Alioune moet in België blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Alioune moet in België blijven!.

Gast

2015-10-21 20:58

Alioune is een van de best mensen dat ik ooit heb gekend. Hij is goed geïntegreerde aan de maatschappij, respecteert iedereen en is altijd klaar om andere te helpen .
Na 7 jaar laat hem in België blijven. Hij hoort hier bij.  :-(

Gast

2015-10-22 11:29

Omdat we hem als een vriendelijke behulpzame man kennen

Gast

2015-10-22 11:54

Persoonlijk heb ik Ali één maal ontmoet in het bijzijn van mijn dochter, ik heb er toen een praatje mee gemaakt en was tot over mijn oren verbaasd dat deze HEER al volledig aangepast was aan de omgeving en het land. De heer theo francken zou veel beter zijn job moeten uitoefenen en eerst deze mensen die hier aangepast zijn en niets mispeuteren een vergunning te geven. Maar ja, als je plaats moet hebben voor tientallen duizenden anderen en die niet vind is het een gemakkelijke oplossing om de huidige mensen buiten te zetten. Als ze iemand hier zoveel jaren laten leven en zich laten aanpassen (taal, levensstijl, werk ,integratie.....enz) moeten ze deze niet meer uitwijzen. Dit is een laffe werkingsmethode. Misschien heeft de minister zelf geen vrienden en weet niet wat het is om er een te verliezen.     Frank

Gast

2015-10-22 12:47

Iemand die de moeite doet om zich te integreren moet men niet terugsturen. Er zijn er al genoeg die de moeite niet doen en niet teruggestuurd worden.

Gast

2015-10-22 14:26

Ik krijg het niet te verteren dat mijn vriend waar ik dagelijks mee ga trainen sinds twee jaar in deze tijden van niet gefilterde imigratie overvloedt,  waar men  ons vraagt  op een zo menselijk en vriendelijk  manier deze bevolkingen te begrijpen en te verwelkomen.  Het ligt mij diep en dwars te waarnemen dat een perfect famillie vader, voorbeeld van integratie, op taal ,sociaal en werk gebied dat zijn belastingen als elke burger betaald zomaar na zeven jaar van waar hij moest vluchten om zijn leven terug gestuurd  kan worden naar zijn vaderland waar hij zonder twijfel in levensgevaar zal zijn omdat hij  voor démocratie streef. .

Deze man heeft zijn plaats bij ons !!!!

Deraedt Denis

Gast

2015-10-22 22:20

Omdat Alioune in België gastvrij moet worden ontvangen, zoals humane mensen geboden is te doen.

Gast

2015-10-23 08:49

Omdat onrechtvaardig is !!!

Gast

2015-10-23 15:27

na 7 jaar, niet kunnen!

Gast

2015-10-23 17:15

Ik ken Alioune zeer goed. hij was de vriend van me zoon en van mijn.Alioune kwam ieder week langs om te praten en voetbal te kijken of een film.hij vertelde over ze leven in africa.over zijn dochter wat hij doet voor haar en over de goede cijfer dat ze had in school.Waarom moet die jongen ons land verlaten om in zijn land te overlijden en zijn dochter nooit meer te zien.dat doet pijn die jongen
gast

2015-10-24 00:05

Alioune ken ik al heel lang. Het is een oprechte, vriendelijke en zeer open man. Hij is een erg gelovige moslim, maar staat open voor elke mening en stelt kritische en geinformeerde vragen. Nooit zal hij je afvallen of betuttelen. Hij spreekt zeer goed Nederlands en helpt waar hij kan. Dit is iemand die zich volledig heeft aangepast aan onze maatschappij. Het zou een schande zijn als hij wordt uitgewezen, want hij heeft al lang bewezen een aanwinst te zijn voor ons. Het eerste wat me bij hem opviel, is dat hij altijd vriendelijk is en heel gemakkelijk kontakt legt. Zoals ze hier zeggen: hij praat tegen een hond met een hoedje op. Dit maakt dat hij zeer populair is en veel vrienden heeft. Vrienden die hem nu door dik en dun steunen en hopen dat er hier nog een kentering kan komen. Zelfs nu blijft hij nederig, ons van harte bedanken voor onze steun en toewijding. Wij kunnen alleen maar dromen van zo een sereniteit en bedeesdheid. 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-24 00:07

Gast

2015-10-24 13:05

ik steun jullie volledig , het kan niet dat iemand zolang in belgie is teruggestuurd wordt . ik ben ook bevriend met iemand die hier 3 jaar is waar zijn asiel aanvraag telkens wordt geweigerd. misschien kunnen jullie ook wat info geven wat we kunnen doen . ??? grt; marc

Gast

2015-10-24 22:43

Grote schande België !

Gast

2015-10-25 07:53

Die gast is een voorbeeld voor alle migranten! Taal leren, werken, .....

Gast

2015-10-25 08:01

Deze kerel verdient het om hier te wonen!! Hij is nu nieuwpoortenaar en onze vriend!!!!!

Gast

2015-10-25 08:50

Ali is het beste wat iemand kan overkomen ! Hij staat altijd voor iedereen klaar ! Al had hij veel te weinig dan hetgeen hij verdiende, dan nog ging hij alles delen. Ali is perfect geïntegreerd, spreek perfect nederlands.
Hijzelf is Moslim, maar dat hield hem niet tegen om meer dan een jaar vrijwillig en zonder enige vergoeding voor de kerk hier te werken, de oude mensen in het rusthuis op te beuren...
Niets was Ali teveel gevraagd, maar voor het weinige dat hij nu aan onze Belgische staat vraagt dan kan het niet.
Hij vraagt niet meer dan alleen zijn papieren om hier te kunnen werken ( zoals hij al zolang wil, maar niet mocht ) en een menselijk bestaan te kunnen hebben.
In zijn land zal hij nooit meer de kans krijgen, hij zal zijn vrouw en dochter nooit meer zien...

Ali heeft al veel meer gedaan voor ons, dan wij ooit zullen kunnen terugdoen voor hem.

Dus laat hem aub blijven, hij verdient dit meer dan wie ook !!!!

Gast

2015-10-26 11:59

Omdat het hier gaat over het doden van een mens ! Als wij deze persoon terugsturen wordt hij daar terechtgesteld. Terwijl bij ons de doodstraf totaal is afgeschaft enerzijds, en hij heeft bewezen zich volledig te willen aanpassen aan onze cultuur en hier ook te willen en te kunnen werken.
Bernardo

2015-10-26 12:05

Beste Vrienden en Bekenden,
Hierbij vind je een petitie die ik jullie wil voorleggen om te ondertekenen.
Alioune is een 39-jarige man uit Mauritanië, die daar gevlucht is omdat hij als leraar nogal openlijk geprotesteerd heeft tegen de militaire dictatuur, die een eerder verkozen democratisch gekozen regering heeft omver geworpen.
Er is door het leger een aanhoudingsmandaat voor hem uitgevaardigd.
In zijn land betekent dit gevangenis, marteling en dood... 
Hij is in 2009 in België terecht gekomen, en heeft hier om asiel gevraagd. Zijn echtgenote en zijn dochtertje van 8 jaar, leven nog in Mauritanië. Hij heeft hier zeer vlug Nederlands geleerd gedurende 2 jaar en na de lessen gewerkt zoveel hij kon om zijn familie te kunnen onderhouden. Na 6 maanden verblijf kreeg hij een officiële werkvergunning. Hij heeft aardig wat verdiend en ook aardig wat belastingen betaald. In 2011 werd zijn asielaanvraag echter afgewezen.
Sindsdien kreeg hij geen vergoedingen meer van de staat nog van het OCMW. Hij had geen inkomen meer en ook geen verblijfplaats. Hij leefde dus van de hulp en het begrip die hij van bepaalde mensen en ook van de parochie kreeg.
Omdat hij ondertussen zo goed was ingeburgerd: goed Nederlands spreken, werken en deelnemen aan het sociaal leven van de gemeente Nieuwpoort, stelde zijn advocaat voor om op basis daarvan regularisatie aan te vragen.
Omdat hij zo goed geïntegreerd was, kreeg hij zeer veel steun, zelfs van onze burgemeester, Roland Crabbe, die meerdere brieven stuurde naar de Dienst Vreemdelingenzaken met de vraag om Alioune zo vlug te regulariseren want ik citeer "hij was een voorbeeld voor veel andere burgers".
In eerste instantie werd zijn regularisatie aanvraag afgewezen, maar na 3 weken volledig herroepen. Ook de beslissing dat hij België moest verlaten werd toen ingetrokken. 
Sedertdien wachtte hij bijna 3 jaar op een nieuw antwoord van de staatssecretaris voor asiel. Dat antwoord was helaas weer negatief. 
Intussen maakte hij zich verdienstelijk met zoveel mogelijk mensen te helpen, zonder daarvoor ooit enige vergoeding te vragen. Hij deed veel aan sport en maakte zeer vele vrienden. Op het einde van de grote vakantie kwam het bericht dat zijn beroep verworpen was en dat hij het land moest verlaten...
Kort nadien werd hij door de politie opgepakt en naar Het Centrum voor Illegalen gebracht in Merksplas. Daar zit hij momenteel samen met criminelen die omwille van begane misdrijven terug naar hun land van herkomst worden gebracht.  Alioune was de voorbije 5 jaar bij mij gedomicilieerd. Ik ken hem dus zeer goed. Hij verdient het om hier te mogen blijven. Verschillende werkgevers waar hij vroeger voor gewerkt heeft staan klaar om hem met een vast contact weer in dienst te nemen. Deze petitie is een poging om deze onrechtvaardige beslissing alsnog om te buigen en een positieve oplossing voor Alioune te kunnen vinden zodat hij hier kan blijven en niet naar zijn land terug moet waar hem wellicht de dood wacht.. 
Voel u vrij om de bijgaande petitie te ondertekenen. 
Dank bij voorbaat.

Gast

2015-10-27 07:51

omdat Alioune een heel verstandige man is waar leven in zit, altijd goed gezind is en helpt waar hij kan! Hij spreekt nederlands ongelofelijk goed en is voor ons van grote waarde.

Gast

#45 Re:

2015-10-28 13:42

#43: Bernardo -  

Hoe kunnen wij deze petitie tekenen en waar?  Grts 

Gast

#46 Re: Re:

2015-10-28 18:04

#45: - Re:  

als je deze link gevonden hebt zit je al goed. bovenaan op  'signeer' drukken en invullen. achteraf niet vergeten om te delen via facebook of ander. bedankt!

Gast

2015-10-28 18:46

Mensen die zich aanpassen,de taal leren en hier werken.... zijn een voorbeeld burger.

Voor vele een voorbeeld hoe het moet ! zelf voor sommige Belgen.

Gast

2015-10-31 18:23

Ali is een perfecte voorbeeld van integratie, hij woont hier al 7jaar en spreekt goed Nederlands en Frans. Hij was altijd klaar voor anderen te helpen zonder iets terug te krijgen! De mensen die Ali hebben leren kennen, hebben er zeker geen spijt van. Hij gaf mij karateles in Koksijde en was een zeer goeie trainer, hij heeft een goed hart! Nu is hij in Merkplas met al die criminelen en daar moet hij nu niet zijn, dat is zijn plaats niet! Zijn leven zit zeker in gevaar als hij naar Mauritanie terug word gestuurd! 

ALI MOET BLIJVEN!

ALI=WIJ !!!