Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post

Kies een pseudoniem

#59 Onderwerp

2015-02-09 17:04

Vroeger. Ondertussen schakelen vooraanstaande economische groeipolen allemaal om op duurzame mobiliteit met een mix van fiets, openbaar vervoer en pas in laatste instantie de auto.

- Kopenhagen
- Amsterdam
- Hamburg
- Keulen
- Lyon
- London
- ...

En niet met verkeersdrempeltjes; maar met structurele maatregelen. De auto als enige vervoersmiddel, die tijd is voorbij.

 

 

Reacties


Gast

#60 Re: Onderwerp

2015-02-09 19:53:10

#59: Kies een pseudoniem - Onderwerp 

 ben met u akkoord, structurele maatregelen zijn aboluut nodig. Al het verkeer dat naar Mechelen gaat via smalle woonstraten is niet meer mogelijk. Maatregelen zijn nodig. En daar gaan altijd voorstanders zijn en tegenstanders. Mechelen maakt zijn binnenstad bijna verkeersvrij, dan schuift de verkeerstroom op, naar de buitenwijken en daar is de wijk Nekkerspoel het slachtoffer van. Drukke straten, misschien alleen maar op het spitsuur, onveilig voor fietsters en bewoners die auto's zien passeren juist langs hun venster. Het is duidelijk, er moet iets gebeuren. Maar vergelijk aub Mechelen niet met Lyon, London of Amsterdam daarvoor is Mechelen maar een boerengat. Zelfs het kleinste dorp in Frankrijk of Zwitserland is daarvoor beter georganiseerd. Daar zijn geen wijkraden of petities nodig, daar beslist de gemeenteraad op basis van een goede studie en vooral in het belang van iedereen. Laat ons er toch met ze'n allen voor zorgen dat iedereen zich goed voelt in onze stad.