Ik hoor je niet!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik hoor je niet!.


Gast

#3851

2016-03-30 07:17

Ik ben het er eenvoudig mee eens

Gast

#3852

2016-03-30 07:44

Als drager van een hoortoestel ben ik de hele tijd bezig om de TV harder of zachter te zetten, ik word er horendol van.

Gast

#3853

2016-03-30 08:10

Weg met de herrie op radio en televisie Programmamakers van radio en televisie

Gast

#3854

2016-03-30 08:15

Door het irritante achtergrondlawaai dat het hoorplezier bij het gesproken woord vergalt heb ik deze petitie ondertekend.

Gast

#3855

2016-03-30 08:18

Het is te gek voor woorden, ongevraagde achtergrond, of "spraak begeleidende geluiden" in spraak programma's. Uiterst irritant deze geluiden drukken de essentie van het programma geheel weg, doordat het gesproken woord niet meer te verstaan is. Ook het wijzigen van volume van geluid is in programma's algemeen ronduit storend, het draagt niet bij tot een betere of aandacht trekkende beleving. STOPPEN HIERMEE!

Gast

#3856

2016-03-30 08:42

Het is hinderlijk, als bij het gesproken woord op de achtergrond muziek gespeeld wordt. En dat bij de reclame vaak het geluid zachter gezet moet worden.

Gast

#3857

2016-03-30 08:47

Ik erger me dood aan de weer steeds luider wordende reclame uitingen en tunes in de programma s , Je bent verplicht om met de afstands- bediening in je hand te blijven staan om het volume te regelen, Bovendien is er wat raars aan de hand, het gesproken woord moet je steeds harder zetten om het verstaanbaar te houden
mvg Wim

Gast

#3858

2016-03-30 09:00

Omdat ik dat achtergrondgeluid heel storend en totaal onnodig vind!

Gast

#3859

2016-03-30 09:16

Omdat ik de betreffende achtergrondgeluiden uitermate irritant vind en velen met mij kennelijk.

Gast

#3860

2016-03-30 09:18

Omdat het vaak niet nodig is om harde muziek onder bv. Natuurseries te zetten beelden spreken vaak voor zichzelf en muziek onder gesprekken is al helemaal niet nodig als ik muziek wil zet ik de radio wel aan

Gast

#3861

2016-03-30 09:22

Ik heb een zeer goed gehoor. Daarom is het extra storend als er allerlei overbodig geluid te horen is. Natuurprogramma's die kennelijk altijd voorzien moeten worden van (?) ondersteunende symphonische muziek waardoor van de natuur feitelijk weinig overblijft. Ik hoor graag de waterval, het ruisen van de wind, de zang van de vogels etc.
Op radio 4 stoort mij vooral het harde elektronische deuntje wat aan de ster reclame vooraf gaat. Verschrikkelijk als je net naar Bach hebt geluisterd en dan de reclame keihard je kamer binnen dendert. Ik druk dan het geluid even weg of schakel over naar Klara en blijf dan naar deze zender luisteren. Er wordt ook door radio- en tv presentatoren vaak geschreeuwd in de microfoon. Waarom?
Gesproken woord hoort nooit begeleid te worden door muziek of andere herrie.
Geluidskwaliteit van Nederlandse series is vaak onder de maat en onverstaanbaar. Bij Penoza bijvoorbeeld voor de duidelijkheid maar de ondertiteling gebruikt.
Het is mij een raadsel waarom overal altijd maar muziek te horen moet zijn.
Zelfs in openbare ruimtes als winkelstraten (Gen. Cronjéstraat in Haarlem), tuin- en bouwcentra staat tegenwoordig een radiozender aan. Het gaat dan echt niet meer om achtergrond muziek. In tegendeel. Onlangs de Bijenkorf in Utrecht binnen gelopen. Het leek wel een disco - zo hard als de muziek daar stond. Gauw weer weggegaan dus. Met deze herrie is concentreren bijna niet mogelijk. En als de muziek ook nog niet eens je smaak is........
Dus weg met het opdringen van allerlei overbodige muziek, deuntjes, jingles op tv, radio en in winkels.
Wat was de prachtige BBC serie Wolf Hall een verademing.
Daarin vielen zelfs stiltes, jawel. En slechts sporadisch gebruik van toepasselijke muziek. Het kan dus wel.
JB

Gast

#3862

2016-03-30 09:40

Ik vind musak een overbodig iets.
Als je gehoor niet optimaal is dan wordt je doodmoe van extra achtergrond geluiden, ook op bv een verjaardagsfeest of in een restaurant. In een restaurant begrijp ik het nog wel maar tijdens informatieve programma's is het tijdens spraak fragmenten zeer irritant.

Gast

#3863

2016-03-30 09:42

Omdat ik me al jaren erger aan de verschillende geluidsnivo's. Vooral ook op de zenders waar muziek wordt afgewisseld met informati moet ik constant de afstandsbediening in de hand houden om te horen wat er gezegd wordt zonder tussendoor gek te worden van de muziek, ook als die mooi is. En bij reclame geld dat zowat dubbel.
Ook het idee van altijd ondertitels is heel goed. series als Flikken kan ik nauwelijks verstaan.

Gast

#3864

2016-03-30 10:24

Omdat ik het helemaal mee eens ben.
Geregeld zit op de afstandsbediening met de knoppen te spelen naar harder en dan weer naar zachter. Heel vermoeiend.

Gast

#3865

2016-03-30 10:43

Ik heb zelf last van achtergrond geluid, ook al is mijn gehoor normaal. soms mis ik daardoor niet wat er gezegd wordt. Meestal is extra geluid niet functioneel dus niet nodig. Ik signeer nu op verzoek van een vriendin die doof is in een oor en slechthorend in het andere. Graag serieus nemen, dit probleem. Ook voor kleine kinderen die nog moeten leren praten is vervormde/onduidelijke geluidskwaliteit in de media een belemmering bij hun ontwikkeling.

Gast

#3866

2016-03-30 10:57

Hoogst irritant altijd de extra overheersende achtergrondmuziek, kost moeite de spreekstemmen te verstaan. De ondertitels zijn niet altijd beschikbaar en kloppen vaak niet!!!! STOPPEN met die achtergrondruisvervuiling!!!

 

 


Gast

#3867

2016-03-30 11:37

Omdat ik hoop dat deze brul-, lawaai- en herrie hype snel verboden wordt! Ik heb nog niemand gesproken die deze herrie wél goed vindt en allen keuren die herrie af.


Gast

#3868

2016-03-30 12:28

Als ik naar een programma kijk wil ik geen muziek erdoor heen hebben want door hoor problemen hoor je niet meer waar de uitzending over gaat!

Gast

#3869

2016-03-30 12:29

Ik teken deze petitie:, omdat ik er iedere dag mee te maken heb .Veel te harde achtergrond muziek , in documentaires, of in wat zo ieder programma kan het plotseling gebeuren , voor de muziek moet de TV zachter maar voor de stemmen weer harder.HOOGST VERVELEND,,,,
moet zeker veranderen.

Gast

#3870

2016-03-30 13:18

omdat in dit gezin men gestoord word van al de achtergrond geluiden en bij t minste of geringste er loei harde muziek word gespeeld Dus al de herrie op de achter grond moet verdwijnen!!!! is vooral voor wat dovere mensen de echte stem niet meer te verstaan.Vooral bij de reclame word t geluid nog wel 3x versterkt, je schrikt je elke keer weer een ongeluk.

Gast

#3871

2016-03-30 14:01


Dat er eindelijk wat aan de herrie gedaan wordt

Gast

#3872

2016-03-30 14:08

Ik ben zelf niet slechthorend maar ervaar ook de achtergrondgeluiden als zeer storend. Het leidt enorm van het verhaal af, en omdat het geluid zo hard staat moet je de tv vaak zachter zetten om de buren niet te storen. Maar ja.... dan hoor je de stemmen weer niet


Gast

#3873

2016-03-30 14:19

Als slechthorende is het lastig uit de woordenbrij van sommige programma's iets mee te krijgen. De achtergrondgeluiden en muziek als begeleiding van dergelijke programma's is mij een doorn in het oog. Ik kijk er niet meer naar.
De reclames zet ik standaard uit en de programma's na NPO 2 kijk ik niet, vanwege het programma zelf, maar vooral voor het geluid. Alleen Kitchen 24 met Rudolph van Veen en Jamie Oliver zijn bij mij favoriet.

Gast

#3874

2016-03-30 15:06

De ergernis is het grootst dat er zo weinig ondertiteld wordt bij uitzendingen die allang al zijn opgenomen. En de muziek die bij alle programma's zo nodig erbij moeten!!

Gast

#3875

2016-03-30 16:17


Elkaar goed kunnen verstaan is een eerste vereiste in de communicatie tussen mensen in de samenleving. Media zullen goed hoorbaar moeten zijn willen ze de mensen bereiken. En om van cultuur te genieten zullen het gesproken woord en de muziek duidelijk te verstaan en te onderscheiden moeten zijn.