Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

Gast

#168 Re: Re:

2013-08-22 23:20

#165: - Re:

Knipsel uit een regionaal weekblad

Ons is hondje doodgebeten, hier waren we al langer bang voor !!!!

Op woensdagochtend 14 augustus is ons hondje op een verschrikkelijke wijze dood gebeten. Het was tijdens de ochtendwandeling 7.40u bij het Wijchens meer, even de hond uitlaten en dan aan het werk. Meestal geen probleem, je komt dezelfde mensen en honden tegen, deze ochtend verliep dat anders. Halverwege het standaard rondje zie je een onbekende hond, van het type dat wij normaal gesproken uit de weg gaan. Waarschijnlijk ken je ze wel, er is een toename van die enge honden, waarvan je denkt dat er een verbod op was van die pittbull-achtige honden. Waarschijnlijk zeer lief voor hun baasje, maar volkomen ongeschikt voor onze maatschappij. Deze honden zijn ooit gefokt om te doden, ze pakken een prooi en doden het. Deze keer was het ons hondje…………straks is het een kind, oudere of uzelf! 
Je ziet de hond en denkt, zullen we omdraaien, nee ach deze stel je niet aan. Deze zit rustig voor zijn baas aan de riem, dat is vast een goede en lieve. Dus we lopen op een voorzichtige afstand en alertheid de honden uitlaatplaats op (de hond passeren we niet, we slaan voor die tijd al rechtsaf de honden uitlaatplaats op). We horen de eigenaar van de hond ‘achter ons’ schreeuwen, blijf hier. Hierop zijn alle zintuigen op ingesteld en razendsnel til ik ons ‘aangelijnde’ hondje op. Het is immers niet de eerste keer dat hij gebeten of bijna gebeten wordt door een dergelijk soort ….. hond. 
Deze keer gaat het fout, ik word met mijn 1,94m ondersteboven gelopen en ons hondje valt op de grond. Dat is het laatste wat Woody gemerkt heeft, er duikt een monster van 50kg spieren met een enorme bek bovenop. Deze bijt hard in het ruggetje, schud een keer en ik denk dat het dat was. Waarschijnlijk is ons hondje gelijk gedood, want er is niet gegromd of geblaft, alleen twee schreeuwende mannen, die geheel ontredderd proberen dat aanvallende monster tot stoppen te brengen. Dit blijkt een onbegonnen zaak. Ontredderd en diep triest moeten we toekijken hoe deze killer wegrent met zijn prooi en ermee speelt, in bijt, etc. ‘te gruwelijk voor woorden’. Deze prooi is het levenloze lijfje van ons hondje. De politie die gebeld is door de bewoners van de naast gelegen woningen is inmiddels gearriveerd. Ook deze 3 mannen durven niet in te grijpen, voor eigen gevaar denk ik, met mijn emoties was dit niet te begrijpen. Zij hebben gewacht totdat de eigenaar van de hond arriveerde en dat monster uitgekauwd was op het levenloze lijfje van ons lieve hondje, achteraf blijkt dat de man die de aanvallende hond uit liet niet de eigenaar was. Dat ons dit is overkomen is ongelofelijk triest, maar als je dan onderzoekt wat de mogelijkheden zijn om dit in de toekomst voor andere hondjes te voorkomen, loop je tegen een muur. Aangifte doen is alleen mogelijk als je zelf onderzoek doet op internet naar wetsartikelen die van toepassing zijn. Deze honden worden nooit uit onze samenleving genomen en kunnen straks op een onbewaakt ogenblik weer toeslaan bij een volgende slachtoffer.

R.I.P. Woody 

niet naief ????  - quote "in zien dat er veel meer verstandige eigenaren zijn dan onverstandige en dat wij hier onder lijden.."  

wie lijd er  ??!!

Reacties

Gast

#169 Re: Re: Re:

2013-08-22 23:26:29

#165:-re:

En als ik er dan aan denk hoe vaak ik zie dat er ook kleine kinderen met een klein hondje gaan wandelen of met een groepje kinderen hier achter om 't veld spelen, dan draait mijn maag om. Wat kan er al niet gebeuren als die zo'n monster tegenkomen !!

Kinderen ook maar aan de lijn dan ?????

Gast

#171 Re: Re: Re:

2013-08-23 06:02:56

#168: - Re: Re:

Wij(de verantwoorde eigenaren) lijden onder het leed dat deze mensen is aangedaan door een stumper die a) niet weet wat hij aan de lijn heeft en b) er zelf ook nog bang voor is..

Ik ben er weer even klaar mee, ik ga lekker naar het bos met aanlijnplicht en zal straks even melden hoeveel aso's met loslopende labs en keffers ik ben tegengekomen..

Gast

#176 Re: Re: Re:

2013-08-23 16:34:25

#168: - Re: Re:

Nu lees ik op Facebook dat de eigenaren zeggen dat het om een american stafford gaat, een ast van 50 kilo??? Dat bestaat echt niet.