Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!.
dirk |
#762012-11-18 20:29Begrijp t geloof ik niet meer,voor Robert M,wederom een onderzoek maar een geld om de ouderen te laten douchen is er niet!!!! Waar zijn wij nou helemaal mee bezig in Nederland. |
Gast |
#772012-11-21 00:12Wat moet ik zeggen ,dat we een spijker op onze doodkist hebben gekregen. |
Gast |
#78 Re:2012-11-21 07:32Je bedoelde zeker ik onderteken. |
Gast |
#79 Re:2012-11-21 07:35In de zomer ,kwam ik op zo,n afdeling in peppelrode. Een vrijwilliger las de krant voor. En de mensen zaten om de tafel. En je ruikte een onaangename geur. |
piet |
#802012-11-22 23:02eindelijk een initiatief van een burger om de bezuiniging in de zorg aan de kaak te stellen. Maar het is geen product om zo aan de markt" over te laten. Immers op de markt lopen ook zakkenrollers en oplichters rond! Succes Piet |
Inter |
#82 PVDA is net zo erg ,Volgende keer SP stemmen .2012-11-24 12:18Schandalig om op de zwaksten in de samenleving bezuinigen . Daartegen zie je steeds weer alle managers teveel geld ontvangen . Overigens zie niet het nut van een petitie .Men luistert toch niet .Dat moeten men gaan doen als ze stemmen . |
Gast |
#83 Beperking2012-11-25 15:42Hallo ik ben Daisy Holtman en ik ben 24 jaar en ik woon al 18 jaar in een Instelling en ik zie elk jaar dat ze moeten gaan bezuinigen op de zorg en ook op de Wajong uitkeringen en ik vind dat het moet stoppen. ik heb krijg 1 op 1 begeleiding en dat wordt ook steeds minder vanwege het geld ik heb een zorg zwaakte pakket van een 7 met andere dingen er bij maar die zou ik zo niet weten, ik weet wel dat ik veel begeleiding nodige heb,. maar ik vind het erg belangrijk dat ze gaan stoppen met het bezuingen op de wajonuitkering en op de zorg vroeger werd er ook niet gekeken naar de zorgzwaakte pakket en nu wel, ik hoop dat ze er een keer wat mee gaan doen,. waarom is steeds de zorg aan de beurt met de bezuingin en waarom ook de mensen met een uitkering en vooral met een wajong uitkering ik zou graag een keer op Vakantie willen maar hellaas laat het geld dat niet toe, ik hoop dat er een keer wat mee gedaan wordt Gr Daisy |
Gast |
#84 Re: PVDA is net zo erg ,Volgende keer SP stemmen .2012-11-25 15:43hellemaal mee eens
|
Gast |
#85 stop de bezuinigingen in de ggz2012-11-25 21:36Geef dit door aan zoveel mogelijk mensen. Het kan zomaar jij zijn die in een rolstoel komt te zitten. En dan? |
Gast |
#862012-11-25 21:41Als we allemaal konden invoelen hoe het zou zijn om afhankelijk van anderen te zijn.. en dat zijn we altijd. Dan mag er toch niet aan de ggz gekomen worden? Jij zou morgen die hulp nodig kunnen hebben. en dan is het potje leeg. Toch raar, dus teken. |
Marjolein |
#87 Bedankt voor uw goede ZORG2012-11-26 11:55Dank u wel kabinet Rutte-2. Dankzij uw maatregelen moet de dagbesteding van mijn dochter zich diep in de schulden steken willen zij dezelfde zorg kunnen blijven aanbieden aan deze groep van 60 kinderen die het leven al met een valse start zijn begonnen. Dankzij u, meneer Rutte, zullen er ouders zijn die niet meer kunnen werken omdat zij zelf de zorg moeten bieden. Heeft u wel eens een dag, wellich t twee, voor een zwaar gehandicapt persoon moeten zorgen? En was u een beetje moe? Ja? Kunt u zich dan ook voorstellen dat de dagbesteding essentieel is voor Mantelzorgend Nederland. Dankzij u meneer Rutte, zitten er straks vele gezinnen financieel aan de grond. Zullen vele hypotheken niet meer betaald kunnen worden. Krijgen de mensen die ZORG het hardst nodig hebben, een schop in het gezicht en o ja, doe ook nog maar een trap na... Wellicht heeft de gemeente weer andere snode plannen met de zorg voor mijn dochter. Een veiling ofzo. "Fysiotherapie, wie biedt er € 100? Iemand meer dan € 100?" |
Therese |
#882012-11-26 15:54Inderdaad moeten de bezuinigingen in de gezondheis stoppen. Het zijn weer de zwakeren in onze maatschappij die het hardst geraakt worden. Een asociaal beleid zou ik zo zeggen. |
miek |
#892012-11-26 20:26Ik maak mij ook erg grote zorgen over onze kinderen met autisme, adhd, en een licht verstandelijke beperking. Er zijn bezuinigingen op alle terreinen zorg en begeleiding, school, werk Ik zal deze link op platform verontruste ouders plaatsen www.ouderplatformverontrusteouders.blogspot.com |
Gast |
#902012-11-27 20:10Als ik zie wat de plannen zijn voor nu en de toekomst maak ik mij grote zorgen en vraag ik mij af of ze enig idee hebben wat er allemaal nodig is om goede zorg te kunnen leveren. Daarom vind ik dit een goede actie !!! |
gast |
#912012-11-29 02:04We zitten er middenin. Afrika sterft ban de honger. In de jaren 80 en erna is er veel bereikt. Maar helaas nekt de individualisatie ons. Niemand is nog bezig met het grote geheel. Of het nu zorg of armoede is, we waren zo goed op weg. Waarom waarom kijkt iedereen tegenwoordig als een marjonette toe? Weet je nog? The Wall? Pink Floyd? Die liepen allemaal die gehaktmolen in. brrrrr. |
Gast |
#922012-11-29 10:52dit is te zot, mensen die het systeem niet kunnen dienen worden langzaam weg gemoffeld???Waar gaat dit over, moeilijker maken dan het al is , waar is het hart, de Liefde, Mensen zeg stop!!! |
Gast |
#932012-11-30 19:57Er kan beter ergens anders op buizuinigd worden,van de zorg en de kinderen moeten ze afblijven |
boomer |
#942012-12-01 17:56Het is een grote schande om op gezondheidszorg te bezuinigen, onze eigen zwakkeren van de samenleving moeten inleveren ten gunste van allochtonen, Griekenland en andere zuideuropese landen. Vooral de banken moeten zich diep en diep schamen, voor de ellende en de crisis waarin ze zoveel mensen in de problemen brengen. De graaiers zullen een keer de prijs betealen voor deze smerige hebberigheid, die ten koste van zovelen gaat, en dat wereldwijd! Nogmaals Schande! |
boomer |
#95 Re:2012-12-01 18:01 |
Gast |
#96 nah2012-12-01 20:25het is belachelijk dat dit nodig is! ik werk met mensen met nah en we moeten steeds meer korten de kwaliteit van zorg wordt er niet beter op. |
actietomaat |
#972012-12-02 12:58Thuiszorg wordt in 2015 vrijwel afgebroken. Ouderen en gehandicapten worden afhankelijk van kinderen en buren. 100.000 mensen in huishoudelijke zorg worden ontslagen. |
thuiszorg |
#982012-12-02 19:49Het personeel in de thuiszorg wordt door de gemeente niet serieus genomen maar wel in de eerste kamer dus daar wordt niet over thuishulp gepraat maar thuiszorgmedewerkster. |
a.noniempje_1967 |
#99 Terug naar af...?2012-12-04 21:12Als lichamelijk gehandicapte man weet ik maar al te goed hoe duur de zorg is. Zelf heb ik tot aan mijn 35-ste thuis bij mijn ouders gewoond. Toen ben ik opgenomen in een intramurale zorginstelling voor lichamelijk gehandicapten, waar ik bijna zeven jaar gewoond heb. Ik ben daar letterlijk gevlucht omdat sommige medewerkers van de zorginstelling mij commandeerden over wat ik wel en niet mocht/moest doen en laten. Ik miste de zelfstandigheid, wat mij heeft doen besluiten om me in te schrijven bij een particuliere woningstichting. Oktober 2010 heb ik de deur van de zorginstelling achter me dichtgetrokken met daarbij het besluit: Dit nooit meer! Nu zou ik, door het stupide regeringsbeleid bijna gedwongen worden om mijn zelfstandigheid op te geven en weer intramuraal te gaan wonen!? Wat onze ambtenaren vergeten is dat het zelfstandig wonen van mensen met een beperking (met daarbij hulp van de thuiszorg!) aanzienlijk goedkoper is dan het verblijf in een intramurale zorginstelling! Daarnaast kan ik me ook ontzettend kwaad maken over het feit dat zieken en gehandicapten onevenredig hard gepakt worden door de almaar verdere stijging en het uitkleden van de zorgverzekering en de jaarlijks stijgende eigen bijdrage (beter: eigen risico!) in de zorgverzekering. Mensen met een ziekte of handicap hebben helaas geen keuze tussen ziekte of gezondheid en zullen altijd de eigen bijdrage kwijt zijn (wat ik ronduit diefstal vind!). |
Ink |
#100 Zorg2012-12-04 21:37Ik blijf de klok luiden totdat den haag en de burger luistert |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Pils Is Veel Te Duur
8511 Gemaakt: 2025-01-22
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
14910 Gemaakt: 2025-01-19
Petitie tegen overplaatsing van docenten naar andere scholen.
780 Gemaakt: 2025-02-06
Tegen het rookverbod op terassen
996 Gemaakt: 2025-02-02
🛑 NEE TEGEN HET VERBOD OP AROMA’S IN VAPEPRODUCTEN IN BELGIË! 🛑
465 Gemaakt: 2025-02-04
Maak de Leyweg (tussen Erasmusweg en Noordweg) 30km-zone!
237 Gemaakt: 2025-02-03
Yous night shop
142 Gemaakt: 2025-02-04
Behoud losloopgebied Leeghwaterpark
835 Gemaakt: 2024-03-17
Oproep gemeete raad Hilversum stop uitbreiding betaald parkeer
129 Gemaakt: 2025-02-07
PETITIE TEGEN HET WINDTURBINEPROJECT MELSELE E34 VAN 200M HOOG IN EERSTE LIJN VAN DE WONINGEN
378 Gemaakt: 2025-01-29
FREE MIKE
58 Gemaakt: 2025-02-05
Herinrichting Albert Schweitzersingel - Amersfoort
57 Gemaakt: 2025-02-06
Stop het doorrijverbod (knip) Nieuw-Sloten
1439 Gemaakt: 2025-01-25
Zeg NEE tegen het Brummense AZC
142 Gemaakt: 2025-02-01
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
6463 Gemaakt: 2024-11-15
Flexwoningen Voetbalveldje Achterbergsestraatweg
221 Gemaakt: 2025-01-24
Steun Poptempel De Kuip
1814 Gemaakt: 2024-10-12
Bollo terug!
1028 Gemaakt: 2024-07-10
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
517 Gemaakt: 2024-12-18
Laat de drie imports blijven bij Tilburg Trappers
25 Gemaakt: 2025-02-02