POLITIE-CAO 2015

Gast

/ #1196

2015-07-30 08:24

Ten eerste:
Ik ben van mening dat, mede door het hanteren van de 0-lijn gedurende een al lange periode, en daarnaast het te snel bereiken van het maximum van een salarisschaal in verband met onvoldoende 'treden', gezinnen van politiemensen in een situatie kunnen komen waardoor hun kinderen onvoldoende kunnen deelnemen aan het sociale leven zoals dat door kinderen moet kunnen worden geleefd. En politiegezinnen in die zin in de marge van de samenleving terecht dreigen te komen of daar misschien al in beland zijn. Geluk en aanzien van politiemensen en hun gezinnen, alsook daardoor het aanzien van de politie, komen in het geding. Het raakt, naast negatieve effecten voor het gezin en in het gezin, het werk op straat dus ook nog. Direct of indirect. Dit alles is de eerste reden dat ik de petitie steun.

Ten tweede:
Ik vind het opvallend te noemen dat sinds de reorganisatie van 1993/1994, een bezuinigingsoperatie die totaal fout liep (en nog steeds negatieve effecten heeft), de reguliere politie, wij dus, steeds verder is gemarginaliseerd. In het publieke domein valt dat heel erg op maar ook als het gaat om de plek die politiek en bestuur de politiemensen in arbeidsvoorwaardensfeer toedelen. Waarbij zeker de laatste tijd, neem de huidige reorganisatie en de 4 jaar 0-lijn, blijken van minachting en disrespect zijn. Maar ja, ook minachting en disrespect moeten hun prijs hebben. En die prijs is een beloning die recht doet aan de rol en de positie van de politie in de maatschappij en haar rol in de bescherming van de rechtstaat. Dit is de tweede reden dat ik de petitie steun.

Het stuit me tegen de borst, want ik ben 41 jaar geleden niet bij de politie gegaan om me tegen de overheid te keren en zo voelt dit wel een heel klein beetje. Maar wanneer politiek en bestuur, zoals de rijksoverheid, zich keren tegen de politie en individuele politiemensen, zoals nu door opnieuw een reorganisatie die niet deugt en waaruit minachting voor politie én van minachting voor de bevolking blijkt en daarnaast ook nog arbeidsvoorwaarden voorlegt en communiceert op een wijze waaruit van minachting blijkt voor het politiepersoneel, wat mij betreft gaat de beuk er, met inachtneming van respect voor de belangen van de bevolking, nog harder in.

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...