Geen Mega Windmolenpark te Horendonk

Gast

/ #10

2013-10-06 14:39

Met alle respect: eerst is er de grote discussie over 'WEG met kernenergie'. De wereldverbeteraars onder ons klagen over hoe slecht dit wel niet voor het milieu is (deze redenering versta ik volkomen, we moeten duurzaam denken als we nog een mooie toekomst willen voor het nageslacht). Als er dan een mooi alternatief gezocht wordt hiervoor (want mensen, wees nu eerlijk, in de 20ste eeuw is het niet meer mogelijk om zonder energie te leven, anders moeten jullie ergens in een of ander oerwoud gaan wonen ver weg van de beschaving), zoals windmolens komt er nog ZOVEEL commentaar. Eerst heb je de mensen met het 'niet-in-mijn-tuin-syndroom' en anderzijds zijn er de groene rakkers onder ons (wat de enige oplossing is, als je het 'niet-in-mijn-tuin-syndroom wil tegengaan) die geen windmolens wensen in 'natuurgebied'. Nu stel ik mij de vraag hoe het mogelijk is om toch duurzame energie te ontwikkelen als alle mensen over alles moeten kunnen 'zagen'. Niet in de natuur, en niet in onze tuin... Waar dan wel mensen??? Misschien toch kerncentrales behouden?