Petitie voor alcoholslot

Quoted post

kale kont

#36 Slachtoffer

2014-05-06 15:39

Hoewel ik de verantwoordelijkheid van mijn daden wil accepteren met het, zonder zeuren, deelnemen aan het ASP programma, ben ik nu toch wel erg in paniek.
Net zo als alle andere deelnemers, heeft de hele gang van zaken nogal wat consecuenties voor mijn verder functioneren in deze samenleving. Naast de extreme kosten, welke voor vele niet eens zijn op te brengen, is ook mijn baan verloren gegaan. Ik zit nu ruim een jaar in de ww en hoopte na het beeindigen van het programma weer op functies te kunnen reageren waar ik reeds 25 jaar actief ben.
Door onduidelijke redenen heb ij nu al een tweede extra uitlezing moeten doen. Ik stap dan ook ook met grootte vreze elke dag mijn auto in.
Wat is het geval; 's morgens blazen en test is OK. Na verloop van tijd hertest....blijkbaar niet OK en wordt verzocht de auto binnen enkele seconden aan de kant te zetten.
Dab de volgende test en waarempel, test OK.
Ditect contact opgenomen met zowel Drager als het CBR en van beide instanties een soortgelijk antwoord: Erg vervelend. Heeft u misschien een muslibol gegeten of after shave op gedaan. Nee, zei ik maar misschien heeft die anusbleeking van afgelopen week invloed?
Ik voel me gevangen in een web van het CBR en ben de wanhoop nabij.
Nogmaals, als het apparaat betrouwbaar was had ik geen enkel recht om te kunnen klagen.

Reacties

maatje

#40 Re: Slachtoffer

2014-09-13 12:12:19

Mijn man heeft ook 1x fout gedaan; op motor om 00.00 uur in woonwijk aangehouden en teveel alc. op. Prima dat hij aangehouden is, terecht. Zijn reactie was; spijt en geheelonthouder worden, iets wat hem makkelijk afgaat. Geen druppel meer gedronken en ziet misstap donders goed in.

Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Wie zijn billen verbrand, moet op de blaren zitten. Maar alle onredlijkheid (kosten)  en het gebrek te kijken naar persoonlijke omstandigheden (baan verliezen), maken dat deze maatregel onvoorstelbaar veel ellende met zich meebrengt. Absoluut niet realistisch tov andere gevaarlijke delicten in het verkeer.

Jouw verhaal/ervaring maakt het alleen nog erger; apparatuur dat niet 100% werkt, helpt niet het gedrag van veroordeelden te veranderen. Het schiet zijn doel voorbij in alle opzichten.

We hebben petitie getekend en met angst en beven gaan we de komende 2 jr. tegemoet.

Word er echt misselijk van.