Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Gast

/ #2469

2015-07-21 00:45

Daar agenten onder zware omstandigheden hun werkzaamheden als politie agent (orde en wetshandhavers ) moeten doen. Helaas de laatste tijd , regelmatig met gevaar voor eigen leven cq het disrespect van de burgers (in het algemeen, vaak jeugd) en agenten vaak verbale verwensingen / dreigingen naar het hoofd slingeren. ( Enerzijds begrijpelijk , wanneer iemand bijv. een flinke boete krijgt voor verkeers overtreding e.d. ...anderzijds is het NIET acceptabel , daar deze dreigementen regelmatig niet direct tegen de agent zelf gericht zijn , maar zoals bijv . " Ik weet waar je woont" , en/of Ik weet waar je kinderen naar school gaan" , of " Je hebt een knappe vrouw " of " wacht maar tot ik je eens alleen tegenkom " "wacht maar eens tot ik je voor mijn auto krijg , dan zal ik er ongeluk op het gaspedaal trappen ipv de rem" dat soort "dreigementen" ....kunnen agenten op een gegeven moment , ook niet meer naast zich neerleggen. Onbewust , blijft het in je gedachten rondspoken. Ook het feit dat eventueel familieleden van een gearresteerd persoon , kunnen "wraak" nemen. En dan is het al helemaal erg wanneer je als agent tegen een "onzichtbare en onbekende vijand" moet strijden en toch je werkzaamheden als agent optimaal blijven doen. Mensen die dus zulke dreigementen uiten jegens agenten , brandweer mensen , ambulance personeel , militairen , andere orde en wetshandhavers (ongeacht overheidspersoneel of commercieel) zouden snoeihard aangepakt moeten worden. Daarnaast , zou het betreffende personeel , gevrijwaard moeten worden wanneer zij zich verdedigen tegen zulke dreigementen.