Christian Gandu moet in Nederland blijven

Danny Koster
Gast

/ #293

2015-12-05 09:34

Belachelijk en onwerkelijk dat iemand waar ik in de jeugd als klein jochie nog tegen heb gevoetbald, iemand die al van kleins af aan woonachtig is in Nederland, zomaar het land uit wordt gezet. De beste man heeft alles hier ( vrienden, familie.. Zoals een ieder ander in 14 !! jaar zou opbouwen ) en niks in Congo. Verdient hier gewoon zijn geld, heeft een aandeel in de Nederlandse maatschappij en doet naar mijn weten niemand kwaad. Gun hem hier dan ook de rest van zijn leven en niet in een land als Congo. Ik zeg dit niet eens uit eigen belang want ik ken Christian gandu puur omdat ik tegen hem gevoetbald heb en via via, waarschijnlijk weet hij niet eens wie ik ben. Ik zeg dit dus niet omdat ik er der mate bij betrokken ben dat ik geen objectief beeld kan schetsen, ik zeg dit omdat ik vind dat hij dit verdiend, omdat iemand die veel meer Nederlands staatsburger is dan Congolees in nederland hoort te wonen en niet in Congo. Met alle respect maar u pakt de verkeerde mensen aan. Gandu spreekt gewoon Nederlands, verdiend zijn centjes netjes hier, heeft geen grote misdrijven achter zijn naam staan etc etc. Zou die dan nu naar Congo toe moeten omdat die wel eens foutjes heeft genaakt en wellicht zoals ik in het artikel van funx lees, zijn administratie niet altijd op tijd heeft doorgegeven betreffende zijn woonplek etc. Vind u dat verwijt daadwerkelijk groot genoeg om zulke maatregelen te nemen en vind u het in dit geval een passende straf om zo'n jongen hier alles te ontnemen en hem terug te sturen naar zijn geboorteland, waar hij NIKS heeft?? Dit maakt mij boos.

p.s. Ik vraag mij hardop af wat er gebeurd zou zijn als deze Christian gandu wel het Nederlands elftal had gehaald. Aangezien hij zo ongeveer elk KNVB jeugdteam heeft doorlopen. Als hij nu NEDERLANDS international was, zouden we dan nu ook deze discussie hebben? Ik weet zeker van niet. Zoiets heeft hypocriet zijn, get your priorities straight..