Nee tegen het koningslied

Gast

/ #7605 Re: Re: het Salaris van de Koning... aantasten???

2013-04-26 22:29

#7601: Vive Le Roi Guillaume - Re: het Salaris van de Koning... aantasten???

1. Niet alle 1e en 2e kamerleden conformeren zich aan deze eed. Hieruit blijkt al dat er binnen de volksvertegenwoordiging al sceptisme heerst tav de "opgedrongen heerschappij" van de koning. Een "ceremonieel koningsschap" wordt door veel volksvertegenwoordigers al als acceptabel of zelfs wensbaar geacht. Dan rijst de vraag: "Wat mag zo'n ceremoniële functie de staat kosten?". De koning draagt nergens verantwoordelijkheid voor, hoeft alleen af en toe zijn gezicht te laten zien( +lintje door knippen) dus zou ik zeggen: De balkenendenorm volstaat en belasting moet worden betaald.
Trouw zweren aan iemand die NIET door het volk is gekozen door een volkvertegenwoordiger (die WEL door het volk is gekozen) is eigenlijk op zich al vreemd. Moet deze vertegenwoordiger niet trouw zweren aan het VOLK??

2. In onze democratie is het toegestaan de volksvertegenwoordiging te vragen bepaalde zaken te behandelen als tenminste 40.000 burgers dit wensen. Dit noemt men "het indienen van een petitie".
Het aantal stemmen voor de petitie kan dmv een burgerinitiatief worden verkregen. Het verbieden van een dergelijke petitie zou zeer ondemocratisch zijn, en komt slechts voor bij "dictatoriale regimes".

Nogmaals:       steun de petitie: http://www.hetsalarisvandekoning.nl/

3. We weten allemaal dat de Oranjes geld genoeg hebben. Als zij nu als "hobby" er een koninkrijk op na willen houden, oké dat zij dan zo, maar hobby's kosten nu eenmaal geld dus ipv de burger te laten betalen zouden zij eigenlijk hun spaarcenten in de maatschappij moeten steken en de lasten van de burger proberen te verlichten. Kijk, dan zou ik me veel meer een "onderdaan van de koning" voelen. Nu voel ik me meer een "melkkoe van een of andere uitmelker".