Nee tegen het koningslied

Odet

/ #6698 Respect: de kip en het ei.

2013-04-22 08:44

Het gaat mij inderdaad veel te ver wat de componist, schrijvers, zangers en oprichters van deze petitie aan lelijks word toegewenst via de Social Media. maar laten we even bij het begin beginnen: hoeveel respect toon je voor Nederland, de Nederlandse taal en de koning als je zo'n stukje proza op een "geleende" melodie meent te moeten presenteren als koningslied?

Ik begrijp ook werkelijk niet dat sommige van de zangers die meedoen niet even nagedacht hebben voordat ze deze onzin gingen kwelen. Nu het er ook naar uitziet dat het Nationaal Committee de tekst niet tevoren heeft gezien (en er kennelijk ook niet om heeft gevraagd) en ook niet is gekend in het terugtrekken van het lied doet het mij allemaal wel een beetje als egotripperij van componist en zangers aan. Erg flauw om nu net te doen dat de tekst rammelt omdat iedereen eraan mee heeft kunnen schrijven hallo dat heet eindredactie!

Maar goed hoeveel geld is er al uitgegeven aan alle televisieschermen omdat wij allen tezamen moeten gaan zingen? Onbegrijpelijk dat dit zo amateuristisch is aangepakt.