Stop de bezuinigingen in de gezondheidszorg!

a.noniempje_1967

/ #99 Terug naar af...?

2012-12-04 21:12

Als lichamelijk gehandicapte man weet ik maar al te goed hoe duur de zorg is. Zelf heb ik tot aan mijn 35-ste thuis bij mijn ouders gewoond. Toen ben ik opgenomen in een intramurale zorginstelling voor lichamelijk gehandicapten, waar ik bijna zeven jaar gewoond heb. Ik ben daar letterlijk gevlucht omdat sommige medewerkers van de zorginstelling mij commandeerden over wat ik wel en niet mocht/moest doen en laten. Ik miste de zelfstandigheid, wat mij heeft doen besluiten om me in te schrijven bij een particuliere woningstichting. Oktober 2010 heb ik de deur van de zorginstelling achter me dichtgetrokken met daarbij het besluit: Dit nooit meer!
Nu zou ik, door het stupide regeringsbeleid bijna gedwongen worden om mijn zelfstandigheid op te geven en weer intramuraal te gaan wonen!? Wat onze ambtenaren vergeten is dat het zelfstandig wonen van mensen met een beperking (met daarbij hulp van de thuiszorg!) aanzienlijk goedkoper is dan het verblijf in een intramurale zorginstelling!
Daarnaast kan ik me ook ontzettend kwaad maken over het feit dat zieken en gehandicapten onevenredig hard gepakt worden door de almaar verdere stijging en het uitkleden van de zorgverzekering en de jaarlijks stijgende eigen bijdrage (beter: eigen risico!) in de zorgverzekering. Mensen met een ziekte of handicap hebben helaas geen keuze tussen ziekte of gezondheid en zullen altijd de eigen bijdrage kwijt zijn (wat ik ronduit diefstal vind!).