Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

'achter de geraniums'

/ #2359 Marc Dullaert moet blijven

2016-01-30 13:32

Graag sluit ik mij aan bij de, intussen grote groep mensen die vindt dat de heer Dullaert moet blijven. De afgelopen jaren heeft hij heel veel goed werk verzet, nationaal en internationaal, voor de rechten van kinderen.

Kinderen zijn de toekomst, maar ze zijn altijd kwetsbaar ten opzichte van volwassenen: fysiek en emotioneel/psychisch.

Zelf slachtoffer van extreme psychische mishandeling door mijn naasten (mijn vader was een zware psychopaat, moeder een windvaan die of wegkeek of meedeed met de mishandelingen).

Intussen heb ik hierdoor een verwoest leven achter de rug en ik heb de maatschappij 'goud geld' gekost vanwege alle professionele hulp die ik nodig heb gehad om letterlijk te kunnen overleven.

Deskundigen hebben gezegd dat het bijzonder is dat ik er zo goed doorgekomen ben. Hoe is mij dat gelukt? 1. Ik ben fysiek en mentaal heel sterk (geen verdienste want ik heb honderdduizenden voorouders). 2. Ik heb al die tijd enkele heel goede vrienden gehouden die mij niet in de steek hebben gelaten (N.B. ieder mens moet in zijn volwassen leven alles zelf doen, alles alleen moeten doen kan niemand). 3. Ik heb goede professionele hulp gehad en 4. Ik heb gelukkig een brede wetenschappelijke en culturele belangstelling (waardoor ik niet 'achter de geraniums' bleef zitten, maar dingen ondernam).Deze eigenschappen bezit niet iedereen. Zij zijn daardoor extra kwetsbaar (volwassenen en kinderen).

Uiteraard blijven er bij mij altijd diepe wonden, die af en toe openrijten.

Voor de kinderen van nu hoop ik dat zij niet hoeven meemaken wat ik heb moeten meemaken. De huidige kinderombudsman, de heer Dullaert, zet zich hier enorm voor in. Ik hoop dat de heer Dullaert in de toekomst de focus extra wil leggen op de psychische mishandeling. Daarbij zie je aan de buitenkant van een kind (meestal) niets. Precies ook de reden waarom mijn vader mij nooit seksueel heeft misbruikt of heeft geslagen, geschopt of geschud. Dat laat zichtbare sporen na!

Ten aanzien van de heer Van Zutphen vraag ik mij af of er geen sprake is van een jalousie de métier. Wordt de heer Dullaert als een bedreiging ervaren? Echt goede vakmensen zijn geen bedreiging, die willen alleen het beste voor hun doelgroep. Hier zijn dat kinderen.

Ik hoop dat de heer Dullaert ongestoord zijn werk nog een hele tijd kan voortzetten, nationaal en internationaal. Ik wens hem daarbij alle succes toe.  

bmc