zeg nee tegen het pietenpact

Gast

/ #1062

2016-11-12 13:35

Hier word ik dus RAZEND van! Einde van een eeuwenoude (of toch héél lange) traditie; gewoon omda opeens iemand bedacht heeft da een zwarte piet racistisch is... Je mag ze zelfs niet eens meer zwarte piet noemen of zeggen dat ze de knechten zijn van de sint... Ons moeke zei ons vroeger altijd da zwarte pieten zwart waren door het roet van de schouw... wa ' s daar nu racistisch aan...
En wij dan maar ons aanpassen aan de migranten, wordt het niet eens tijd dat zij zich aanpassen aan onze tradities? Of nee; da mag ik ni zeggen zeker, da maakt mij tot een racist, zeker?!
Awel; ik zal ze nooit anders noemen dan zwarte pieten. En da er ma es ene begint te zagen daarover tegen mij...
ZWARTE PIETEN FOR EVER!!!!
(En bye bye kerststal dus ook, was paar weken geleden in het nieuws dat men dit ook wil afschaffen want er zijn mensen die aanstoot nemen aan de beeldjes die erin staan... - in Frankrijk is het al van dat - en wij dus maar toegeven en met onze tradities breken... moeten we dan echt alles opgeven en onze cultuur dan maar helemaal opgeven? )