Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Gast

/ #38 Re: Re:

2013-07-14 07:02

#37: Eva - Re:

Ik ben het wel met uw reaktie eens en heb mijn betreffende reaktie weggehaald. Er zijn inderdaad honden waar men het label "vechthond" aan plakt, of "gevaarlijk".  De rottweiler en de ridgeback, bijvoorbeeld. Dit zijn in mijn ogen ook de "vechthonden" niet. Zij kunnen uiteraard meer schade aanrichten dan een jack russel, maar dat is logisch. De golden retriever inderdaad ook. Een zwarte herder, dobermann en bouvier ook. Die laatste 3 honden heb ik allemaal in mijn directe omgeving. Het ligt inderdaad voor n groot gedeelte aan de opvoeding hoe sociaal je hond is. Maar ondanks dat deze honden groot en sterk zijn en natuurlijk ook flinke schade aan kunnen richten, zou ik nooit zoveel vrees hebben als mijn hond daar ns mee overhoop ligt dan wanneer mijn hond het eens aan de stok zou krijgen met een stafford. Van die honden weet je gewoon dat ze nauwelijks te stoppen zijn. Het wordt toekomstige eigenaren van staffords ook verteld, dat het niet verstandig is om deze honden sociaal te laten zijn met andere hondenrassen. Tot n bepaalde leeftijd zou dat nog wel kunnen, maar een conflict met een andere hond moet men ten alle tijde zien te voorkomen.