Drielse Kermis privatiseren NEE!!

schausteller

/ #303 Gewoon naar de raadsvergadering de 26ste

2012-01-25 19:10

Wat de gezamelijke horeca exploitanten voor elkaar hebben gekregen is heel mooi voor hun eigen maar de aloude bekende exploitanten die ieder jaar weer hun attracties en kramen opbouwen zitten nog steeds in hetzelfde schuitje sterker nog voor hun wordt het nu nog lastiger want ze hebben al een bod uit moeten brengen voor 13 januari aan dhr duursma en kunnen hier nu lezen dat de ritprijzen door de gemeente vastgesteld worden. Dit betekend in de praktijk dat er nu veelal vanuit gegaan werd dat de exploitanten dienu voor het eerst in kerkdriel willen komen te staan een bod uitbrengen van een x bedrag en dat ze dan voor een bepaalde ritprijs kunnen/willen draaien nu krijgen ze plaats omdat ze het hoogste bod hebben behaald misschien of een oude exploitant van de drielse kermis wil kost wat kost toch hier blijven komen omdat hij zich naar al die jaren ook min of meer verplicht voelt en gaat dus veel meer bieden dan normaal en ook voor die hogere ritprijs en die komt er nu dus achter dat hij dit met een kleinere ritprijs weer terug moet zien te verdienen. Er is constant gesproken over hoe de horeca samen met enkele exploitanten in het verleden getracht hebben toch zelf de gemeente het werk uit handen te nemen maar nu lees ik alleen maar verhalen over hoe de horeca het geregeld heeft zijn de betreffende exploitanten in dit verhaal ook nog betrokken vraag ik mij dan af. Wil de gemeente nu alleen maar verder met de plaatselijke horeca en andere belanghebbende uit kerkdriel of ook met exploitanten die hier al jaar en dag komen. Wie zouden er in aanmerking kunnen komen voor belanghebbende uit kerkdriel? Ik zou mijn eigen hier graag voor aanmelden ben woonachtig in kerkdriel en zeer betrokken bij de kermis en wil mijn eigen graag op vrijwillige basis aanbieden om te zorgen dat het een echt driels festijn blijft die van generatie op generatie over blijft gaan. De drielse kermis gaat mij zo aan het hart dat zelfs mijn trouwfoto's zijn gemaakt op de drielse kermis. Nu zijn er genoeg mensen die weten wie ik ben en waar ze mij kunnen bereiken.

Het zou fijn zijn als iedereen toch ook nog hun steun betuigd aan de "driels exploitanten".