STOP DE SLOOP VAN HET SPOOKSLOT!

Anonymous

/ #40

2022-08-05 11:01

Ik vrees dat de sloop op dit moment onvermijdelijk is. En ik heb dan ook wel besloten dat ik mijn abonnement na het sluitingsfeest op zeg. En daarmee zeg ik ook mijn vertrouwen in de huidige directie van de Efteling op. Het is duidelijk dat na alles wat er in de laatste maanden aan commentaar, kritiek, pleidooien, prachtige artikelen is gepasseerd de directie gewoon standvastig blijft geloven in hen eigen gelijk. Het word dan daarom tijd om op te komen voor al het andere erfgoed van Ton van De Ven. Het spookslot gaat weg maar ik stel voor dat alle attracties van van De Ven en Anton Pieck als ook eerdere bouwwerken (denk Sprookjesbos, Carrousel-Paleis met Diorama en Victoriaans theater enz) nu in aanmerking moeten komen voor de monumenten status. We weten nu dat de directie geen moer meer geeft om nostalgie. Het zal slechts een kwestie van tijd zijn voor dat er nog meer iconische attracties en gebouwen ineens een zogenaamde "slechte gastenwaardering" zullen hebben. En in dat soort gevallen weten we dus hoe de directie te werk gaat, ongeacht de iconische of nostalgische status van een attractie. Het word tijd lieve mede-ondertekenaars dat alles dat nu nog gered kan worden, ook daadwerkelijk gered zal worden. En misschien dat ik de directie nu wel afschilder als een stel incapabele imbecielen, maar ik voel toch de urgentie -al dan wel wel niet als annonieme fan- te doen.

Nogmaals: red alles wat er nog te redden valt. De waarheid is helaas ook naar onze kant wel: we hadden kunnen weten dat het spookslot gesloopt zou kunnen worden. Die monumenten status had veel eerder moeten komen. En die kan er nu ook veel eerder komen voor alles dat wel nog te redden valt. En dat is een hoop. Dus iedereen die om alle nostalgische iconen geeft in de Efteling sta op. Verenig u zelf voor dat er straks nog meer verdwijnt. Het word tijd dat alles dat nog over is van zowel Ton van de Ven als Anton Pieck in aanmerking komt voor een monumentale status. We hebben het gevoelsmatig niet zomaar over een ordinair pretpark maar over cultureel erfgoed. Cultureel Erfgoed dat nu onbeschermd is en dat in mijn eigen permanent bedreigd is door het debiele beleid van de huidige Efteling directie. 

Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...