Vind jij 19 fietsslachtoffers per week aanvaardbaar? Wij niet!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Vind jij 19 fietsslachtoffers per week aanvaardbaar? Wij niet!.
Gast |
#3512016-11-14 12:20er zijn veel teveel auto's op dit ogenblik, enkel door meer mensen op de fiets te krijgen kunnen we ons vlotter verplaatsen. Maar dat vraagt een DRINGENDE aanpak van veiligere infrastructuur en meer controle op automobilisten die gevaarlijk rijden. Laat bij kruispunten eerst fietsers en voetgangers oversteken daarna pas auto's afdraaien. |
Gast |
#3532016-11-14 21:16iedereen moet gewoon beter opletten in het verkeer vind het heel erg rot voor ouders die hun kinderen zo verliezen maar ben wel van menig dat de fietsers het vaak te bont maken hoe ze tegenwoordig rijden opzij gaan doen ze ook amper als je een seintje geeft je krijg eerder een grote muil dan dat zij zich aan de verkeers regels houden mij is geleerd rechts te fietsen en links passeren ben je met 2 hou dan goed in de gaten dat je achter mekaar doet rijden als er veel verkeer langs rijd met alle respect voor degene die zoiets hebben meegemaakt het is niet hatelijk bedoeld |
Gast |
#3542016-11-15 15:53Elk fietsslachtoffer is er één teveel. De fietsers moeten er ook op gewezen worden dat ze zelf veel in de hand hebben, qua zien en gezien worden. |
Gast |
#3552016-11-17 10:01Ik heb zelf 2 dochters die op de fiets naar school / vriendinnetjes gaan in en rond Mechelen. Ik voel heel hard mee met de ouders van de slachtoffertjes en hoop dat met deze petitie verkeersveiligheid nu eindelijk voorrang krijgt! |
Gast |
#356 Re:2016-11-17 10:51Deze petitie zijn voor alle slachtoffers die verongelukt zijn door roekeloze bestuurders, zij hadden !!!de regels nageleefd en niet omgekeerd, zoals u bedoeld ddat de fietsers roekeloos rijden.ik denk dat u nooit de fiets neemt, meneer of mevrouw autobestuurder. |
Gast |
#3572016-11-18 20:20Ik kende Merel persoonlijk en zie nog steeds hoe groot en ondraaglijk het verdriet bij haar ouders en naaste familie is. Hopelijk wordt er door deze petitie iets gedaan aan de gevaarlijke situatie in het verkeer voor de kinderenen onze tieners om dit in de toekomst te voorkomen en zo van die onverantwoordelijke doodrijders voor altijd rijverbod op te leggen en zeer streng!!!!!!!!!!!! te straffen |
Gast |
#3582016-11-18 21:13Ik vind dat het verkeer moet veiliger moet voor fietser en dat er gewoon te veel fietsslachtoffers zijn en dat er zeker een eind moet komen aan vlucht misdrijf plegen! |
Gast |
#3602016-11-19 17:32Ook ikzelf fiets dagelijks naar mijn werk, besef maar al tegoed dat er teveel gevaarlijke verkeerssituaties zijn die voor een kind niet steeds goed in te schatten zijn |
Gast |
#3612016-11-29 08:00Omdat mijn zoon dezelfde leeftijd heeft, beide ongevallen kort bij onze deur gebeurd. Vrienden van mijn zoon kenden Merel en Sofie. |
JD |
#362 Re:2016-12-16 10:34Veel automobilisten schakelen over op tunnelzicht als ze eenmaal in hun cockpit zitten. Er is maar één weg: de weg vooruit! (en al de rest moet wijken) Voor dat soort mensen is er weinig onderscheid tussen een stuk straatmeubilair en een andere weggebruiker, hoe zwak ook. Je moet dat soort dingen ontwijken, niet ontzien...
|
JD |
#363 Re:2016-12-16 11:09Over gsm’s: ik heb zelf een keer alles moeten dichtgooien (met de auto, gelukkig) omdat de chauffeur van een bestelwagen, die op een kruispunt vrolijk aan ‘t bellen was achter zijn stuur terwijl hij de van rechts komende file doorliet, plots van gedacht veranderde en het kruispunt opreed. Toen ik hem een kilometer verder inhaalde was-ie nog steeds opgewekt aan ‘t kwebbelen: geen vuiltje aan de lucht... Dit soort gedrag zal niet veranderen zolang ons zogenaamde ‘zelfbeschikkingsrecht’ op een onaantastbaar voetstukje blijft staan, ondanks alle tegenargumenten. Volgens steeds dezelfde mensen moet je zelf weten of je rookt, of je je te pletter vreet dan wel lazerus drinkt, of je 100 rijdt waar 50 toegelaten is... Of je daarmee buiten jezelf ook andere slachtoffers maakt, of je daarmee heel de maatschappij op kosten jaagt...: allemaal van geen tel! Vreemd... Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet (meer): jammer misschien, maar we zullen er moeten mee leren leven... In Nederland wordt al hardop gedacht over een systeem waarbij gsm-signalen van automobilisten geblokkeerd kunnen worden. Ideetje?
|
JD |
#364 Merel en Sofie2016-12-16 11:33Dit verhaal stikt van de vragen en toevalligheden. Zo gebeurde er in september 2014 in Tilburg een ‘ongeval’ dat haast identiek was met dat wat Merel overkwam. Haast op het moment zelf dat Sofie aangereden werd, een half jaar later, verscheen op de Nederlandse teletekst het bericht dat de dader daarvan tot zes jaar cel veroordeeld was. Het is natuurlijk niet makkelijk, dit soort feiten en straffen te vergelijken, maar als je weet hoe terughoudend men in Nederland is met het uitspreken van lange celstraffen geeft dit dubbel te denken. Zo duurde het hier een jaar voor er enige beweging kwam in het dossier. Heel die tijd zaten de nabestaanden in spanning en kon de dader zich voorbereiden op zijn straf, o.m. door zijn firma’s failliet te laten verklaren. De openbare aanklager vroeg ook maar 3 jaar, waar 8 jaar mogelijk was. De rechter sprak een zwaardere straf uit, wat op zich al opmerkelijk is, maar niet de maximumstraf. Tegen die uitspraak gaat de dader natuurlijk in beroep, en zo zijn we weer voor een tijdje vertrokken... |
JD |
#365 Re:2016-12-16 12:11Negentien per week: da's veel, ja: net geen drie per dag, en toch heeft dat getal op zich weinig waarde. Zoals vele mensen hier zeggen: elk slachtoffer is er een te veel. Nochtans wordt er echt op die koele, mathematische manier 'gerekend': toen er een tijdje geleden plannen waren om de maximumsnelheid op bepaalde stukken autoweg in Nederland te verhogen rekenden tegenstanders uit dat dit x vroegtijdige overlijdens extra zou kosten: meer verkeersslachtoffers, meer zieken door de grotere hoeveelheid fijn stof... De minister van verkeer vond dit aantal 'aanvaardbaar'. Dat soort dingen krijg je in een wereld waarin alleen in cijfertjes, in 'economische' termen wordt gedacht. |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
768 Gemaakt: 2024-11-23
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
243 Gemaakt: 2024-12-21
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5501 Gemaakt: 2024-11-15
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
627 Gemaakt: 2024-12-11
Respecteer de euthanasiewet
7792 Gemaakt: 2024-11-02
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
127 Gemaakt: 2024-12-18
Pumptrack in joure
119 Gemaakt: 2024-12-19
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
120 Gemaakt: 2024-12-13
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Laat chinastraat leven!
5426 Gemaakt: 2024-11-26
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
561 Gemaakt: 2024-11-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65259 Gemaakt: 2023-01-17
Kingsland Waardamme moet Blijven!
379 Gemaakt: 2024-11-29
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
148 Gemaakt: 2024-12-10
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22372 Gemaakt: 2020-06-30
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1168 Gemaakt: 2024-11-09
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3481 Gemaakt: 2024-04-23
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
943 Gemaakt: 2024-07-07
kolderdag 2025
71 Gemaakt: 2024-12-09