Valse berichtgeving Het Laatste Nieuws

Gast

/ #15 Journalistieke deontologie

2013-06-19 14:26

Ik ben een voorstander van het op de vingers tikken van journalisten indien zij valse berichtgeving verspreiden, van HLN verbaast me dit allerminst zoals al zovelen hierboven schreven. De onderzoeken die zij publiceren zijn vaak nonsens, hun artikels dik overdreven of uit de duim gezogen. Ik vind echter niet dat andere media Turkije zo negatief naar voren brengen. Ze tekenen de regering wel af als een bende monsters, maar anderzijds zou er niet zoveel (wereldwijd) protest zijn tegen diezelfde regering als het een goede regering zou zijn die rekening houdt met al haar burgers? Zo bezie ik het toch. Ze zullen heus wel goede dingen hebben verricht, maar het volk is op dit moment niet blij en het is ondemocratisch om dan het volk het zwijgen op te leggen. Vrije meningsuiting is één van de grote pijlers van democratie. Als het echt een goede regering was zouden ze op dit moment een nationale peiling houden om te zien wat het volk wil en of het eventueel een andere regering en een ander staatshoofd wil. Ik heb de petitie wel getekend omdat ik, nogmaals, tegen valse berichtgeving ben en zeker in het geval van Turkije en andere landen die momenteel moeite zijn aan het doen om zich aan te sluiten bij de EU.