Laat JOHN DE MOL (SR)per direct het pest gedrag stoppen in Utopia

Gast

/ #99

2014-09-03 17:00

Vanaf het begin heeft JdM aangeven dat alles echt is in het programma. Daarna paste hij het aan om te zeggen dat het een reality real live programma is.
Beroepshalve heb ik het vanaf het begin gevolgd, ik ben maatschappelijk werker en was nieuwsgierig hoe het met de groepsprocessen zou verlopen. In het begin heb ik alleen de TV uitzendingen gevolgd en daarna de live streams. Het is nu opvallend dat bijna alles in scène is gezet en dat de bewoners een rol en script hebben. Het komt dichtbij pesterijen en verhalen worden verdraaid, mensen tegen elkaar opgezet, veel vloeken en verwensingen. Voor kinderen is het zeker geen goede voorbeeld van hoe volwassenen met elkaar omgaan. Verder heeft het programma niets te maken met een ideale samenleving, de bewoners worden gecast op diversiteit, om samenwerking tegen te werken met alle gevolgen van dien voor de kijkers en de bewoners. Jammer, want ik had het interessant gevonden als het wel echt was geweest, maar dat kan waarschijnlijk niet bij SBS, dan had een publieke omroep het moeten maken, met meer respect omgaan met de bewoners en de volgers bijvoorbeeld Boer zoekt vrouw.