Steun de gebedsruimte op de Ezelberg in Geraardsbergen (BELGIE)
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun de gebedsruimte op de Ezelberg in Geraardsbergen (BELGIE).
Gast |
#2772016-02-03 10:13Omdat ik vind dat mensen recht op een samenkomstplek hebben. En dat is voor een moslim dus een MOSKEE |
Gast |
#2802016-02-04 05:19Omdat ik mijn mede moslims wil steunen om deze moskee te kunnen bouwen! |
Gast |
#2812016-02-04 06:32Ik vind dat iedereen recht heeft om zijn godsdienst.in vrijhed moet kunnen uitvoeren. Salam oulekoum ou rahmatouallh. Ou baraktou. |
Gast |
#2822016-02-04 07:03Het is hartstikke belangrijk. Voor elk moslim om een gebedsruimte te kunnen hebben waar je zou mogen en veilig kunnen voelen. En dat is mooiste van een moskee! Daarom is iedereen daar ook welkom |
Gast |
#2832016-02-04 09:41Omdat het logisch is dat elke burger op aarde het recht heeft om zijn eigen geloof te belijden en dat wij voor alle groepen de mogelijkheden creeren om dat ook uit te kunnen oefenen, ongeacht afkomst,ras ,huidskleur of wat voor geloof dan ook. |
Gast |
#2842016-02-04 10:12ik vind het te gek voor woorden ze zeggen we leven in vrij land iedereen mag zijn geloof bij houden as de mensen een gebed ruimte nodig hebben waarom niet de hele van het gebouw in Nederland is leeg |
Gast |
#285 Re:2016-02-04 11:33Gisteren nogmaals een voorbeeld gekregen van de negatieviteit van de media.... in Oostende meisje verkracht...wat is het probleem... dronken en westers gekleed = verkracht maar.....wacht ik weet een oplossing ! In elk opvangcentrum een moskee bouwen! Het is gewoon onze eigen fout dat dit meisje verkracht is, een slaapplaats en eten geven is niet voldoende. We moeten er nog een plaats voorzien of bouwen om te bidden... dat moet de media berichten ! By the way om misverstanden te vermijden, Oostende ligt in Belgie ! en verkrachters van welk land of nationaliteit of geloof dienen zeer zwaar gestraft te worden, geen discussie daarover ! |
Gast |
#2872016-02-04 19:58Om de islamitische broeders en zusters te steunen, Zo kunnen wij een eenheid vormen. |
Gast |
#2902016-02-07 19:01Beste mensen, Tuurlijk heb ik deze petitie ondergetekend, omdat ik eens ben met de vrijheid van de Godsdienst. Dus laat ik onze moslims broeder die daar wonen hun geloof gemak praktiseren. ThaeerShalabi |
Gast |
#2912016-02-07 22:25Omdat ik het belangrijk vind voor mensen om hun geloof te kunne benutte op zulke plaatsen, zo leer je kennes opdoen en, je leert ook van er kaar. |
Gast |
#2952016-02-13 17:53Ik teken deze petitie om dat ik vind dat die moskee er moet komen en ik sta daar achter zo dat elke moslim broeders daar kunnen gaan bidden inshalah |
Gast |
#2962016-02-14 03:40Ik kan me heel goed voorstellen dat vele Belgen hier op tegen zijn, omdat er zo veel slechte uitspraken gedaan worden op media en dergelijke. Maar ik weet ook dat er genoeg Belgen zijn die ieder mens uniek vindt en met rust laat. Ondanks alles wat ik in mn leven heb meegemaakt, ondanks dat ik door vele moslimbroederen vernederd ben en door ze gekwets ben, blijf ik nog altijd geloven in Islam en voel ik me nog altijd moslim, hoewel ik niet echt praktiserend ben. In een seculiere staat vind ik dat zoals er een kerk bestaat een synagoog bestaat ook een moskee mag komen. In Turkije zijn er genoeg synagogen en kerken waar ze ook gebeden kunnen uitvoeren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze daar samen komen en gaan radicaliseren en extrimistische doeleinden gaan na streven. Ik vind dat er hierover mensen te veel overdrijven! En dit dank zij de media. Ik advisseer iedereen objectief te wezen en eens gaan onderzoeken hoe of wat Islam is, wat voor geloof het eigenlijk is, hoe vredelievend het is of kan zijn. Het zijn enkel de mensen die schuldig zijn, maar niet de Islam of niet de moskee. En daarom is er een moskee nodig om de jongeren of mensen die onwetend zijn, te leren of laten informeren hoe vredevol en liefdevol het geloof eigeinlijk is. Ik, als moslim, ben door vele moslims buitengesloten, dit komt omdat ze hun geloof niet genoeg kennen. Alles ter zijde, het feit echter, dat de moskee gebruikt kan worden voor andere doeleinden dan het verrichten van gebeden, doet in geen enkel opzicht afbreuk aan haar heilig karakter. Ze is in de eerste plaats een gebouw dienende tot Godsverering en moet als zodanig worden behandeld. En iedere willekeurige werkzaamheid wordt in de moskee ook niet toegestaan, behalve die, welke betrekking heeft op het welzijn van de moslimgemeenschap of van nationaal belang is. Het zaken doen of handel drijven in de moskee wordt uitdrukkelijk verboden. Men moet aan het huis van God de nodige eerbied bewijzen. Zo wordt zelfs het verheffen van een luide stem veroordeeld en het spuwen uitdrukkelijk verboden, al was de vloer van de moskee in de tijd van de Profeet slechts van kiezelzand. Daarnaast las ik ergens dat iemand advisseerde deze praktijken uit te voeren in een kerk. En een ander persoon reageerde daarop dat dit niet kan omdat er met schoenen niet gebeden mag worden. Dit is niet helemaal correct, het verrichten van gebeden met schoenen aan wordt wel toegestaan maar de schoenen moeten schoon en niet vuil zijn. De gewoonte is echter ontstaan om de schoenen voor de moskeedeur uit te trekken, als een teken van eerbied voor de moskee. De moskee net en zindelijk houden is een zeer verdienstelijke daad. Mensen hierover kunnen we echt lang discussieren, maar weet aub dat ieder mens gelijk is, moslim of niet moslim. Als een kerk toegestaan is, dan vind ik dat er ook een moskee mag komen, als er natuurlijk wel genoeg moslims zijn die ook daadwerkelijk praktisserend zijn. Ze moeten dan de moskee niet beschouwen als een koffiehuis of wat dan ook. In de moskee, naast het bidden kunnen er ook inrichtingen voor het geven van onderwijs aan degenen, die kennis wensen te vergaren. niet enkel voor vrouwen of kinderen, maar zeker ook Mannen. Ik vind persoonlijk dat vele MoslimMannen goed opgeleid moeten worden op alle gebieden!!! Daarnaast kan er ook een lokaal gemaakt worden als opvanghuis voor de daklozen of een plek waar er voor mensen gekookt kan worden, die bijvoorbeeld geen boodschappen kunnen doen omdat ze financieel niet goed hebben, zoals dit ook bij ocmw gebeurt. Nu gaan er mensen zeggen dat ocmw dit al doet, ja maar er zijn ook genoeg moslims die bij ocmw niet kunnen eten vanwege de geloofsovertuigingen. Ik denk dat ik al te lang heb geschreven, dus ik ga het verder kort houden. Als de oprichters van de aanstaande moskee iemand nodig hebbeb die hun wilt steunen zonder bevooroordeeld te zijn over mijn persoonlijkheid, ben ik bereid ze te helpen en te steunen in de zaken waar ik kan inspringen. Voila mijn emailadres is meegestuurd met mijn handtekening, jullie kunnen via daar met mij contacteren. Ik wens jullie veel succes en zeker veel sterkte omdat er ook genoeg tegenstanders zijn. Allemaal een fijne ochtend gewenst. Groeten, Erkan |
Alp |
#2972016-02-14 13:19Er zijn genoeg plaatsen en manieren om samen te komen en samen te leven in Geraardsbergen, een moskee is daarvoor niet nodig. Bidden kan je ook thuis |
Gast |
#2982016-02-26 13:17Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn gebds ruimte ongeacht welke godsdienst . |
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2016-03-15 01:21- Date of removal: 2016-03-24
- Verwijderingsreden:
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
768 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
247 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5503 Gemaakt: 2024-11-15
Respecteer de euthanasiewet
7794 Gemaakt: 2024-11-02
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
627 Gemaakt: 2024-12-11
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
127 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
119 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
120 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5426 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
561 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
150 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1168 Gemaakt: 2024-11-09
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3481 Gemaakt: 2024-04-23
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09