Masterstudent geneeskunde dupe van het nieuwe leenstelsel

Jeroen

/ #691

2015-10-22 18:18

Er komen wekelijks duizenden asielzoekers het land in, Nederland heeft een te grote staatsschuld (ten opzichte van de EU normen) en er heerst nog steeds een grote werkeloosheid. Ik snap dat jullie het vervelend vinden dat jullie geen vergoeding krijgen voor jullie stage maar ik zou graag zien dat jullie dit probleem dan een andere partij dan de overheid neerleggen.

Co-assisten vergoeding geven zou de Nederlandse staat namelijk zo veel geld kosten dat er minder geld zou zijn voor de bouw van nieuwe sociale woningen voor de groeiende stroom asielzoekers, dat er bezuinigd zou moeten worden op andere gebieden wat de Nederlandse verzorgingsstaat waar we allemaal erg trots op zijn weer een stukje in waarde zou laten zakken en zou er bovendien voor zorgen dat er geen financiële incentives vanuit de overheid kan worden gegeven om de werkgelegendheid te stimuleren.

Wat ik me af vraag, waarom vragen jullie geen vergoeding van de ziekenhuizen zelf? Doktoren verdienen genoeg, het argument wat jullie vaak genoeg zullen hebben gehoord als jullie het verhaal over co-schap vergoeding ter tafel brengen. In het bedrijfsleven worden de stages aan studenten ook niet door de overheid vergoed, maar door de bedrijven zelf. Ik denk dat er best een stelsel gecreeërd zou kunnen worden waar de maatschappen een stagevergoeding betalen voor de co-assisten die ze op dat moment assisteren. Ik zou daar mijn energie in storten in plaats van een aan een misplaatst verzoek bij de overheid neer te leggen.

Groet,