WATERPOLO, OOK VOOR MEISJES!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie WATERPOLO, OOK VOOR MEISJES!.

Gast

2016-04-21 07:27

Gelijkheid van man en vrouw moet een evidentie zijn in onze maatschappij

Gast

2016-04-21 07:47

Dit is werkelijk discriminatie, Hoe kun je als een als een bod eerst iedereen de sport aanraden en zeggen dat het leuk moet zijn en sportief. om het vervolgens het te verbieden tot een bepaalde leeftijd serieus? belachelijk gewoon jullie moeten je schamen

Gast

2016-04-21 08:01

omdat ook meisjes deze sport moeten kunnen beoefenen als ze dit graag willen

Gast

2016-04-21 08:51

Een gezonde sport die niet mag verdwijnen,enig respect is hier op zijn plaats!
Gr.W

Gast

2016-04-21 09:18

Dit is pure genderdiscriminatie! Anno 2016 zou dit stante pede voor de rechtbank moeten verschijnen!

Gast

2016-04-21 09:36

Iedereen heeft recht om een sport naar keuze uit te oefenen. Gemengde sporten geven bovendien meer kansen om respect, vertrouwen en weerbaarheid te doen groeien (niet alleen bij jongeren maar ook bij volwassenen).

Gast

2016-04-21 10:08

Zelf ook nog waterpolo gespeeld in Strombeek lang geleden...
Meisjes moeten deze sport kunnen blijven spelen en daarvoor hebben ze gewoon de gemengde ploegen nodig.

Gast

2016-04-21 11:11

Gelijke rechten!
Bart V.

#434 Waterpolo, ook voor meisjes

2016-04-21 11:27

Persoonlijk heb ik 25 jaar waterpolo gespeeld, en gedurende gans die tijd geen enkele "bokspartij onder water" meegemaakt.
Meer zelfs, ik heb geen enkel fysiek letsel gehad door contact met een tegenspeler.

Zeker, onze sport is fysiek zwaar, het is een contactsport ( zoals er nog zijn ) en in sommige wedstrijden kan er het hard aan toe gaan waarbij er incidenteel eens over de schreef gegaan wordt, maar ik vind het al te gemakkelijk om waterpolo steeds weer te associëren met brutaliteit. Het is alsof men mogelijke kandidaat-leden wil afschrikken, en zo de sport klein wil houden ( tenzij dit de bedoeling is natuurlijk ).
En de bokspartijen, fysieke letsels en ongewenste aanrakingen zijn mij totaal vreemd bij de U11-U17!
Dus ja, toon ons die "bokspartijen" e.d. waar men zo bezorgd over is... of spaar ons verder van gratuite uitspraken.
Van een voorzitter verwacht je eerder dat hij achter zijn leden en de sport staat die hij dient te vertegenwoordigen.

Want men ontneemt hier wel jeugdspelers de kans om aan competitie te doen, en zich zo verder te ontwikkelen.
De clubs doen heel wat inspanningen om leden te werven, te begeleiden, en zijn maar wat blij dat ze kunnen deelnemen aan competities. Dit komt immers de toekomst van het waterpolo ten goede, en daar zijn we toch voor, nietwaar.

Wekelijks zien we op voetbalvelden aanslagen op de benen van voetballers door collega-voetballers, deze komen er vanaf met een gele of rode kaart, en kunnen na enkele speeldagen schorsing opnieuw verder spelen met een schone lei. Waarom ontzegt men dan deze spelers niet het recht om hun sport verder uit te oefenen? Welke clubbestuurder met gezond verstand wil dergelijk risico lopen dat zijn spelers ernstige blessures oplopen? En dan heb je nog officiële riscicowedstrijden waarbij de maatschappij er moet voor zorgen dat alles in goede banen wordt geleid... Misschien best volledig afschaffen die handel, veel te gevaarlijk!

Eens te meer wil de KBZB beslissingen doorvoeren boven de hoofden van de (waterpolo-)clubs, beslissingen onze sport niet ten goede komen en niet gedragen worden door de meerderheid van de clubs! Men zou er een patroon in kunnen zien...
Jammer dat dit wel gebeurt ten koste van jonge spelers ( jongens & meisjes ) die niet meer vragen dan dat ze hun sport willen uitoefenen. Als bondsorgaan moet het toch mogelijk zijn om dit te organiseren, daar zijn ze toch voor dacht ik zo...

Gast

2016-04-21 11:55

Discriminatie tout court
Waarom blijft Mr Louagie uit de picture ?
blakbjoetie

#436 Petitie waterpolo gemengd

2016-04-21 11:56

Discriminatie tout court Waarom blijft Mr Louagie uit de picture ?

Gast

2016-04-21 12:27

zo een drastische beslissing zonder inspraak van de waterpolo dat kan niet dat dreigd naar diktaktuur
louwagie mag niet vergeten dat hij god de vader niet is , ik zou zeggen hou je bij het voetbal man en blijf met je fikken van het waterpolo

Gast

2016-04-21 14:26

omdat het een schande is om dit te verbieden, waarom zouden jongens en meisjes niet samen mogen sporten. door samen in groep contact te hebben leer men elkaar te warderen. als de wil er is om elkaar te bepotelen dat kan overal gebeuren.
.

Gast

2016-04-21 14:44

Meisjes moeten hun sport kunnen kiezen en als ze in het zwembad benaderd worden op een manier dat ze niet willen, dan moeten degenen die hun grenzen niet respecteren gestraft worden. Simpel.

Gast

2016-04-21 15:07

Omdat ik het heel belangrijk vind dat iedereen dezelfde kansen verdiend

Gast

2016-04-21 15:56

In deze maatschappij moet in alles gestreefd worden naar gelijkheid tussen man en vrouws. Maar blijkbaar niet in de sport. Waarom jongens boven meisjes! Belachelijk. Beide hebben recht op sport en op waterpolo.

Gast

2016-04-21 16:41

waterpolo is ook voor meisjes en de rest is bulshit

Gast

2016-04-21 18:00

Er speelt een meisje mee in mijn ploeg U15. Ze wordt door heel het team gerespecteerd en hoort bij een van onze beste spelers. Ze is door ons nooit verkeerd behandeld en heeft een aparte kleedkamer.

Björn waterpolo aquatics leuven

Gast

2016-04-21 18:21

Omdat het gevraagt werd

Gast

2016-04-21 19:29

Waterpolo is al een sport die niet zo vaak door meisjes wordt uitgeoefend. Zou zonde zijn mochten zij door deze beslissing hun sport helemaal moeten opgeven.
Boze vader van waterpolospelers

#446 Lowagie: een bondsvoorzitter komt op voor de belangen van zijn leden.

2016-04-21 19:41

Jij bent een wandelende schande. Echte sportbestuurders tonen een ander gedrag en hebben respect voor hun leden.

Geen twijfel mogelijk: jij kent de waterpolowereld echt niet, wat je zelf ook beweert.

Gast

2016-04-21 20:25

Volstrekt evident dat gemengd spelen tot 15 jaar geen enkel probleem is.

Gast

2016-04-21 22:35

Omdat ik vind dat iedereen zijn eigen sport mag kiezen en zelf meiden van deze leeftijd hier recht op hebben om waterpolo te spelen in een gemengd team!

Gast

2016-04-22 06:23

dit pure discriminatie

Gast

2016-04-22 06:39

Ik vind dat iedereen het recht heeft om de sport te beoefenen die hij of zij wil, onafgezien van de leeftijd. Als er aparte douchegelegenheden zijn voor meisjes kan er geen probleem zijn.