Red het bos bij de Kalmthoutse Heide

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het bos bij de Kalmthoutse Heide.


Gast

#626

2011-11-05 18:49

Handen af van de natuur,er liggen genoeg landbouwgronden die toch maar zwaar door europa betaald worden.
LEEFT SCONE

#627

2011-11-05 18:57

Het is gewoon het uitmoorden van alles wat leeft in de natuur.
Een bloedstellende vaststelling kan u volgen in Essen. Wat vroeger boszones waren zijn nu allemaal aan het verdwijnen voor een paar enkelingen die er gewoon grote sier van maken.
Die bomen staan er reeds jaren voor de persoon lief aan denkt dit natuurgoed te vermoorden. Zo simpel is dat.

Wij ook hebben aan de lijve ondervonden dat bomen uit moesten in onze tuin. Die er al waren van toen onze kinderen nog peuters waren. Dat gedeelte leefde van verschillende vogels, muizen, eekhoorns die gewoon een levend theater van maakten.

Die levende wezens zijn zo verbonden met ons leven, dat u gewoon niet wil zien. De levensketen die zo liefdevol is opgebouwd, verstoren die lieden. Met al hun medebroeders in C.

Eerst en vooral dient er niet zo maar fors in de natuur ingegrepen worden. Allen die zich daartoe geroepen voelen, vergeten één zaak. Een wet die gewoon zonder meer uitgevoerd wordt.

Namelijk alle oorzaken hebben gevolgen. Wat men ook denkt, dat heeft reeds gevolgen voor de denker zelf. Maar daar is hij zich niet totaal bewust van.
Er zijn al zoveel noodkreten geuit door mensen voor het beschermen van de natuur rondom zich. Dit geldt voor iedereen. ER IS GEEN ENKELE UITZONDERING HIEROP TE VINDEN.

Wie nieuwe oorden in de natuur verkrachten waar dan ook, diezelfden zullen de gevolgen van hun daden ondergaan. Wie de natuur gewoon berooft voor eigen driftmatigheden, die zulle ook met dezelfde driftmatigheid behandeld worden.

Oorzaak en gevolg wordt nu echt dood gezwegen. Dit door personen die er de macht toe hebben, maar totaal gespendeerd van gezag. Gezag rooft nooit, gezag voldoet aan de wil van de mens.
De wil van de mens is het hoogste geschenk door LIEFDE GEGEVEN.

Die wil is VRIJ GEGEVEN. Echter moet de wil ook in VRIJHEID HANDELEN.
VRIJHEID VAN WIL IS GESCHONKEN DOOR ONZE OORZAAK ZELF zijnde LIEFDE.

Weet dat oorzaak en gevolg zo goed is weergegeven, schromelijk misbruikt en door gedreven voor eigen belang, voor enkelingen.
Echter komt er een tijd, dat LIEFDE ZAL ZEGEVIEREN.
Groeperingen en andere samenstellingen die hun geest niet naar het goeddoen richten,zal er dan verheffing zijn? Maar wie zijn geest NIET NAAR HET GOEDDOEN RICHT, daar loert de zonde met haar sterke begeerte naar uit... en zult gij ze dan overwinnen?

Deze laatste zin beroerd iedereen, daar bestaat geen twijfel over... Echter naar de ingesteldheid van uw geest zelf, die GIJ ZELF BEPAALT, zal u reageren.

Weet dat gij zelf en niemand anders vrij kunt beslissen. Gij en gij alleen kunt dit doen.

Daarom wees liefdevol en volg de weg van LIEFDE die zo eenvoudig is maar oh zo moeilijk uit te voeren.

Richt u eerst tot LIEFDE.
UW PERSOONLIJKE VRIJHEID.
VOLG LIEFDE EN HANDEL ER NAAR...

DAN VOLGT U DE LIEFDESWEG

IK BEN HET ALFA EN HET OMEGA.

Wees er van overtuigd door dit te doen dat het waar is...

ALLEEN ZIJ DIE DIT UITVOEREN HEBBEN RECHT OM HET UIT HUN HART TE LATEN WETEN.

Nog veel liefs en genegenheden en verder...

PACE Y BENE. AMEN

Gast

#628

2011-11-05 19:16

Zonde om dat beetje natuur dat we nog hebben in te nemen voor verkaveling.

Gast

#629

2011-11-05 19:17

BOS en Kalmthoutse heide moet blijven zoals ze is , moet nu echt alles volgebouwd worden ? Laat de natuur toch natuur blijven. Maar natuurgebied brengt geen geld op ,dus bouwen maar (om misselijk van te worden).

Gast

#630

2011-11-05 19:24

Hoe is het toch mogelijk, leren we nu echt niks uit het verleden? Moet de natuur om zeep?

Gast

#631

2011-11-05 19:25

Een goed initiatief! Volhouden! Met z'n allen kunnen we er misschien iets aan doen.

Gast

#632

2011-11-05 19:32

waar zijn wij aan toe met onze democratie ?
Zullen onze politici en verantwoordelijken dan steeds verder weggroeien van de meerderheid van de bevolking

Gast

#633

2011-11-05 19:57

Wie zijn wij die alle woongemeenschappen van anderen zomaar innemen zonder te beseffen dat we de wereld voor ons uiteindelijk onleefbaar maken?
Laat een plaats voor elkeen, mens en dier en plant, met respect voor elkaar.

Gast

#634

2011-11-05 19:57

WAAR GAAT DIT NAARTOE ... LAAT HET BEETJE GROENE NATUUR DAT WE NOG HEBBEN TOCH GERUST, EN GENIET ERVAN.

Gast

#635

2011-11-05 20:02

Als het Provinciebestuur mee meer geld zou investeren in het terug leefbaar maken van steden, zou het weinige groen dat we nog bezitten en we zo nodig hebben, onaangeroerd kunnen blijven.

Gast

#636

2011-11-05 20:05

nog afschuwelijker dan afschuwelijk !!!! Waar blijven we nu met ons ' milieu ' ? Dit woordje wordt te pas en te onpas opgevoerd tegenwoordig,maar als er ECHT iets voor het milieu gedaan moet worden dan primeert het geld en het voordeel toch maar weer !!!
Ik kan beter in een grot kruipen en daar op mijn eentje verder leven , daar heb ik na dit bericht toch heel veel zin in . Valsaards !!!!

Gast

#637

2011-11-05 20:06

Verschrikkelijk!!!!!

Gast

#638

2011-11-05 20:14

Dit is echt ongeloofelijk. Dit is weer typisch Belgisch.

Gast

#639

2011-11-05 20:17

We moeten komende generaties ook laten ademen en daar zijn bossen voor nodig!!!!!

Gast

#640

2011-11-05 20:27

Ik teken deze petitie omdat ik vind dat er al genoeg natuur verloren gaat.
Als het zo verder gaat wat blijft er dan nog over voor onze kleinkinderen

Gast

#641

2011-11-05 20:31

RED DE KALMTHOUDSE HEIDE! ZO SCHOON, ZO RUSTIG!!!

Gast

#642

2011-11-05 20:38

Toen ik jong was , moest je de kalmthoutse heide zeer goed kennen om ze met droge voeten te kruisen. Overal moerassig gebied, na de waterwinning aan de huybergsebaan is het van kwaad naar erger gegaan, alle vennen zijn haast weg het waterpeil is zeer dramatisch verlaagd, alles droogt uit en je krijg dus onvermijdelijk branden. Nog enkele branden en alles is weg....

Gast

#643 De schaamteloosheid waarmee dit allemaal gebeurd is schandalig.

2011-11-05 20:55


Gast

#644 Re:

2011-11-05 20:57

#642: -

Daarom, laten we het bos proberen te sparen dat bestaat uit grote mooie eiken, rododendron, berken, den, ... Laten we bewaken wat we nog hebben.


Gast

#645

2011-11-05 21:03

Kalmthoutse Heide is te belangrijk om te verkavelen voor woningen !!
Denk aan onze Fauna & Flora !
Gast

#646

2011-11-05 21:17

Alstublieft!
Kom op,
voor het behoudt van dit mooie stukje natuurgebied ... dit is levensnoodzakelijk voor zowel de mensen, dieren alsook het milieu!!!


Gast

#647

2011-11-05 21:36

Doet me denken aan het lappersfortbos. Als je iemand nodig hebt om aan een boom te ketenen zal ik eens zien of ik nog een plekje in mijn agenda heb.

Gast

#648

2011-11-05 21:38

Het beetje natuur dat nog over is in België moet absoluut beschermd worden. We hebben al veel te veel natuur opgeofferd door de verstedelijking en geen enkele groene bufferzone gerespecteerd ...

Gast

#649

2011-11-05 21:54

Daar zijn geen woorden voor!

Gast

#650

2011-11-05 22:03

Laten we weer dichter bij de natuur gaan leven, op deze manier echt letterlijk!