Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

realiteit

2013-08-22 14:47

Vele honden zullen ongetwijfeld heel lief zijn, maar je kunt maar beter voorkomen dan......

Er word elke keer weer als tegen argument gebruikt dat andere honden wel los mogen lopen op een speelweide en ook zouden kunnen bijten maar mensen een speelweide is ervoor bestemd dat een dier los  mag lopen en je gunt het een dier toch dat hij even lekker kan rennen en spelen.

Laten we wel realistisch zijn/blijven deze honden zouden welles waar ook flinke bijtwonden kunnen veroorzaken maar een aanval van een "vecht"hond is in alle gevallen desastreus...

Het word nu echt tijd dat de eigenaren NIET MEER NAIEF zijn (met name van het ras waarvan bekend is dat ze onverwacht agressief kunnen worden) en niet meer alles altijd maar ontkennen en onderschatten maar de verantwoording nemen en ONDERKENNEN dat een goede deskundige opvoeding essentieel is... en desondanks het dier NOOIT !! te vertrouwen is.

En het beter is voor de veiligheid van iedereen dat deze dieren met name in het openbaar (stevig) worden gemuilkorfd, dan kunnen ook zij eventueel net als andere vrij op een speelweide rennen en spelen.

Reacties

Gast

#165 Re:

2013-08-22 15:21:53

#164: realiteit -

De eigenaren die denken dat ons soort honden los kunnen lopen zijn of aso's of van die cesar millan wannebe zelfbenoemde gedrags therapeuten, de liefhebbers van het ras zul je dit ook niet zien doen.. Een hond gemuilkorfd op een losloopveld zetten lijkt me niet slim en is vragen om problemen..

Ik heb er ook 1 gemuilkorfd aan de riem lopen op risicoplekken hij heeft er geen problemen mee, maar zoals al veel vaker gezegd is iedereen dient zijn hond aan te lijnen waar dat hoort, of dat ik nu met of zonder honden loop ik hoef geen andere honden bij me te hebben, straks geven ze vlooien over dan kan ik 2honden 2 katten en m'n huis schoonmaken..

Het wordt eens tijd dat al die mensen die zo tegen onze rassen zijn in zien dat er veel meer verstandige eigenaren zijn dan onverstandige en dat wij hier onder lijden.. Iedereen wil dat er wat gebeurd tegen de bijtincidenten incl de eigenaren van onze rassen maar een fokverbod en verbieden gaat veel te ver.. of moeten we voetbal ook afschaffen ivm hooligans, alcohol ivm van alles, snelle voertuigen ivm dodelijke ongelukken en ga zo maar door.