Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

De boemerang

/ #2402 Over stuiptrekkingen gesproken

2014-05-11 10:40

De PvdA heeft een website gelanceerd waarop zij duidelijk maken wie de beoogde samenwerkingspartners van de PVV in het Europees parlement zijn: http://www.devriendenvanwilders.eu.

Bijzonder verhelderend zijn de commentaren van PVV-aanhangers die, uiteraard, onmiddellijk her en der op blogs en fora gegeven worden. Niet één enkel commentaar heb ik gelezen dat blijk gaf van de boodschap te begrijpen, maar allen hebben het over de PvdA en dat die zijn eigen problemen maar eens moet aanpakken. Zeker, dat laatste zal de PvdA ook dringend moeten doen, maar daar gaat deze website nu eens niet over. De website laat zien dat de PVV met wel zéér bedenkelijke partners in zee wil. Maar daar zij de PVV aanhangers blind voor. Stuurs en zonder omzien achter de leider aan, eigen gedachten op nul, eins, zwei, eins, zwei.

Meest gehoorde reactie, overigens ook van Wilders zelf: "Wat een losers, die PvdA. Ze zijn bang en in paniek". Precies, zoals elke reactie van elke PVV-er, altijd: agressief defensief, nooit inhoudelijk ergens op ingaan, maar proberen door het besmeuren van de ander er zelf wat beter uit te zien. Voor wie zien wil: lukt nooit.

N.B. Voordat ook hier weer iemand met een soortgelijke reactie komt: nee, ik heb geen enkele sympathie voor de PvdA, nooit op gestemd en zal er ook nooit op stemmen. De genoemde website en mijn reactie hier hebben dan ook niets met het gedachtengoed van de PvdA te maken — het gaat om de boodschap op die website en de o zo voorspelbare en volstrekt nietszeggende reacties van de PVV-leiding en -aanhang hierop.