Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#176 Re:

2014-02-09 10:49

#171: -

70% van de prijs gaat idd al naar ACW-er Geens, vazal van Di Ripo


Gast

#177

2014-02-09 10:50

Dat men een kilometerheffing voor vrachtwagens en buitenlandse toeristen invoert,en stopt met de hardwerkende Belg uit te melken!

Gast

#178 Re:

2014-02-09 10:52

#174: -

Met dank aan het Christelijk-Communistisch ACW-CD&V, die sinds 1945 (op 8 jaar na) systematisch als machtswellustige foefelpartij (cfr ARCO/DEXIA/Fortis) de lakens uitdeelt met hun spitsbroeders van CDh en PS

 


Gast

#179

2014-02-09 10:53

De regering moet iets ondernemen tegen de profiteurs van de maatschappij en niet de werkende burger straffen omdat zij teveel spenderen. Ze kunnen misschien zelf hun lonen verlagen dat scheelt hem ook heel wat in het laatje. Politiek voeren moest gratis zijn, dit doe je om je land in goede banen te leiden niet om te pikken van brave burgers die proberen hun hoofd boven water te houden!

GG

#180 Re:

2014-02-09 10:56

#177: -  

 Dat is helaas niet mogelijk binnen de EU wetgeving waarbij alle Europeanen gelijk behandeld moeten worden - ook Belgen in andere landen van de EU.


Gast

#181

2014-02-09 10:56

Bende uitzuigers

Gast

#182

2014-02-09 10:57

zoals gewoonlijk zal de armste gewone man weer de dupe worden en zal autorijden enkel voor rijken worden totaal ondemocratisch

Gast

#183

2014-02-09 10:57

onze kleinkinderen wonen van deur tot deur exact op 125 km. Regelmatig springen wij in voor opvang. Openbaar vervoer is geen goed alternatief : wij wonen in Zottegem, zij in Merksplas en gaan in Turnhout naar school! Prachtige, sociale en dure maatregel wordt deze rekeningrijden!! Bedankt heren en vrouwen politici!

Gast

#184

2014-02-09 10:58

Bedoeling is enkel om de belastingen op de auto nogmaals te verhogen. En hoe kan de gebruiker dit allemaal controleren? De auto is reeds voldoende de melkkoe van de staat.

Gast

#185

2014-02-09 10:59

Het openbaar vervoer is een ramp voor een rit van 40 km ben ik +/- 2u tot 2u30 X 2= 4 tot 5 uur per dag daarbovenop komt nog dat je niet kunt rekenen op de uren van het openbaar vervoer... schrijnend de gewoon werkende mensen worden dan nog eens gepluimd langs alle kanten nu er toch sprake zal zijn van rekeningrijden ttz een bocht maken voor belastingen te innen....
mvg

Gast

#186

2014-02-09 11:02

Genoeg belastingen op de auto. Moeten wij binnenkort allemaal met een brommobiel rijden, omdat de rest te duur is?

Gast

#187 Re:

2014-02-09 11:04

#12: -

Blanco stemmen heeft ook geen nut! Da's een stem voor de meerderheid waar!!!


Gast

#188

2014-02-09 11:04

Wij betalen hier al de allerhoogste belastingen wereldwijd. Ga de belastingen halen waar het geld zit en niet bij de kleine man die keihard werkt.

Gast

#189

2014-02-09 11:06

Is gewoon asociaal ten opzichte van mensen met een laag tot gemiddeld inkomen die verplicht zijn om met hun wagen op het werk te geraken wegens gebrek van openbaar vervoer.

Gast

#190

2014-02-09 11:07

Er is nu al rekeningrijden via taksen op de brandstof. Veel rijden veel verbruiken.
Zware wagen veel verbruiken! Rekening rijden is bijkomende belasting en geen vervangende. Trouwens BIV zijn allemaal al betaald. Gaan ze die terugstorten?????

Gast

#191

2014-02-09 11:08

Je reinste waanzin, enkel middel door regering om meer geld te innen van alle autorijders die wagen nodig hebben om vlot en flexibel op werk te geraken.

Gast

#192

2014-02-09 11:11

eerst meer openbaar vervoer en dan effect op rijgedrag. Altijd eerst honing (beter openbaar vervoer en meer fietsmogelijkheden) en dan indien echt nodig azijn (rijden in steden duurder maken maar niet onbetaalbaar).
persoonlijk ben ik meer te vinden voor een wegenvignet.

Gast

#193

2014-02-09 11:13

alleen een vignet voor buitenlanders die gebruikmaken van onze wegen
JeePee465
Gast

#194

2014-02-09 11:17

Het voornaamste wordt al vermeld in andere reacties :
- Extra belasting voor de gewone werkende mens;
- Het niet aanpakken van het echte probleem : wegeninfrastructuur;
De politici willen het maar niet begrijpen dat de nodige druppel om de emmer te laten overlopen al lang gevallen is ...
Maar wij zijn dan ook weer veel te braaf ... en kiezen telkens weer voor dezelfde "bestuurders" ...
Nog meer PS en CD&V ... nog meer sociaal zijn met onze medeburgers ... nog meer sociale taksen ....
Ondertussen zijn er inderdaad al meer dan genoeg personen die liever thuis zitten en geld "verdienen" met stempelgeld ...
(Ik viseer zeker niet die personen die omwille van bedrijfssluitingen, of ziekte, zonder job komen te vallen; maar wel die die doelbewust lekker thuisblijven ... geld komt binnen zonder er iets te moeten voor doen, en ondertussen kunnen ze hier of daar nog wel een klusje klaren voor wat eurootjes ...)

Het enige dat onze politiekers werkelijk kan wakker schudden is harde actie ...


Gast

#195

2014-02-09 11:17

Verkeersbelasting omzetten naar een autowegenvignet voor alle bestuurders, dus ook voor buitenlanders ... (cfr. CH, A en D). Bijkomend zou men een tolheffing kunnen invoeren voor overbelaste verkeersknooppunten (Brussel en Antwerpen) tijdens de spitsuren (7 - 10 u. en 16 - 18 u.) die dan (gedeeltelijk) terugbetaald zouden moeten worden door de werkgever die in Brussel of Antwerpen gelegen is.

Gast

#196

2014-02-09 11:19

Het fileprobleem moet op Zwitserse of Oostenrijkse wijze aangepakt worden. België is een transitland voor goederenvervoer. Dit transitverkeer moet ZWAAR belast worden via péage of verkeersvignet opdat het financieel zou bijdragen aan het onderhoud of verbeteren van de wegeninfrastructuur.

Gast

#197

2014-02-09 11:20

WANNEER HOUD HET HIER EENS OP MET DE PESTBELASTINGEN AAN DE INWONERS VAN ONS LAND?????
ZIJ BETALEN EN DE GROTEN STEKEN HET IN HUN ZAK.
OOK DAT IS BELGIE!!!

Gast

#198

2014-02-09 11:21

shaf autotaks en bif af en doe een peperkte toeslag op de brandstof,wie veel rijd betaald meer ,wie minder rijd betaald minder

Gast

#199

2014-02-09 11:23

de gewone werkmensen terug arm maken en de rijken nog rijker maken. dat is hun doel en zolang wij er niet tegen ingaan zullen ze blijven verder doen. wij de gewone werkmens hebben al teveel priveleges verworven en dat kunnen ze niet verdragen.

Gast

#200

2014-02-09 11:29

heeft België echte economisten om de berekening te maken dat als er een "km heffing" komt de Belgische staat een heel grote economisch verlies zal lijden???