Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

ebbie

2013-08-21 08:42

Binnen de bebouwde kom heeft IEDERE hondenbezitter of je nu een tekkel,stafford, labrador, boomer of pittbull, what ever hebt een aanlijnplicht!!!
Als IEDEREEN zich hier nu eens aan zou houden zou het al een heleboel ellende schelen!!
Ik kom bewust niet op losloopveldjes waar de "libelletante's" gezellig staan te ouwehoeren, al dan niet met een thermoskan koffie??! en dus totaal niet meer op hun honden letten!(ze spelen zo leuk?!)
Dit zijn veelal de kleine hondjes met het Napoleonsyndroom die dénken dat ze alles en iedereen uit kunnen en mogen dagen, loop ik er langs heb ik er áltijd wat keffend achter me aan,of ik er nu mét of zonder mijn hond loop overigens, ik iedere keer wéér ruzie krijg omdat ik mijn maat 38 tegen hun achterwerk zet en het dier weer richting baas dirigeer, vóór het feit dat mijn hond er wél een grijpt,óf ik er één in mijn enkel heb hangen... en IK volgens vele die "enge pitbull" heb?!(mensen zien het verschil namelijk niet tussen een kleine Engelse stafford en een pittbull)maar goed, gevoed door de media onwetendheid ect. zal dit nog een lange weg worden....
En dat kaken "op slot" gaan is een méga broodje aap verhaal, dit kán helemaal niet, het is gewoon de WIL van het dier om "de prooi" vast te houden!!Dat is namelijk de "Terrier kant",...dat zijn nu eenmaal JACHThonden.

Reacties

Gast

#159 Re:

2013-08-21 15:21:08

#154: ebbie -

Hier lopen ook van die mensen met 3 chihuahua's aan een 15 meter rolriem altijd blaffen naar alles en iedereen en als mijn honden dan reageren met piepen zoals engelse staff dat kunnen ben ik de "aso met de aggressieve honden.. ik kan er alleen nog maar om lachen..