Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

/ #1172

2011-10-25 14:35

Lokatie Oosterheem is al een paar maal genoemd. Ik ben niet tegen geloof, maar wel tegen de komst van een nieuwe moskee en wil hem dan ook niet zoals wethouder Speel iemand anders door zijn strot duwen, maar je maakt mij niet wijs, dat er in Oosterheem geen grond beschikbaar is met meer ruimte en passend in het bestemmingsplan. Een stukje dat groter is dan die postzegel hier en niet midden in een woonwijk. Of is de grond daar te duur? En komt de gemeente dan maar tegemoet door de aanverwante kosten die hier nodig zijn op zich te nemen?

Er lijkt mij daar meer ruimte, dus minder overlast, minder verkeers-en parkeerdruk.
Een groot deel van de doelgroep blijkt daar al te wonen, dus praktisch. De overigen van deze doelgroep, uit andere wijken, kunnen nog altijd van het openbaar vervoer gebruik maken, zelfs dezelfde lijn, nl RR 4 waar ze nu ook gebruik van zouden moeten maken, echter ZONDER dat daar een extra halte voor aangelegd hoeft te worden. Het stukje groen hoeft niet aangepast, de ondergrondse containers en lichtmasten niet verplaatst, geen jarenlange extra veiligheidskosten. Maar vooral: GEEN SPIJT, als er straks toch weer zo'n mislukt integratieproject een feit is. Win-win situatie