Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.

GGI

#201 Re: Re: Een andere kijk op mobiliteit

2014-02-09 11:31

#170: Misnoegd - Re: Een andere kijk op mobiliteit 

 Ik waardeer Uw genuanceerde benadering. Natuurlijk is hier het laatste woord nog niet gesproken en ik vind het wel goed dat er oppositie is teneinde een redelijke regeling te verkrijgen waarbij de Belgische burger niet met extra belastingen wordt geconfronteerd. Het debat moet breeder worden en o.a. het gebrekkige openbaar vervoer, woon-werk verkeer en thuiswerken etc... inbrengen. Vanuit de EU mogen we geen onderscheid maken tussen buitelandse EU burgers en bedrijven en Belgische en moet het gebruikers aanzetten tot nadenken over alternatieve mobiliteitskeuzes. De petitie is hier echter te zwart/wit en kan ik dus niet onderschrijven. Een meer genuanceerde petitie had wel op mijn steun kunnen rekeken.  


Gast

#202

2014-02-09 11:40

W
phil

#203

2014-02-09 11:40

Indien het gewestelijk expresnet waarop we al jaren zitten op de wachten (treinverbinding van en nr de hoofdstad)operationeel zou zijn zou ik het nog begrijpen , maar nu is het de gewone werkende mens welke vooral nog eens de melkkoe is van dit alles (en vooral mensen welke in een ploegensysteem werken)
Nederlander die de Belgen gelijk geeft met hun protest over kilometerheffing

#204 Rekening rijden als aanvulling op te dure Ambtenaren betaald door de werkende mens

2014-02-09 11:41

Het wordt steeds gekker in de politiek, wat men al niet verzint om aan geld te komen. Maar het geld komt niet uit de zakken van hen die dat bedenken. Die kunnen vast wel weer een reden vinden om onder dit stuk uit te komen.
In Nederland heeft men ook dat soort zakkenvullers van de staat. Mensen die bezuinigingen doorvoeren waarbij de werkende mens, de oudere mens en de mensen met een ziekte of beperking weer de dupe van lijken te worden.

Bezuinig eerst eens op de topsalarissen van die ambtenaren, zet ze samen in 1 auto (carpoolen) in plaats van elk een eigen auto met chauffeur. Laat ze gewoon zelf rijden, bespaart ook weer geld (hoe erg ik het dan ook vind dat er een werkloze chauffeur ontstaat)waarbij de eerder genoemde mensen in ieder geval niet hoeven op te draaien voor foutieve beslissingen in een kabinet van hun eigen land of kabinet in de Eurotop (Euro invoering ook weer zo iets wat mensen geld heeft gekost, geld kost en geld blijft kosten)

Gast

#205

2014-02-09 11:42

Onze toffe minister gaat even kijken of hiermee de files zullen verminderen???
Jawel mevrouw de minister je zal eindelijk hebben wat je wil namelijk dat de gewone man minder zijn auto ZAL KUNNEN gebruiken!!!
Mensen met dikke bakken zullen minder betalen maar iemand met een klein auto die alle dagen naar brussel moet zal zich blauw betalen!!!
Ook nog bedankt om het behalen van een rijbewijs nog wat moeilijker en duurder te maken.
Ook toffe studie van u dat er minder ongevallen met onze kinderen zouden gebeuren als ze enkel nog via de rijschool hun rijbewijs kunnen behalen??? Enkele uurtjes les door zo iemand is toch veel beter dan dat onze kinderen 1, 2 of 3 jaar ervaring en km's kunnen opdoen met mama, papa of een ander begeleider naast zich!
Ik zal zeker op u stemmen want ik ben uw grootste fan!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-09 11:43



Gast

#207

2014-02-09 11:44

Ik ben mindervalide, doe een beetje aan vrijwilligerswerk. Maar ik ben niet van plan om te betalen om me in te zetten als vrijwilliger. Je betaalt toch niet om vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik kan dat trouwens niet betalen, ik heb niks over van mijn inkomen als mindervalide.

Gast

#208

2014-02-09 11:47

Eerst en vooral een deftig onderhouden wegennet (de laatste jaren kwalitatief afgenomen) , dan een snelle treinverbinding nr de hoofdstad (zoals in Frankrijk met de R.E.R nr Parijs bv) , hier in Belgie laat dat nog enkele jaren op zich wachten !!! En dan de werkende mens niet benadelen,er is nog veel te doen nietwaar ! Of zijn er compensaties ?

Gast

#209

2014-02-09 11:49

Teveel fouten in dit systeem.

Gast

#210

2014-02-09 11:50

De rijken willen de baan voor zich alleen !
ter overweging

#211 reorganiseer openbaar vervoer

2014-02-09 11:52

Geef iedereen een algemeen abonnement op het openbaar vervoer, tegen één vaste sociale prijs van rond de 1 € per dag en per persoon vanaf een bepaalde leeftijd ( ?).
Laat het verschil in kostprijs aan de overheid .

Zorg ervoor dat en dan voldoenden openbaar vervoer is ,zowel bus tram , trein ,metro , enz.
( dus uitbreiding + werkgelegenheid) en laat ze in circuits rijden die elkaar overlappen, de dan kan men van de ene naar de andere lus en geraakt men overal, ook in een landelijke omgeving.
Pas daarbij de intensiteit of de hoegrootheid aan naargelang de drukte en behoefte.
Organiseer een computergestuurd systeem in de privé auto s , zodanig dat men zichtbaar veilig kan instappen ,en het mogelijk maakt , om van A naar B te gaan , vooral op landelijke plaatsen.
Men kan bv een vast fiscaal voordeel toe te kennen.( voor gemeenschappelijk gebruik van een auto , vb auto met één chauffeur neemt gelijk wie mee , .. die via een controle systeem kan instappen, tot waar de chauffeur moet)
Maak ook rond de steden satelliet parkings, van waaruit satelliet busjes u op de plaats van bestemming brengen.
Organiseer ook een Europese verplaatsing op basis van km kopen op een bestaande kaart ( voor de buitenlandse verplaatsingen) bv op de id kaar .

Het zal zeer sociaal zijn want iedereen kan dan voor zijn deuropstappen en afstappen waar hij wil en vervolgens de éérst volgende passerende bus , trein of autostop , nemen naar de richting die hij uit wil, om zo op zijn plaats te geraken.
Het zal in veel gezinnen de tweede auto weghalen , en dus ook veel minder autos op de weg.( met behoud van koning auto, vrijheid) Of autoloze gezinnen.

Maak daarbij , het gebruik van de auto duurder door een taxatie op de categorie van de wagen .
Bv , door een formule op basis van het type auto en de gereden kms.
Vb een auto van 100.000 € en een auto van 15.000 €, laat die van 100 000 6.5 x meer km vergoeding betalen dan de andere, en iedereen betaald in verhouding, of bijna niets als hij het openbaar vervoer betaald.( zeer sociaal) dus dure zuinige wagens betalen op andere manieren.
Maak aftrekbaarheid bv eenvormig voor iedereen ook de loontrekkende.
(iemand die zijn wagen nodig heeft voor zijn werk moet die in onkosten kunnen brengen)
Schaf ingewikkelde toestanden als km vergoeding af.( vraagt veel controle en werk voor boekhouders en andere) enzv.

Gast

#212

2014-02-09 11:54

Het zijn altijd dezelfde mensen die moeten bijdragen : zij die elke dag opnieuw keihard hun best doen !

Gast

#213

2014-02-09 11:55

Het is natuurlijk een complex gegeven, maar toch komt het steeds weer op hetzelfde neer:

WE ZIJN MET VEEL TE VEEL VOLK OP DEZE WERELD, OOK IN DIT LAND...

Ik weet wel, er zijn maar weinig mensen die dit durven of mogen zeggen in de media.
Ik heb dit nog geen enkele politicus horen vertellen op televisie.

Door dat we met te veel volk zijn hebben we natuurlijk veel meer mensen die zich met de wagen verplaatsen. Als het wegennet deze verkeersstroom niet meer efficiënt kan verwerken, krijgen we uiteraard files en dit tot grote ergernis van elke automobilist. (zowel de gewone burger maar vooral de bedrijven die hun strategie van "just in time" ernstig verstoord zien)

Door "rekening rijden" in te voeren gaat men het voor de gewone burger, die zich met de auto wil verplaatsen, het zó duur maken dat vele mensen gedoemd zijn om gewoon thuis te blijven.
Het zal voor elke burger met een gewoon inkomen, zodanig duur worden dat we beter onze wagen kunnen wegdoen.
M.a.w. geen auto meer kopen zodat we dan ook geen
auto's meer moeten assembleren en bijgevolg de ons nog resterende autofabrieken kunnen dicht doen zodat er weer een pak werklozen zullen bijkomen.
Is het dat wat de overheid wil bereiken?

Ik weet wel: de overheid heeft geld nodig en de gemakkelijkste manier om geld te incasseren is de financiële uitbuiting van diegenen die zich met de wagen willen verplaatsen.

Dat men eens zorgt dat de aanpassingswerken aan ons wegennet (aanleg van nieuwe wegen rond Brussel en Antwerpen) gerealiseerd wordt, i.p.v. er eindeloos over te palaveren.

In de moderne tijd waarin we nu leven, zou je je zo goedkoop mogelijk moeten kunnen verplaatsen van punt A naar B.




Gast

#214

2014-02-09 12:00

alle middelen zijn precies goed om het zuur verdiende geld uit ons zakken te rammelen. het is nog niet erg genoeg dat je om te kunnen gaan werken al weekelijks ongeveer 1000 km moet rijden, laat staan dat je er nog voor moet betalen ook.

Gast

#215

2014-02-09 12:00

Goed initiatief. En men zou best eens een referendum houden.

Gast

#216

2014-02-09 12:02

eens rekening houden met de inkomens. we betalen al genoeg verkeersbelasting dus dat ze maar eens aan de grote inkomens zitten om dit op te lossen

Gast

#217

2014-02-09 12:04

gewoon een verkapte manier om nieuwe belastingen in te voeren, met dank aan de groenen en de sossen. ik gedenk u in het kieshokje

Gast

#218

2014-02-09 12:05

laat eerst de putten in het wegdek oplossen om het rijden met 4x4 te ontmoedigen. We zitten niet in Belgisch Congo

Gast

#219

2014-02-09 12:06

Mijn woon-werk verplaatsing op jaar basis tussen Gent en Brussel zou me met het rekeningrijden op een 1672 euro extra uitkomen. Als dit idee niet van de pot gerukt is... zoektocht naar extra belastingen! Dat men maar eens de kern van de zaak aanpakt: beter openbaar vervoer!

Gast

#220

2014-02-09 12:06

Neen aan het uitmelken van de hardwerkende Vlaming! Laat de buitenlands chauffeurs betalen voor gebruik van onze wegen, dmv een autovignet naar analogie van Zwitserland. En gebruik dit geld om onze wegen te verbeteren en te onderhouden!

Gast

#221

2014-02-09 12:07

Rekeningrijden bestaat nu al met de accijnzen.
De kosten voor vrachtwagens, bedrijfwagens ed zullen doorgerekend worden aan de consument.
De piekuren zijn de uren waarop iedereen naar het werk moet. Het is dus gewoon uitpersen, je moet immers gaan werken. Openbaar vervoer is peperduur en zal - wanneer nva-ovld en cd&v, aan zet zijn, nog veel duurder worden. Vermits de soc zek dan gaat gedecimeerd worden, de pensioenen en loon van ambtenaren bevroren, zal niemand nog iets kunnen betalen. Niet meer gaan werken dan?
Sossen en groenen buiten

#222

2014-02-09 12:07

En de buitenlanders rijden hier alles kapot ,gaan zij ook betalen ? Ze staan al op hun achterste poten

Gast

#223

2014-02-09 12:07

dat de overheid eerst het Gen traject afwerkt, zorgt dat de treinen op tijd rijden, en voor een betere alternatieven zorgt onder de vorm van beter en meer openbaar verover zodat mensen tenminste alternatieven hebben

Gast

#224

2014-02-09 12:08

onaanvaardbare inbreuk op de privacy die de deur opent voor allerhande controle en repressie.

Gast

#225

2014-02-09 12:08

Het is niet normaal dat de werkende mensen waarvoor het openbaar vervoer geen oplossing biedt moeten betalen om te mogen gaan werken.