Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Gast

#6167 Re: Re: Re: Lees de grondwet er eens op na, kun je dan oordelen.

2014-08-02 14:03

#6165: - Re: Re: Lees de grondwet er eens op na, kun je dan oordelen.

Lees nog eens goed en dan kun je dan oordelen.

Reacties

een mens

#6176 Re: Re: Re: Re: Lees de grondwet er eens op na, kun je dan oordelen.

2014-08-02 14:26:35

#6167: - Re: Re: Re: Lees de grondwet er eens op na, kun je dan oordelen.

Gast, moet ik stukje bij beetje jou eigen uitleg met jou lezen? Vooruit, dan:

"Maar de rechter kan je achteraf wel straffen, als je iets zegt of schrijft dat niet mag volgens een ander artikel van de Grondwet of een andere wet."

Als Jozias van Aartsen dit weet, had hij moeten weten dat tenminste de nazisaluut verboden is. Bovendien, iedere persoon met gezond verstand (die maandelijkse veel minder dan hem verdient) weet dat roepen tot moord kwetsend is voor de persoon waartegen het woord geroepen. Na het lezen in de kranten en na deze petitie, toen hij (achteraf) hoorde wat werkelijk gebeurd is, had hij, ipv zich verontschuldigen, meteen moeten optreden tegen diegenen die met de nazisaluut de wet hebben geschonden.

Hij heeft daartegen gezegd "sorry, geen strafbare feiten zijn door de politie geconstateerd", in plaats had hij moeten zeggen "what the fu*k, dat kan niet! er is iets heel slecht gaande in mijn gemeente. Ik zal onmiddelijk de politiecorps van Den Haag op een speciale spoedcursus zetten om de nazisaluut te leren herkennen, en dat in de Nederlandsche wet verboden is, dat het roepen tot jodenmoord kwetsend is voor de joodse burgers, en daarom strafbaar, dat het roepen tot volksmoord niet alleen millennia achterlijk maar ook kwetsend is voor alle democratische mensen en voor alle Ajaxfans!

Dan had hij moeten zeggen: diegenen die dat hebben gedaan zal ik meteen laten opzoeken (net als de vandalen van project X) en laten betalen voor al de schade die ze hebben verricht: aan die journaliste, aan alle joodse burgers in mijn stad, aan alle nog levende slachtoffers van de hakenkruizen, en aan de rechtsstaat.

Maar hij heeft het niet gedaan. Voor mij is hij niet in staat om zijn burgers te representeren en beschermen. Een deel van hun is bedreigd met de dood en hij heeft niets daarover gezegd. Hij is niet eens neutraal, want had iemand geroepen tot het doden van alle moslims was er Den Haag in vuur en brand gestoken, net als Parijs, en had hij wel wat daaraan gedaan.