Broodfokkers moeten gestopt worden.

Quoted post

Bezorgd baasje

#453 Ook ik heb een zieke pup gekocht!

2014-08-12 08:13

Ook ik heb enkele weken geleden een zieke pup gekocht in lummen! Onze schat is verkocht met giardia parasiet en kennelhoest! Spijtig genoeg hebben we dit pas gemerkt toen we een paar dagen thuis waren.

Na een hele weg af te leggen van onze dierenarts tot de dierenkliniek is ze er gelukkig stilaan bovenop aan het komen maar we zijn er nog niet... Onze pup heeft momenteel heel wat kg gewichtachterstand dat ze nog moet inlopen ...

We zien dat beestje enorm graag en dat verzacht de stommiteit dat we haar daar gekocht hebben want wat was er anders mee gebeurd , maar vinden het enorm spijtig en zelfs totaal onverantwoord dat ze daar de pups niet beter opvolgen ( dan hadden ze zelf ook gezien dat de pups medische verzorging nodig hadden) alhoewel, wss wisten ze dit wel maar kan het hen niets schelen?

En die garantie is om mee te lachen, het enige wat ze doen is je laten weten dat je hun dierenarts mag bezoeken kosteloos, ja watte, 1 uur rijden met een doodzieke pup om een dierenarts te raadplegen die haar "gezond" verklaarde bij verkoop?? Laat maar zo!! 

Wij doen al wat we kunnen om billy beter te maken maar ik hoop echt dat de volgende potentiele kopers verder googlen dan : "pup kopen" zoals wij spijitg genieg hebben gedaan en dan weten ze dat hier dringend wat moet gebeuren....

Reacties

Gast

#459 Re: Ook ik heb een zieke pup gekocht!

2014-08-17 20:51:21

#453: Bezorgd baasje - Ook ik heb een zieke pup gekocht! 

Helaas zullen de wantoestanden blijven bestaan omdat er altijd mensen zijn die zo'n pup kopen. Dit is absoluut geen verwijt naar de koper want je hebt zelf het goede gevoel dat je een pup hebt gered uit de klauwen van zo'n geldwolf. 40 jaar geleden bestonden deze broodfokkers ook al en omdat mensen toch wel de pups daar kopen blijven deze "bedrijven" in stand. In 40 jaar is er weinig veranderd. Het enige wat we kunnen doen is zoveel mogelijk misstanden in de openbaarheid brengen en gelukkig kan dat tegenwoordig met de social media. Hopen dat deze misselijkmakende praktijken eens zullen stoppen.