Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Gast

/ #2309

2014-01-22 12:31

Ik heb er niet voor gekozen om ziek te worden, waarom moet ik betalen om er netjes bij te kunnen lopen op momenten dat het voor mij belangrijk is. Hoe ongemakkelijk kan iemand zich voelen om zonder prothese naar het werk te moeten gaan, omdat er op dat moment geen geld is om die prothese aan te schaffen. In bijv. de kinderopvang heb je met kinderen en ouders te maken. Ik vind het dan niet netjes om er met 1 borst rond te lopen want representatief staat het niet. Bijbetalen voor een pruik, belachelijk!!!! Ik ben er gelukkig niet echt heel ziek van geweest, het ergste vond ik het kaal worden/ zijn en dan moet je, om een mooi haarstuk te hebben veel geld bijleggen anders zien mensen dat je een haarstuk draagt. Hoe ongemakkelijk kan je het voor de mensen maken in zo'n rijk land als Nederland. Naar mijn idee mag Nederland eerst voor 'eigen' mensen zorgen en als dat op orde is het buitenland helpen. Wij helpen arme mensen in het buitenland, terwijl er ook gekeken kan worden hoe mensen in Nederland het hebben. Niet alle Nederlandse mensen zijn door eigen schuld in de schulden gekomen. Door (kop)zorgen, over de situatie waar je in kan verkeren, wordt de weerstand van de mens (naar mijn boeren fluiten verstand) minder waardoor er steeds meer zorg nodig is. Pak het bij het begin aan en werk het weer omhoog in plaats van oplossingen zoeken voor de gevolgen van een oorzaak.