€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Gast

/ #625

2011-10-25 09:52

Dat de meerderheid van onze volksvertegenwoordigers een principieel onderscheid maken tussen ziektes in de hersenen en in de rest van het lichaam kan ik niet anders betitelendan een te verwerpen manier van discrimineren.Ik adviseer de beroepsgroep van psychiaters en psychologen hier een rechtszaak over te gaan aanspannen. Het lijkt een zaak van beschermijng van de mensenrechten te worden.Amnesty International is hiervoor ook een geschikte organisatie. Amnesty Nederland mag echter niet werken voor schendingen in Nederland. Wij zijn aangewezen op Amnestygroepen uit een ander land.ik hoop van ganser harte dat de beroepsgroepen mbv goede advocaten de wortels van deze discriminatie willen gaan aanpakken. Anders moeten we wachten tot het zover met psychiatrische patienten gaat komen dat ze op straat, onbehandeld, voor een overlast gaan zorgen en dat er dan op grond van die overlast mogelijk weer tot behandeling zal worden overgegaan.Het welzijn van deze groep patienten lijkt nu geen prioriteit meer te hebben. We hebben geen keuze meer. Deze discriminatie moet van tafel.