Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#7373 Re: onwelgevallige links

2014-08-14 13:12

#7355: -  Wacht, als een link hier geplaatst wordt naar een bericht, dat jou niet welgevallig is, dan vraag je naar bewijslast?

-"Wacht, als een link hier geplaatst wordt naar een bericht, dat jou niet welgevallig is, dan vraag je naar bewijslast?"-

Mmm..ik vind mijn "leuk geprobeerd" opmerking toch geen uiting van onwelgevalligheid. Eerder een van geamuseerdheid. Ik heb deze onwelgevallige reacties toch ook laten staan? Wat op zijn minst betekent dat onwelgevallige reacties niet a priori verwijderd worden. Toch?

-"Die driehonderdduizend links naar opruiende wordpress-pagina's die hier geplaatst zijn hoeven helemaal niks aan te tonen voor jou?"-

Driehonderdduizend? Eh, op het gevaar af van in herhaling te treden, kun je dat 'driehonderdduizend' eh..bewijzen?  Maar verder heb je wel een punt. Waarom de ene reactie wel op reageren (om bewijslast vragen) en de ander niet? Welnu, de reden waarom ik er nu wel op reageerde was deels omdat het op de pagina's stond waar ik nog even naar keek (min of meer toeval dus), en deels vanwege de nogal 'explosieve' inhoud van de betreffende twee reacties. Maar je mag het ook mijn perverse vooroordelen en selectieve belangstelling voor explosieven houden hoor.

-"Het internet zelf bewijst voortdurend dat het de grootste misleiding is die de mensheid ooit gekend heeft. Iedereen kan de grootste onzin en fantasie presenteren als DE waarheid."-

Zoals dat ISIS=CIA/Mossad verhaal bijvoorbeeld?

Reacties

Gast

#7376 Re: Re: onwelgevallige links

2014-08-14 13:32:10

#7373: Michiel Mans - Re: onwelgevallige links   Zoals dat ISIS=CIA/Mossad verhaal bijvoorbeeld?

Precies en dat is dus ook waarom ik die hier geplaatst heb.

Ooit van een hyperbool (driehonderdduizend) gehoord?

Links naar sites en fotos (al heb je die gedeeltelijk verwijderd) die wellustig verhalen over massaslachting, -verkrachtingen, onthoofdingen, kindermisbruik enzovoorts lijken mij ook redelijk 'explosief'. Ik hoef het niets te vinden, jijzelf maakt het tot 'perverse vooroordelen en selectieve belangstelling'.

Het gaat er mij om dat links worden geplaatst, alsof deze "de waarheid" verkondigen. Gegeven het feit dat een niet onaanzienlijk deel van die links van WordPress afkomstig zijn, waar iedereen gratis een website of een webblog kan aanmaken en zelf de inhoud bepaalt (die dus niet geredigeerd wordt, geen bronnen hoeft te noemen, geen enkele bewijslast hoeft aan te dragen), zijn dat dus de allerlaatste sites die op enigerlei betrouwbaarheid kunnen bogen.

Wees altijd voorzichtig met wat je aan informatie op het internet vindt, omdat je zelden of nooit kunt weten van wie die informatie afkomstig en of die betrouwbaar is. Kinderen zijn in staat om een overtuigende website te bouwen en beelden (foto en video) te bewerken.

Ik denk dat het dan dus van groot belang is om de advocaat van de duivel te spelen, zeker waar flagrante vooroordelen een grote rol spelen, en het tegendeel ook te laten zien. Ik weet dat ik daarmee de meest verschrikkelijke beledigingen en beschuldigingen toegeworpen krijg en ook heb gekregen — niet alleen ik, ook mijn moeder zaliger, mijn vader zaliger, mijn familie, mijn niet bestaande echtgeno(o)t(e). Ik acht het toch belangrijker om links en rechts eens wat oogkleppen te verwijderen of op z'n minst te verwijden.