Geef mountainbikers meer vrijheid in het Grenspark
- Petitie
- Mededelingen 1
- Handtekeningen 4 008
- Opmerkingen
- Statistieken
- Privacybeleid
- Extra zichtbaarheid
Geef mountainbikers meer vrijheid in het Grenspark / Mededelingen / Update - MTB Grenspark / Opmerkingen
Gast |
#12020-11-15 17:49Fijn dat het initiatief gevolg krijgt in een hopelijk constructieve oplossing met het Grenspark! |
Gast |
#22020-11-15 18:05Bedankt voor de update. Fijn dat er gehoor aan wordt gegeven. Helaas van de vernielingen, dit zou totaal niet de bedoeling moeten zijn. Echter als ik lees wat voor vernielingen er hebben plaatsgevonden kan ik me moeilijk inbeelden dat dit door mtb’ers is gedaan. Een oordeel kan ik daar niet over geven maar het bewijst wel het iq van sommige mensen.
Groeten DvdK |
Gast |
#42020-11-15 18:23Beste, vooreerst bedankt voor jullie inzet. Wat betreft de vernielingen zie ik eerder een link naar de agressie van sommige buurtbewoners. Een mtbiker strooit ook geen duimspijkers. Ik heb deze week het parcours een paar keer gereden met vrienden. Ziehier mijn conclusie. De afgepijld tracks zijn dik in orde. Ik wil er graag voor betalen omdat ik er dikwijls kom. Ik mis echter een dagvignet zodat ik mijn vrienden van gans het Vlaamse land eens kan uitnodigen. Wat de verbindingswegen (of geel parcours) betreft? Een ramp. Wie in godsnaam pijlt dat zo uit? Kasseien en asfalt waar men gemakkelijk andere paden kan volgen.
Ik stel me ook vragen bij de verboden? Ik zie geen of weinig verbodsborden. Mag ik daar dan wel komen? Wat met kinderen? Die durf ik het parcours niet opsturen. Het is nu al redelijk druk en er zijn mensen die sneller rijden dan anderen. Ik moet wel zeggen dat ik veel hoffelijkheid ondervonden heb van iedereen.
Met sportieve groeten
Rik Libot
Tcfiets
|
Gast |
#52020-11-15 18:32Allereerst bedankt voor de info en jullie input. Fijn dat jullie dit voor een grote groep mtb’ers doen Ik ben bang dat de vernielingen en sabotage aan de track voor een groot deel aan wandelaars is toe te schrijven valt. De gemiddelde MTB’er stapt niet eens van zijn fiets af als er iets op de track licht. |
Gast |
#62020-11-15 18:47Thanks!
Hopelijk is corona snel voorbij zodat men weer alternatieven heeft voor het massaal gebruik van ons gebied. Lijkt de laatste tijd meer op een pretpark dan n natuurgebied he.
Soep zal niet zo heet gegeten worden als opgediend. Heb goede hoop dat er een acceptabele oplossing zal komen in de nabije toekomst. Onze gemeente (Woensdrecht) lijkt aan de kant van de fietsers gelukkig,
Spijtig alleen dat de routes nu op internet zijn, trekt m.i. te veel toeristen...
Dank voor de inspanning mannen, goed bezig |
gast |
#7 Re:2020-11-15 19:02De klassieke wandelaar loopt heus niet met een zak spijkers op zak rond hoor. Misschien buurtbewoners? |
Gast |
#82020-11-15 20:29Goed bezig mannen.
Gewoon een kleine suggestie: vaste zones waar niet mag worden geMTB duidelijk aangeven, al de rest openhouden, al dan niet met voorrangzones.
Als je de Strava-heatmap bekijkt - of via Routes - zie je zo waar MTB'ers sowieso al niet of nauwelijks komen.
Sensibilisering van wandelaars, fietsers en paardrijders m.b.t. respect ook erg belangrijk (het is niet omdat er een wandeling is afgepijld langsheen een pad dat het pad enkel voor wandelaars is). Afradend beleid eerst eens mikken op trialbikes - elektrisch en benzine - en moto's/quads.
En tijdens corona: boetes uitdelen aan wandelaars die naast elkaar blijven wandelen, waardoor je rakelings langs hen moet, ook al mag je er fietsen. |
Gast |
#92020-11-16 11:59Ga zo door Bospatsers, wij steunen jullie met je inzet. Weet wel dat de vrijwilligers destijds deze paden mochten maken met voorwaarde dat de rest van het bos afgesloten zou worden voor MTB'ers. Zij zijn hier zelfs voor betaald om hun eigen onkosten te dekken. Ook is toen het vignet al besproken! Alleen heeft de gemeente en het grenspark nooit rekening mee gehouden dat er zo een grote aantrek van onze hobby zou zijn. |
Gast |
#112020-11-17 11:39Heren,
Van harte bedankt voor het initiatief en de inzet! Wordt ontzettend gewaardeerd!
Succes!
|
Lokale MTB vrienden |
#132021-01-19 10:34Het is erg lang stil op de petitie, mail en brieven worden door de gemeente en Grenspark niet beantwoord/gelezen; onlangs verzonden. Wij zijn een groepje recreatieve mountainbikers en wandelaars en gaan af en toe is in de bossen rondom de gemeente Woensdrecht fietsen. Hebben ook veel contact met andere fietsclubjes die wat fanatieker zijn. Daarom stellen wij dan ook gezamenlijk deze mail op. Hier horen we dezelfde klachten die jullie waarschijnlijk ook horen en is de onrust wel erg groot. |
Nie blij |
#14 Nie blij2021-04-26 12:43Sinds de tracks er liggen is het hele plezante van de mountainbike belevenis eraf. Geen gemoedelijk "tegen" of "achter" hoor je meer. Je wordt nu door de Strava sl*tten brutaal opzij geduwd als je niet aan de kant gaat. Meestal komende uit grote steden van verderweg. Wij fietse meer tussen en langs wandelaars en ruiters dan ooit tevoren met nou, terecht, kwaade mensen. De tracks zijn op sommige plekken veel te breed aan het worden, het bos gaat naar de kl*te, en dit mag dan wel. Het overleg tussen MTB'ers en het grenspark heeft ook geen kans van slagen als ook de actiegroep het gebruik van de tracks niet wil wijzigen. Deze paar vrijwilligers zijn de aanstichters en bepalen nu voor jou en mij hoe en waar in het bos gefietst wordt. Zeer slecht beleid van vooral het grenspark en de vrijwilligers. Er worden veel te hoge boetes uitgedeeld na gelang de overtreding terwijl de handhaving soepel zou zijn. Fijne dooddoener voor onze hobby. |
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
576 Gemaakt: 2024-12-11
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5420 Gemaakt: 2024-11-15
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
654 Gemaakt: 2024-11-23
Respecteer de euthanasiewet
7633 Gemaakt: 2024-11-02
Kingsland Waardamme moet Blijven!
353 Gemaakt: 2024-11-29
Laat chinastraat leven!
5409 Gemaakt: 2024-11-26
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
103 Gemaakt: 2024-12-13
Stop de Plaatsing van een Windturbine in Kampveld – Teken de Petitie!
131 Gemaakt: 2024-12-10
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
872 Gemaakt: 2024-11-07
Geef echt HOOP aan onze jeugd en sportverenigingen.
87 Gemaakt: 2024-12-05
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
556 Gemaakt: 2024-11-20
Schoolplein IKC Klimboom Zoetermeer
330 Gemaakt: 2024-11-14
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1159 Gemaakt: 2024-11-09
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65240 Gemaakt: 2023-01-17
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
3468 Gemaakt: 2024-04-23
Maak van Betsy Perk weer een woonzorgcentrum
193 Gemaakt: 2024-07-01
Maaldersstraat naar een groen woonerf
35 Gemaakt: 2024-12-11
kolderdag 2025
67 Gemaakt: 2024-12-09
Verkeersveiligheid Groot Zonnehoeve