Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Gast

/ #1283

2013-12-07 23:39

Mijn kat heeft een riempje aan, maar verliest het dikwijls omdat er een veiligheid sloten op moet zitten. Het is algemeen gekend dat katten gewond kunnen geraken door een riempje dat niet tijdig open gaat in benarde situaties.
Mijn Buurman heeft wapens en heeft al eens aan het venster uit geschoten op katten. Ach wat zal hij vrolijk worden van de nieuwe wetgeving.
Hij heeft mijn andere buur zijn kant eens de volledige schouder in flarde geschoten. Het heeft 1,5 jaar geduurd en honderden €'s gekost om de kat te genezen. de kat was/is het troetel dier in huis.
De mensen konden geen kinderen hebben en ze zijn op leeftijd.
Het resultaat, de kat nu genezen, is heel lief en aanhankelijk, ze goed verzorgt is geworden, maar het beestje mankt vreeslijk. Dat zal nooit meer beter worden.
Denken de ministers nu echt dat alleen jagers en in en alleen in het jacht seizoen op katten gaat geschoten worden!! Gaan zij de verantwoordelijkheid dragen als dat niet zo blijkt en er ongelukken gebeuren!? Was voor hun een makelijker beslissing op katten gaan schieten, wanneer en waar zie je nog eens wat lopen waar dat kan op geschoten worden. Juist ja, we gaan op de katten schieten en het probleem is opgelost. Mhz en Mvr de ministers hou aub de handen af van de katten, er zijn verstandige mensen bezig met de over populatie van katten, u hoeft zich daar bij niet op deze manier mee te kommeren! En als laatste, er zijn heel veel kinderen en oude mensen die een kat als troeteldier hebben. Denk daar toch ook eens even aan aub! Een kat kan je niet altijd binnen houden. U toch ook niet. Wat moeten we in Godsnaam gaan doen dat onze katten niet voor een kogel in gaat lopen. Komt er straks nog een belasting op handel van katten pelsjes ook?