Ik doe aangifte tegen Geert Wilders

Quoted post

anonymous

#2292 Re: Re: zelfkritiek

2014-04-04 22:46

#2291: De boemerang - Re: zelfkritiek

Boemerang,

Nergens heb ik gezegd het eens te zijn met Wilders. Er zijn verschillende van zijn standpunten die ik niet deel. Moslimgemeenschappen dragen echter een grote verantwoordelijkheid voor het ongenoegen, waarvoor ik argumenten heb opgesomd en die u niet hebt besproken.

Om het u makkelijk te maken, zal ik mijn stelling nogmaals herhalen. Islam zorgt ervoor dat moslimgemeenschappen (met de Marokkaanse als de belangrijkste vertegenwoordiger) zich niet integreren. Onze landen zijn dan ook gebaat bij een sterke verdediging van onze seculiere rechtsstaat en niet bij mensen die weigeren om de echte problemen aan te kaarten en een bijbelquote gebruiken om op pseudo-intellectuele wijze karaktermoord te plegen.

Als u begrijpend zou kunnen lezen, had u ongetwijfeld opgemerkt dat ik een voorstander ben van echte integratie. Ik heb in mijn eerste reactie kritiek geuit op de Marokkaanse gemeenschap, maar autochtonen verdienen ook heel wat kritiek. In de eerste plaats mensen zoals u, die pertinent weigeren een echt debat te voeren en in plaats van naar oplossingen te zoeken, op geheel oneerlijke wijze de schuld leggen bij diegenen die de problemen aankaarten.

Als u alsnog bereid bent om de argumenten uit mijn eerste reactie op inhoudelijke wijze te bekritiseren, dan zal ik dat graag lezen.

Reacties

De boemerang

#2293 Re: Re: Re: zelfkritiek

2014-04-04 23:18:35

#2292: Anonymous - Re: Re: zelfkritiek

Jammer dat u mijn tegenargumenten gemist heeft. Ik zal deze graag voor u nog eens herhalen. Het is niemand mogelijk om te integreren als u bij voorbaat stelt dat de ander niet integreren kan of wil. U verwacht eenzijdige integratie van de ander, maar laat daartoe geen ruimte, omdat uw (voor-)oordeel over de ander al bij voorbaat vaststaat. Als u de deur dicht houdt, kan immers niemand er zelfs maar een voet tussen krijgen. U heeft dan ook een heel vreemde manier van duidelijk maken dat u een voorstander bent van 'echte' integratie.

Ik reageer hier niet om argumenten te bekritiseren, maar om u uw eigen woorden te leren lezen. Gebruik de spiegel ook voor uzelf, die u de ander wilt voorhouden.

Bovendien is uw denigrerend taalgebruik nog steeds stuitend. Maar angezien u dat bij mijn eerste reactie ook al gemist heeft, ga ik ervan uit u ook nu weer ten overvloede op uw gemis aan cultuur en opvoeding te wijzen. Jammer.