Drielse Kermis privatiseren NEE!!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Drielse Kermis privatiseren NEE!!.
R. S. |
#301 Feest in het gemeentehuis2012-01-25 13:01achterkamertjes politiek meer niet. en inderdaad heeft de gemeente voorkomen door dit zoethoudertje dat er donderdag 26e mensen komen richting gemeentehuis? |
Gast |
#302 R.I.P drielse kermis2012-01-25 17:47We worden gewoon voor de gek gehouden en meer niet. |
schausteller |
#303 Gewoon naar de raadsvergadering de 26ste2012-01-25 19:10Wat de gezamelijke horeca exploitanten voor elkaar hebben gekregen is heel mooi voor hun eigen maar de aloude bekende exploitanten die ieder jaar weer hun attracties en kramen opbouwen zitten nog steeds in hetzelfde schuitje sterker nog voor hun wordt het nu nog lastiger want ze hebben al een bod uit moeten brengen voor 13 januari aan dhr duursma en kunnen hier nu lezen dat de ritprijzen door de gemeente vastgesteld worden. Dit betekend in de praktijk dat er nu veelal vanuit gegaan werd dat de exploitanten dienu voor het eerst in kerkdriel willen komen te staan een bod uitbrengen van een x bedrag en dat ze dan voor een bepaalde ritprijs kunnen/willen draaien nu krijgen ze plaats omdat ze het hoogste bod hebben behaald misschien of een oude exploitant van de drielse kermis wil kost wat kost toch hier blijven komen omdat hij zich naar al die jaren ook min of meer verplicht voelt en gaat dus veel meer bieden dan normaal en ook voor die hogere ritprijs en die komt er nu dus achter dat hij dit met een kleinere ritprijs weer terug moet zien te verdienen. Er is constant gesproken over hoe de horeca samen met enkele exploitanten in het verleden getracht hebben toch zelf de gemeente het werk uit handen te nemen maar nu lees ik alleen maar verhalen over hoe de horeca het geregeld heeft zijn de betreffende exploitanten in dit verhaal ook nog betrokken vraag ik mij dan af. Wil de gemeente nu alleen maar verder met de plaatselijke horeca en andere belanghebbende uit kerkdriel of ook met exploitanten die hier al jaar en dag komen. Wie zouden er in aanmerking kunnen komen voor belanghebbende uit kerkdriel? Ik zou mijn eigen hier graag voor aanmelden ben woonachtig in kerkdriel en zeer betrokken bij de kermis en wil mijn eigen graag op vrijwillige basis aanbieden om te zorgen dat het een echt driels festijn blijft die van generatie op generatie over blijft gaan. De drielse kermis gaat mij zo aan het hart dat zelfs mijn trouwfoto's zijn gemaakt op de drielse kermis. Nu zijn er genoeg mensen die weten wie ik ben en waar ze mij kunnen bereiken. Het zou fijn zijn als iedereen toch ook nog hun steun betuigd aan de "driels exploitanten". |
A. Boersma |
#304 Duursma wil meerdere jaren Kerkdriel2012-01-25 20:30KERKDRIEL - Kermisorganisatiebureau Duursma wil in principe de komende vier jaar de kermis van Kerkdriel regelen. "Als het dit jaar over en weer bevalt, dan plakken we er nog drie jaar aan vast", zegt René Duursma van het bureau. Was eerst uitbreiding van de kermis met een vrijdagavond en meerdere attracties op een tweede plein de inzet, dat veranderde midden vorige week drastisch. Wat overblijft is een prijsverhoging met pakweg 25 eurocent per rit Het touwtrekken (lees claimen) is begonnen! Voila precies zoals voorspelt. Heren ambtenaren, u wilde uw verantwoording afschuiven, straks krijgt de burgerij de rekening weer gepresenteerd. serieus teleur gesteld in de gemeente is het dus toch een kluitje in het riet gevalletje. Is er donderdag een bijeenkomst of niet? |
Gast |
#305 PROTESTMARS TEGEN UITBESTEDING DRIELSE KERMIS2012-01-26 09:43TOCH PROTESTMARS TEGEN UITBESTEDING KERMIS KERKDRIEL KERKDRIEL - Er komt donderdag rond 19.00 uur toch een protestmars tegen het uitbesteden van de kermis van Kerkdriel aan kermisorganisatiebureau Duursma. Marga van Heel van café de Kroon in Kerdriel verwacht dat deze tocht toch doorgaat. "We willen die kermis volgend jaar liefst zelf regelen. Nu was het te kort dag. Dat kon niet meer", zegt Van Heel. De tocht - die vanaf het Mgr. Zwijsenplein voert naar het gemeentehuis - moet de Maasdrielse politiek een steuntje in de rug geven. In de gemeenteraad komt donderdagavond een 'initiatiefraadsvoorstel van de VVD aan de orde om de kermis in de huidige vorm te behouden. Dat horeca en gemeente het sinds enkele dagen eens zijn over de kermis 2012 is voor fractievoorzitter Ton van Rooij geen reden om het voorstel in te trekken. "Er zijn nog aanvullende vragen onder meer over privatisering en hoe het volgend jaar moet", stelt hij. Afhankelijk van de antwoorden wordt het voorstel al dan niet in stemming gebracht. Ook het CDA heeft een groot aantal vragen gesteld over de organisatie van de Drielse kermis |
lang poep verhaal |
#307 Re:2012-01-26 10:45ik kan me niet heugen dat er een F Nellestijn in Kerkdriel geboren is. zegt genoeg he'
(medewerker van Duursma soms?) |
ber |
#308 Re:2012-01-26 19:42Het lijkt er nu op dat het belang van de horeca-exploitanten wordt verruild voor die van de drielse bevolking. Daar hebben we volgens mij niet voor getekend. De kermistarieven staan al jarenlang op een zeer sympathiek niveau. Een kleine verhoging is ook acceptabel. Dat kunnen we van de horecatarieven niet zeggen. Als er een stichting opgericht moet worden om de kermis te organiseren horen daar de horeca-exploitanten bij thuis als een van de belanghebbende partijen. Maar.... De belangrijkste stem behoort te komen uit de bevolking van Kerkdriel, die de traditionele kermis een warm hart toe draagt. |
Gast |
#3092012-01-26 23:05toch maar weer snel geregeld met de plaatselijke horeca en in de krant zetten anders komen er misschien wel een paar drielse idioten op het gemeentehuis klagen dat we de kermis maar eens goed verknallen geef ze brood en spelen dan kunnen wij er weer goed van vreten dit jaar toch ook maar eens op vakantie |
Gast |
#3102012-01-26 23:34ALLES IS VAN DE BAAN WE HEBBEN ONZE KERMIS TERUG ZO ALS HIJ WAS. |
Schausteller |
#311 Waar is dat feestje?2012-01-27 00:11Van de zomer in het turp is dat feestje, eindelijk heeft de gemeente laten zien dat zij achter hun burgers staan en hun vertegenwoordigen met uitzondering van gl heeft de gehele gemeenteraad incl de fractie van ssm (smits zijn eigen fractie) tijdens een motie tegen privatisering van de drielse kermis gestemd. Ik denk dat ik namens alle exploitanten jullie hartelijk mag bedanken voor jullie steun voor het behoudt van de echte drielse kermis. |
Gast |
#312 Re:2012-01-28 13:44duursma heeft nieuwe verpachting uitgeschreven dus toch duursma kermis |
Gast |
#313 Re: Re:2012-01-28 18:11 |
ber |
#314 Re: Re:2012-01-28 18:13Sommigen zijn hardleers. |
Gast |
#3152012-02-04 14:35broodroof! |
zoon van een bakker |
#316 Re:2012-02-09 00:34hoeveel brood motte hebbe? ZAKKENVULLER. |
ZO WERKEN ZE DUS |
#3172012-03-04 17:09Forse schadeclaim kermis Kerkdriel vermeden KERKDRIEL - De kermis in Kerkdriel wordt dit jaar toch georganiseerd door kermisorganisatiebureau Duursma. Na een evaluatie zal bekeken worden of er toch nog een tweede jaar volgt. Directeur René Duursma legde enkele weken geleden bij de gemeente een forse claim neer voor het derven van inkomsten nadat het contract Kerkdriel eenzijdig was opgezegd. Fractievoorzitter Leo Steenbekkers van Samen Sterk Maasdriel merkte gisteravond op dat de Drielse kermis volgende week aanbesteed en gegund moet zijn. "Anders zijn de beste attracties weg". En dat snel handelen dus noodzakelijk is. Omdat de raad had geëist dat Smits het contract met Duursma zou opzeggen, vroeg hij van hen ook een mening over de schadeclaim. Meer vrijdag in het Brabants Dagblad |
schausteller |
#318 HET EINDE IS IN ZICHT!!!!!!!2012-03-13 16:14Het einde is in zicht en dan bedoel ik niet de discussie die het privatiseren op gang heeft gebracht maar de Drielse kermis zelf. Na zonder een goed aanbestedingsbeleid gevolgd te hebben en zonder enig overleg had Dhr Smits al een deal gesloten met Te Duursma en dacht zo daar hoeven wij lekker niks meer aan te doen van die kermis hebben we ook geen last meer, nou dat viel even vies tegen eerst nog even zo diep door het stof in de gemeenteraadsvergadering eind januari waar hij nu nog een droge strot van zou moeten hebben maar vervolgens zonder enige voor aankondiging en zonder dat het op de agenda staat tijdens de volgende raadsvergadering toch even over een hele hoge schadeclaim beginnen. Er was toch allen intentie verklaring die al niet geldig meer was omdat het nog maar over 4 dagen ging en niet meer over 5. Dat zou zoveel toch niet gaan kosten. Nee nu was er al een overeenkomst al dan niet op papier (mondeling is ook rechtsgeldig) waardoor naar het schijnt rond de €50.000 geclaimd zou worden ivm derving van inkomsten door Te Duursma als de gemeente het contract ontbind, dit terwijl Te Duursma nog wel de stroom zou mogen verzorgen (waarschijnlijk de grootste bron van inkomsten). Kun je dus nagaan wat Te Duursma gaat verdienen aan de kermis want lijkt mij sterk dat je meer kunt claimen dan wat je zou kunnen verliezen. Of te wel alleen voor het organiseren zou TE DUURsma alleen al een claim van €50.000 euro indienen en dan nog wel de stroomvoorziening mogen doen. En wie mogen dat betalen idd de bezoekers van de drielse kermis wat al begint met een verhoging van 50% van de ritprijzen. Bovendien zijn van de 27 oude exploitanten nog maar 7 exploitanten welkom op de drielse kermis en het zal u niet verbazen dat deze allemaal een band hebben met Te DUURsma. Dus helaas zullen er 20 oude exploitanten uw kinderen of uwzelf niet meer kunnen vermaken op de mooiste en meest traditievolle kermis van de regio. De oude exploitanten voelden zich erg gesteund door alle reacties uit kerkdriel en waren dan ook erg blij met de genomen beslissing eind januari in de gemeenteraads vergadering, nu lijkt het mij een mooi gebaar om dit jaar de kermis dan ook zoveel mogelijk te boycotten en lekker met zijn allen de kroeg in te duiken en er daar maar een soort van zomer carnaval van te maken, de horeca heeft haar nek goed uitgestoken en die hoeven hun topweek niet kapot te laten maken door een paar geldwolven. Maar laten we TE DUURsma en zijn vriendjes eens lekker het schip in gaan en de nieuwe kermis totaal links laten liggen. Mvg Iemand die de Drielse kermis een heel warm hart toe draagt. |
Gast |
#3192012-03-14 00:12Uitgegeven: 13 maart 2012
| ||||
Gast |
#320 Re: HET EINDE IS IN ZICHT!!!!!!!2012-03-14 02:24#318: schausteller - HET EINDE IS IN ZICHT!!!!!!! Boycotten wordt natuurlijk moeilijk met 2 kinderen ,zelf in de kroeg en de kinderen thuis laten. Dus voor mij geen 2 weken italie maar 3 weken italie en geen drielse kermis. |
ouwe kermis gast |
#321 Het Carillon2012-04-04 19:43Reactie op het Carillon van 04-04-2012. Aan de heren(?) Smits en dhr Duursma, het klopt inderdaad de heer Eckelboom geeft een emotionele reactie. MAAR LET OP, het enige zoogdier op deze aardkloot die kan denken en emotie heeft is de mens. Eigenschappen die u schijnt te ontberen, kortom gewoon over lijken en glashard liegen waar ieder getuige van is. Verder weet ik niet wat Smits onder de tafel ontvangt van Duursma door stiekum in een achterkamertje tot dergelijk gekonkel te komen, ja zelfs een motie van wantrouwen door eigen partij vielen Smits ten deel. Nee wij zitten niet meer te wachten op dit soort praktijken. Verder is de reactie van Eckelboom niet overdreven maar, het uitspreken van een gevoel wat ook bij de meerderheid van de Drielse bevolking heerst. Jawel Eckelbooms reactie is wel gebaseerd op feiten, iets wat het duo Duursma & Smits ontbreekt, hooguit de firma list en bedrog genoemd kan worden. Ikzelf heb hier een woord voor, BAH! Toch m'n vakantie maar vervroegen dan. |
een drielse |
#3222012-04-05 14:23Voor de mensen die het artikel in het carillon willen lezen: http://www.carillon.nl/dc/av.php?a=54020&w=1200&h=914 Onbegrijpelijk wat hier gebeurd, leden van de SSM jullie moeten je diep schamen. |
duurs niet lang |
#324 Ik krijg de kermis niet vol2012-04-10 19:19http://www.kermisverpachtingen.nl/?content=vrijestandplaatsen Hij krijgt het steeds moeilijker om zijn kermissen vol te krijgen |
Gast |
#325 achterbaks2012-05-09 10:39Het schijnt dat de gemeente, Duursma en de horeca in gesprek zijn om toch het terrein bij de LIDL erbij te doen. |
|
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1097 Gemaakt: 2024-10-23
Steun Poptempel De Kuip
788 Gemaakt: 2024-10-12
Geen vuurwerkopslagplaats in centrum Castricum
263 Gemaakt: 2024-10-25
Zwembad de Trans moet open blijven!
216 Gemaakt: 2024-10-31
Petitie tegen het sluiten van Zorgboerderij de Riederwaarde in het Lohmanpark te Ridderkerk
684 Gemaakt: 2024-10-23
Open brief aan Kortrijks formateur Axel Ronse
151 Gemaakt: 2024-10-31
Beheerders Richard en Heleen moeten blijven!!
128 Gemaakt: 2024-10-30
Onbehoorlijk bestuur bij de Woningstichting Den Helder
127 Gemaakt: 2024-10-30
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15445 Gemaakt: 2024-01-31
Herinrichting inspiratieruimtes JRCZ
92 Gemaakt: 2024-10-29
Petition for an Etos Store at the NDSM Wharf in Amsterdam.
88 Gemaakt: 2024-10-27
Sloop niet de 100 jaar oude school
191 Gemaakt: 2024-10-17
Open Brief aan de Gentse onderhandelaars van Voor Gent en Groen
9973 Gemaakt: 2024-10-17
PETITIE TEGEN PORTEUM TELEFOONBELEID
223 Gemaakt: 2024-10-24
Een gouden kalf voor Haar en Make-up departement.
881 Gemaakt: 2024-10-01
Biezenkampen
34 Gemaakt: 2024-10-25
open brief voor het behoud van het telefonisch consult
2362 Gemaakt: 2024-10-10
Heropening van de Waalkade west voor verkeer overdag
32 Gemaakt: 2024-10-26
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
523 Gemaakt: 2024-02-19
Geen McDonald's in Lievelde, Oost Gelre!
1653 Gemaakt: 2024-10-10