Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Quoted post

Gast

2013-11-15 13:00

Ikzelf heb twee katten, het zijn leden van mijn gezin. Het idee dat iemand op een lagale manier katten zou mogen afmaken, maakt me fysiek misselijk. Katten zijn meesters in het afdoen van hun bandjes dat is al een eerste punt. Een tweede punt is dat de distinctie tussen 'huiskat' en wilde kat bijna niet te maken is als een kat in het nauw wordt gedreven. Een derde punt is dat jagers dus niet meer correct hoeven zijn. Als één of andere sadist het in zijn hoofd krijgt honderden katten af te schieten, heeft hij enkel hun bandje te verwijderen en nadien te zeggen dat ze er geen droegen. Een vierde punt is dat er ook andere manieren zijn om aan beperking te doen van overpopulatie: zorg voor een beter beleid rond sterilisatie en castratie! Ik kan nog wel even doorgaan...Dit besluit is weer eens een geweldig initiatief van een regering die steeds minder oog heeft voor dieren -en mensenrechten. In één woord samen te vatten WALGELIJK!

Reacties

Maya

#1085 Re:

2013-11-16 08:33:59

#1076: -

Ja er moet dringend meer geld voor sterilisatie projecten komen. Elke gemeente, stad of dorp moet geld en tijd vrijmaken hiervoor.   Sommige steden hebben echt geen sterilisatieproject!!!!Ik kan er zo een paar opnoemen hoor...

Greet Van Loo Wilrijk

#1088 Re:

2013-11-16 18:12:32

#1076: -

volledig met u eens .

Maar ik blijf er op hameren  : niet enkel voor de "huiskatten "opkomen  . Zwerfkatten waren ook destijds huiskatten die per ongeluk de slechte baas troffen