aan mij als ouder is in het geheel niets gevraagd - te besluiten!!

Gast

#2109

2015-09-18 17:34

Ik vindt het raar dat een mooi feest van de Nederlanders !! Zo wordt neer gezet als rassen discriminatie .zo wordt allesvan ons afgepakt, ik heb het als kind , en mijn kinderen nooit zo ervaren !! Maar wij lopen toch in alles mee !Dit is van ons .

Gast

#2110

2015-09-18 17:35

Ik doe mee aan deze "Piet"titie! Wat een grap zeg, het wordt steeds gekker op deze aarde. Is er nog ergens iets van respect te vinden?

Gast

#2111

2015-09-18 17:35

Omdat het onze traditie is en die moet blijven......!!!

Gast

#2112

2015-09-18 17:35

Zwarte piet is zwart en niet wit!!!!!!!

Gast

#2113

2015-09-18 17:37

Dit is Nederlandse cultuur op zen best!

Gast

#2114

2015-09-18 17:39

Het feest van Sinterklaas en zwarte Piet was hier eerder dan de paar mensen die nu bezwaar maken hierover. Je aanpassen en soms incasseren zijn ervaringen die horen bij het leven. Daar hoef je geen minder mens van te worden.

Gast

#2115

2015-09-18 17:40

Ik ben 69 en al 47 jaar Zwarte Piet. Ik huiver van een rol als boeman, van zwarte bangmaker die de kinderen aan het wenen brengt. Ook sta ik weigerachtig tegenover een rol als onderdanige knecht van de Sint. Integendeel, Sinterklaas en ik vormen een kindvriendelijk duo, evenwaardig en op hetzelfde niveau, ernstig maar begrijpend, lief en grappig, we zijn beiden de grote kindervrienden. Geen enkel kind of volwassene neemt aanstoot aan ons imposant uiterlijk, er is alleen bewondering en verwondering. Dit maakt het grote verschil en zo hoort het. Van discriminatie hebben wij nog nooit een woord gehoord, zelfs niet de geringste opmerking.
Met kindvriendelijke groeten, Leo Nys.

Gast

#2116

2015-09-18 17:41

Deze traditie moet blijven bestaan

Gast

#2117

2015-09-18 17:42

Dit is dus een Nederlands feest en dat moet zo blijven,en anders ook geen ramadan en suikerfeest op scholen

Gast

#2118

2015-09-18 17:44

Nederlandse cultuur behoort met rust gelaten te worden!
Zwarte Piet heeft niets niets met racisme te maken!

Gast

#2119

2015-09-18 17:48

Zwarte Piet heeft niks, maar dan ook helemaal niks, met discriminatie te maken. Een eeuwen oude traditie wordt door een paar mensen om zeep geholpen. Waar eindigt dit?

Gast

#2120

2015-09-18 17:48

Piet moet blijven blijf van onze traditie af

Gast

#2121

2015-09-18 17:48

De Haagse overheid bemoeit zich met iets wat niet tot haar taken behoort. Geen enkele overheid heeft het recht een volksfeest op die manier te claimen en al helemaal niet om voor te schrijven hoe het gevierd moet worden, zij heeft daar geen bevoegdheid toe. Daarbij is het onbegrijpelijk dat een overheid, welke overheid dan ook, zich op deze manier laat gebruiken voor de agenda van personen die in werkelijkheid alleen uit zijn op geld (bv Verene Shephard, die van de VN, is -heeel toevallig- ook lid van de commissie die bezig is voor herstelbetalingen gericht/ge-eist tegen Nederland. In Belgie speelt deze discussie niet. Hetzelfde geldt overigens voor bedrijven als de Bijenkorf, met hun gouden pieten. Zij laten zich ook gebruiken.). Als er alleen witte pieten gebruikt worden, is het weer geen afspiegeling van de maatschappij. En zo blijven we aan de gang. Als we blanken (zie clowns in het circus) geschminkt en verkleed acrobatische toeren laten doen, vind niemand dit een bewijs van etnische profilering. Overheid, bemoei je er niet mee en laat de traditie zich op een normale manier ontwikkelen en niet bepaald/opgedrongen door een kleine groep die de eigen gekwetstheid als nationaal belang ziet. Overheidsbeslissingen gebaseerd op emoties zijn sowieso een slecht idee. En zolang het overgrote deel van Nederland (Het Volk, tenslotte, gezien de benaming volksfeest) het aanpassen van Zwarte Piet totale onzin vindt en het gezeur meer dan zat is, moeten instanties zich ver van deze discussie houden.


Gast

#2122

2015-09-18 17:51

De hele dicussie heeft niets met discriminatie te maken. Het is een gezellig kinderfeest, waarbij het totaal niet belangrijk is dat piet de knecht van de sint is. Waarom moet iedereen zich aanpassen aan maar een paar zeikerds, die overal wat achter zoeken.

Gast

#2123

2015-09-18 17:51

Ik ben opgegroeid met Sinterklaas en Zwarte Piet en het hele feest eromheen en heb daar prachtige herinneringen aan! Ook onze teeners kijken met veel plezier terug op hun Sinterklaastijd.
Het is een onderdeel van onze Nederlandse cultuur en daar ben ik trots op.
Wanneer je daar als buitenstaander niets van begrijpt, heb dan in ieder geval het fatsoen om onze feestdagen te respecteren! Je bent hier tenslotte te gast in Nederland en een stukje integratie en acceptatie hoort daar nu eenmaal bij.

Gast

#2124

2015-09-18 17:53

Geen enkel wetenschappelijk bewijs voor racisme en niets anders dan misbruik maken van de emoties van mensen om met activisme een doel te bereiken. De slavernij is meer dan 150 jaar over en de huidige en vorige generaties hebben er niks van meegemaakt. De claim dat zware piet de slavernij promoot is belachelijk.

Gast

#2125

2015-09-18 17:54

het sinterklaasfeest met de zwarte piet moet blijfen zo als het is