MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)

Gast

/ #2883

2016-07-25 09:44

Als zelfstandig fysiotherapeut ben ik op 62 jarige leeftijd gestopt met mijn praktijk, omdat ik de regel- en bemoeizucht van de zgn 'Zorg'verzekeraars niet meer aan kon. Als er ook maar iets niet klopte, had je een Audit aan je broek hangen. En dan heb ik het niet over fraude of zo, maar administratieve futiliteiten. En dit allemaal in het kader van efficiëntie, doelmatigheid, kostenbeheersing en vul maar in.
Hoe triest het ook is, maar ik voel me nu pas vrij om te ageren tegen dit huidige systeem. Waarom nu pas? Omdat wij als fysiotherapeuten nog altijd in een grote afhankelijkheidsrelatie positie verkeren van de Zorg'verzekeraars en zij exact weten wie, wat en hoe. Steek je je kop boven het maaiveld, dan laat een reactie niet lang op zich wachten.
Nu kun je zeggen : wat een slapjanus, maar vergeet niet dat ik niet alleen de verantwoordelijkheid voor mijn gezin, maar ook een aantal collega-medewerkers met hun gezinnen had. En dat vond ik zwaarder wegen.
In een gesprek is het allemaal wat eenvoudiger uit te leggen.
Dit zijn oa de reden dat ik dit initiatief, alsook het initiatief van het Nationaal ZorgFonds van harte ondersteun. Tevens bied ik ook mijn actieve participatie aan.

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...