Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Gast

/ #351

2014-12-07 11:27

Ik heb een mail gestuurd na de petitie te hebben ondertekend te hebben en wel deze mail!
Beste meneer Hoogervorst,

Mijn man en ik zijn beide chronisch ziek, en daardoor kunnen we al niet meer werken dus onze inkomsten zijn flink geslonken, en daarbovenop worden we dan ook nog eens gestraft door die hoge zorgkosten!!

Waarom worden wij als Nederlanders zo erg gestraft als men ziek is?.

U moet zelf eens een jaar lang in een sociale woning met een minimum inkomen leven, ik weet zeker dat u er dan heel anders over zal denken! Zeker als je een gezin met een paar kindjes hebt!

Het is ook niet alleen de zorg, ook de huren rijzen de pan uit of het niets is, en overal word een schepje op gedaan, de belastingen enz....overal een beetje is samen heel veel, daar heb je dan je hele leven voor gewerkt? En als we straks naar een verzorgingshuis of bejaarde woning moeten kunnen we niet eens omdat die er niet zijn of omdat we er geen geld voor hebben, we kunnen onze woning niet eens fatsoenlijk onderhouden omdat we geen cent kunnen sparen...altijd elk dubbeltje tien keer omdraaien en je kan je kleinkinderen nooit eens verwennen, daar hebben we dan altijd onze sociale lasten voor betaald?

U wordt bedankt!!!

Dat wij onze oude dag zo moeten slijten, ziek en ellendig omdat je nooit een cent overhoud en altijd tekort komt! De mensen die in de politiek zitten zullen er geen biefstukje minder om eten!! Die hebben een goed salaris!! Ik gun dit niemand alleen u wel!!

Ik mag hopen dat u zelf ook eens tegen die dingen komt te staan dat u inkomen flink slinkt en dat u dan ziek wordt en tekort momt steeds maar weer, geen leuke kerstdagen meer, geen Sinterklaas met de kleinkinderen zelfs geen verjaardag kadootjes voor je kleinkinderen...

Beseft u wel wat u ons allemaal aandoet?? En als we nog erger ziek worden wat dan??.

De tandarts kunnen we ook al niet meer betalen, zometeen lopen mensen allemaal met rotte tanden rond en gaan allemaal dood omdat niemand al die kosten nog kan betalen!!

En dat wilt u op u geweten hebben??.

Bent u eigelijk wel een mens met een geweten?? Dat vraag ik me af !!

Nelly Wieringa