Aangifte tegen Mevrouw Sylvana Simons wegens haatzaaierij
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aangifte tegen Mevrouw Sylvana Simons wegens haatzaaierij.
Gast |
#51272016-11-07 14:12het is en blijft een kinderfeest en dit heef totaal niks met rascisme te maken! heeft zij zelf vroeger nooit sinterklaasfeest gevierd.... |
Gast |
#51292016-11-07 14:14haatzaaierij, alleen omdat zij een NEGER is (sorry maar het is nou eenmaal een normaal woord net als ik een witte ben) mag zij het wel en ik / wij / de rest niet ... nou nee gaat hem niet worden mevrouw! |
Gast |
#51302016-11-07 14:14Vanwege het discrimineren van blanke mensen en het ondermijnen van de Nederlandse cultuur |
Gast |
#51312016-11-07 14:14Omdat ik kwaad ben dat Silvana Simons alles maar kan zeggen..En noemt mensen die het niet met haar eens zijn racist.Mensen die hier naar toe komen moeten hun aanpassan aan ons en niet andersom.Anders moet je niet de keuze maken van Nederland .Wij zijn zeer zeker geen racisten |
Gast |
#51332016-11-07 14:14De wijze waarop zij verdeeldheid wil zaaien is onfatsoenlijk. Zij doet ongenuanceerde uitspraken die schade doen aan onze multi culturele samenleving zonder daar enige verantwoording te behoeven af te leggen. |
Gast |
#51352016-11-07 14:14Omdat Ik het een vreselijke vrouw vind ,die alleen maar on rust zaait en verdeeldheid met aar Denk Partij ,die ogenblikkelijk verbieden moest worden. |
Gast |
#51362016-11-07 14:14Sinterklaas is een nederlandse traditie. Ben je het er niet mee eens, moet je gaan verhuizen naar een land waar ze geen sinterklaasfeest als traditie hebben. |
Gast |
#51372016-11-07 14:15Heel erg goed...wij blanken zijn altijd racisten maar ZIJ is de grootste racist waar mensen voor uit moeten kijken |
Gast |
#51382016-11-07 14:15Wa is dat nu voor een belachelijke trien!!! Ze kan toch niet zomaar even een traditie in Belgie en Nederland weg nemen!!! Niet tevreden met hoe het hier aan toe gaat bol het dan af!!! Ik denk niet dat iemand haar zal tegenhouden. Leg het maar eens uit aan de klein mannen, vorig nog wel zwarte pieten en dit jaar niet meer!!! |
Gast |
#51392016-11-07 14:15Ik vind mevr. een ontzettende aansteller, die steeds weer in de slachtofferrol schiet. Het maakt mij niet uit welk ras of welke kleur een mens heeft, ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan van die aandachtsjankerts, dus ook aan mevrouw Simons. |
Gast |
#51402016-11-07 14:16Het moet een keer ophouden met mensen die de bevolking verdelen. bovendien moeten tradities gerespecteerd worden, die zijn vanuit het volk door de tijd zo gegroeid, mensen die het hier niet mee eens zijn maken zich al schuldig aan haatzaaierij en disrespect. |
Gast |
#51422016-11-07 14:16Hoewel ik nog niet eerder zoiets heb gedaan zoals dit ben ik de mening toegedaan dat ik nu wel even iets mag en misschien wel moet zeggen. Mevr. Simons kent mij helemaal niet, dus ik begrijp niet hoe zij mij zoiets mag en kan toedichten. Doordat zij zo'n compleet eigen ideeën heeft en daar ook nog eens een podium voor krijgt omdat ze zich als een BN'r voelt komt het op mij over alsof ze haat zaait. Ook als ik enkele filmpjes soms wel eens zie begrijp ik de woede van deze mensen niet. Het lijkt wel alsof men constant bezig is om 'elkaar' op te ruien tot zoveel haat. En die woede vind ik ook eng. Ben daar wel een beetje bang voor moet ik zeggen. Ik ben geen psycholoog maar mij lijkt het alsof er daar een heel ander probleem zit wat zij uiten via 'Het Grootste Kinderfeest' wat wij hier in Nederland kennen. Daarentegen valt het mij op dat men zelfs de media, de TV programma's, de winkelketens, de commerciële aanpak van het hele Sinterklaas en Zwarte Piet, scholen en last but not least, de politiek zover krijgt, om alles te veranderen. Ik begrijp daar helemaal niks van en het heeft een schijn van 'alsof er een hele andere agenda en dus afspraken zijn of een tegemoetkoming van geld'. Want hoe krijg ik het met een paar mensen dat allemaal voor elkaar! Ik denk echt niet dat het mij zal gaan lukken met 10 tot 50 mensen als ik bijvoorbeeld het hele Halloween af wil schaffen want ook ik ben een betrokken Nederlander (weliswaar een ietwat stille) maar ik vind het geen feest om (kleine) kinderen al mee op te laten groeien met al dat vreselijke (amerikaanse) gedoe. Ik bedoel ermee te zeggen hoe het kan dat zij dat voor elkaar krijgen? Het is al te gek voor woorden dat we ons hier via een petitie een geluid moeten laten horen, hoe kan dit? Zo'n petitie hebben zij niet nodig dan, dat gaat als vanzelf? Wat een machtsgevoel moet dat aan zulke peronen geven. Ik vind het een eng gebeuren allemaal en soms ben ik wel bang ja, want ook ik mag bang zijn, toch? Deze mevrouw hoeft maar wat te roepen van wat ZIJ vind en dat mag wel en krijgt ze het ook nog eens voor elkaar? Ik heb gedurende mijn hele leven zulke dingen niet eerder gezien en/of meegemaakt. Desalniettemin vind ik het ook nog een onfatsoenlijke bejegening, jegens alle bewoners in Nederland die een prachtig oud en traditioneel Kinderfeest naar de knoppen zien gaan!!! En dan ook nog eens op een m.i. redelijke onbeschofte manier. Het al voor een heel groot gedeelte is gelukt. Op TV genoot iedereen van de prachtige verhalen en de hoofdrollen van de Zwarte Pieten en van Sinterklaas. Dat is helaas weg en zeer spijtig te noemen, dat dat niet meer terug komt. Al zou het al terug komen, zal het nooit meer zo spontaan zijn, zoals het geweest is! Dat is al weg, verdwenen en heeft men voor elkaar gekregen. Dat is nogal wat. Daarom moet ik dit nu doen want ik voel mij geschaad in mijn rechtsgevoel en ben in mijn hart en in mijn ziel getroffen. In mijn spontaniteit, niet alleen in dit mooie kinderfeest waar ook heel veel jeugd- en volwassenen hun plezier aan beleefden, maar ik wordt ook steeds een beetje banger, mag ik dat zo zeggen? Want ook dat durf ik dus bijna niet meer, ik doe deze notitie toch maar bijvoegen, voor ons, voor onze kinderen, voor onze kleinkinderen. Want als deze wereld ooit niet meer zo kan bestaan, rekenen ze het ons terecht aan en zullen we de volgende vragen van onze kinderen krijgen: 'ja maar jullie wisten dat toch al en jullie hebben er nooit iets tegen gedaan?'. Daarom doe ik dit... en ik hoop dat elke Nederlander toch ondanks dit geneuzel, een prachtig Sinterklaasfeest heeft met veel Zwarte pieten, want we moeten het dus zelf doen, dat blijkt wel...en ik ben tevens van mening dat dit hele gebeuren ook maar een soort statement moet worden van saamhorigheid! Tja tegen mevr. Simons dan maar, want ik kan niet anders... zo ben ik niet want ik hou hier helemaal niet van, maar ik wordt zo gemaakt... Als je meent aan Zwarte Piet te moeten komen, dan kom je niet alleen aan mij, maar aan mijn ouders, mijn familie, onze kinderen! |
Gast |
#51432016-11-07 14:17Omdat het in mijnogen zelf rassisme is wat deze mevrouw doet.. de kinderen kennen het niet.. ze weten niet wat rassisme is.. mevrouw wel en praat nu zo over blanke die in nederland wonen.. vind het niet verantwoord dat zulke mensen in media zo onverantwoord praten |
Gast |
#51442016-11-07 14:17Omdat het een stinkwijf is, laat dr naar dr eigen land gaat haat zaaien |
Gast |
#51452016-11-07 14:17Als je er niet tegen kan ga dan lekker weg. Is al een eeuwen oude traditie hier in Nederland. Is een zwarte sint dan we goed zoals op curacao? Ga dan lekker terug naar je land van oorsprong met die turken van Denk als je hier niet tegen kan |
Gast |
#51462016-11-07 14:17Om onze feesten in Nederland te beschermen. Het woord Pasen mag ook al niet meer. In de AH heet het lentefeest. Tis toch te gek voor woorden. Straks mag idd de kerststal ook niet meer. |
Gast |
#51472016-11-07 14:17De blanke autochtone Nederlander wordt steeds vaker onterecht beschuldigd als racist. Het woord racisme is een soort 'toverwoord' geworden om de tradities, regels en wetten die al honderden jaren in dit land gelden te wijzigen. Het lijkt alsof de stem van de blanke Nederlander tegenwoordig minder telt dan de "kwetsbare" autochtone medemens. |
Gast |
#51482016-11-07 14:18Sylvana Simons is zo'n iemand die er juist voor zorgt dat er verdeeldheid ontstaat door telkens maar door te blijven hameren op de verschillende etnisiteiten en het minderwaardigheidsgevoel wat er zogenaamd heerst bij de donkere medemens. Ik maak geen onderscheid tussen paars, wit, zwart, geel of blauw. Het zijn mensen zoals Sylvana Simons die het telkens maar blijven opnoemen. Mij hoor je niet. |
Gast |
#51492016-11-07 14:18Mens spoort niet joh heletijd is een kinder feestje die pieten werken maar 3 weken per jaar en zitten de rest van het jaar in Spanje |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Klacht UNIA - haatdragende uitspraken tegen de Koerdische bevolking
8287 Gemaakt: 2024-12-01
Geen extreemrechtse bands in de Effenaar!
2592 Gemaakt: 2024-11-29
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5589 Gemaakt: 2024-11-15
Laat chinastraat leven!
5433 Gemaakt: 2024-11-26
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1512 Gemaakt: 2024-11-23
Vervoer voor speciaal onderwijs moet blijven zoals het is.
956 Gemaakt: 2024-11-29
Respecteer de euthanasiewet
7823 Gemaakt: 2024-11-02
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
653 Gemaakt: 2024-12-11
Kingsland Waardamme moet Blijven!
388 Gemaakt: 2024-11-29
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
350 Gemaakt: 2024-12-21
Trap de Spoortrap niet weg
316 Gemaakt: 2024-12-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1176 Gemaakt: 2024-11-09
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
231 Gemaakt: 2024-12-18
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65282 Gemaakt: 2023-01-17
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3486 Gemaakt: 2024-04-23
Lili & Marleen
198 Gemaakt: 2024-12-22
Schoolplein IKC Klimboom Zoetermeer
338 Gemaakt: 2024-11-14
Mist u een pakketpunt in Jubbega? Teken deze petitie!
196 Gemaakt: 2024-11-25
ghostrockers laatste show in roma
182 Gemaakt: 2024-12-04
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
566 Gemaakt: 2024-11-20