Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.
Gast |
#51 Re: Re: Re: Re:2015-02-08 18:06Ik pleit juist voor solidariteit, maar goed. Bedankt voor het niveau van deze communicatie. |
Gast |
#522015-02-08 20:03ben juist op zondagavond 20u30 over de Grote en Kleine Nieuwendijk gereden en.......ben drie, welgeteld drie auto's tegengekomen. Ik dacht dat er altijd zo druk is ! |
Gast |
#53 Re:2015-02-08 22:25Op zondag om 20u30... Dan kom je op de E19 tussen Mechelen en Brussel ook maar drie auto's tegen. Maar het is duidelijk, de argumenten tégen het weren van sluipverkeer zijn niet erg sterk... |
Gast |
#54 Re: Re: Thuis in Nekkerspoel2015-02-08 22:25#46: - Re: Thuis in Nekkerspoel Juist, misschien verkeerde keuze. Met het woord 'baviaan' wou ik gewoon verwijzen naar het spreekwoordelijk gebrul op dergelijke forums, waarbij elke nuance ondergesneeuwt geraakt door demagogische leuzen. Vind dit nogal stuitend.
|
Gast |
#55 Re: Re:2015-02-09 09:29Op zondag is het nergens druk. Dit is geen argument. Onze wijk heeft wel degelijk te lijden onder het sluipverkeer en dat zal enkel maar toenemen, gezien de geplande woonprojecten, het nieuwe ziekenhuis enz. Heb het hier al op een andere plaats gelezen, maar misschien gaan de bewoners van SKW akkoord om de Zavelenberg weer open te stellen?
|
Gast |
#56 Re: Re: Re:2015-02-09 11:30graag, de zavelenberg terug open, weet wel, het is Bart Somers en Co die hebben beslist om die af te sluiten, ligt trouwens op grondgebied Mechelen.... |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2015-02-09 16:45- Date of removal: 2015-02-09
- Verwijderingsreden:
Gast |
#58 Re: Re: Re:2015-02-09 16:48Nog nooit met uw "fiets" op E19 gereden op een zondagavond om 20 u.30 zeker? Vraag me telkens af waar al die mensen naartoe rijden. Maar ja, vroeger was dat met paard en kar op onverharde middeeleeuwse wegen |
Kies een pseudoniem |
#59 Onderwerp2015-02-09 17:04Vroeger. Ondertussen schakelen vooraanstaande economische groeipolen allemaal om op duurzame mobiliteit met een mix van fiets, openbaar vervoer en pas in laatste instantie de auto. - Kopenhagen En niet met verkeersdrempeltjes; maar met structurele maatregelen. De auto als enige vervoersmiddel, die tijd is voorbij.
|
Gast |
#60 Re: Onderwerp2015-02-09 19:53#59: Kies een pseudoniem - Onderwerp ben met u akkoord, structurele maatregelen zijn aboluut nodig. Al het verkeer dat naar Mechelen gaat via smalle woonstraten is niet meer mogelijk. Maatregelen zijn nodig. En daar gaan altijd voorstanders zijn en tegenstanders. Mechelen maakt zijn binnenstad bijna verkeersvrij, dan schuift de verkeerstroom op, naar de buitenwijken en daar is de wijk Nekkerspoel het slachtoffer van. Drukke straten, misschien alleen maar op het spitsuur, onveilig voor fietsters en bewoners die auto's zien passeren juist langs hun venster. Het is duidelijk, er moet iets gebeuren. Maar vergelijk aub Mechelen niet met Lyon, London of Amsterdam daarvoor is Mechelen maar een boerengat. Zelfs het kleinste dorp in Frankrijk of Zwitserland is daarvoor beter georganiseerd. Daar zijn geen wijkraden of petities nodig, daar beslist de gemeenteraad op basis van een goede studie en vooral in het belang van iedereen. Laat ons er toch met ze'n allen voor zorgen dat iedereen zich goed voelt in onze stad. |
Gast |
#61 Re: Re: Onderwerp2015-02-09 23:51Dus kan dat alleen met structurele maatregelen, niet met kortzichtige petities |
Gast |
#622015-02-10 07:47Ik heb 24 jaar in de Oude Sint Gommarusstraat gewoond. Ik woon nu 11 jaar in de buurt van De Goede Herder. Dagelijks breng ik mijn kinderen bij mijn ouders die zo vriendelijk zijn om de kinderen voor school op te vangen. Opa brengt hen dan naar school in de Elzestraat. Ik heb nooit een probleem gezien in de regio rond de bruggen, behalve dan een drukke Nekkerspoel. Ik ben in het centrum van Mechelen naar school gegaan, Nekkerspoel was steeds druk en gevaarlijk. Ik vraag me af wie hier de laatste 30 jaar een probleem heeft gehad van files en drukte voor hun voordeur. Het Lyceum is druk voor starttijd, dat is heel normaal voor een school, maar het Lyceum verplaatsen of sluiten is gelukkig geen optie. We kunnen niet alle straten met een school afsluiten voor gemotoriseerd vervoer. Of is dit in vele gevallen een zaak van mensen die daar sinds max 10 jaar wonen, de situatie daar toch ook kenden én toch beslist hebben "daar willen we oud worden en onze kinderen laten opgroeien". Zo kennen we de problematiek in Zaventem: we kopen een huis - o jee er vliegen vliegtuigen laag over - de vliegroute moet aangepast worden omdat wij hier last van hebben. Als ik me niet vergis is de originele populatie van deze regio die tegen het afsluiten is. Ik probeer me al aan te passen, vanmorgen reed ik 35min op de R6, langs mijn normale route duurt het 15 min. Maar smog en uitlaatgassen door file zijn in deze tijden minder van belang, of net niet? In elk geval hoop ik dat democratie hoogtij kan vieren na de try out! |
Gast |
#63 Re: Re: Re:2015-02-10 09:41als er meer mensen als De Wilder zouden durven hun mening zeggen op een aanvaardbare manier en die weet waar hij over praat was alles al lang in orde daar mag je zeker van zijn |
Gast |
#64 Re: Re: Re: Onderwerp2015-02-10 10:35Fout, waar de kortzichtige structuele maatregelen alleen een verschuiving van het probleem met zich meebrengt zonder rekening te houden met de gevolgen daarvan is het logisch gevolg een petitie. |
Gast |
#65 Re: Re: Re: Re: Onderwerp2015-02-10 12:47Fout, deze structurele maatregelen zijn niet kortzichtig maar pakken juist de gevolgen aan van de huisige situatie en van de te verwachten toenemende autostroom door en naar de wijk. Wie anno 2015 denkt dat ie in een stad nog altijd zijn auto voor de deur kan parkeren (en liefst nog meer dan één) en vindt dat de auto hét middel is om zich zo vlug mogelijk van punt a naar punt be te verplaatsen, die helpt mee aan het in stand houden of het stimuleren van een verkeersinfarct. Dat noem ik pas kortzichtig. We kunnen deze wijk neit verder laten verloederen. De auto is een middel, maar niet hét middel. Nog bevestigd gezien door het artikel van Sven Van Haezendonck in de GVA van dit weekend en dat is nu net iemand die noch bij de voorstanders noch bij de tegenstanders wil laten inlijven. |
Gast |
#66 Re:2015-02-10 13:07even een doordenkertje : wij hadden een belleman, nu een bellemadam, nu ook een pestmadam, ra ra wie is het? simpel het is een vrouw en ze ziet alles door een groene bril erg he!!! |
Gast |
#672015-02-10 15:18Als de Grote Nieuwendijk parkeerverbod is tussen de school en de Nekkerspoel dan is er al heel wat opgelost vind ik en meer blauw op straat zichtbaar of een camera staan we al een heel stuk verder |
Gast |
#68 Re: Re:2015-02-10 22:46Man man man. Als je hier even lang over hebt nagedacht als over de proefopstelling, dan verbaast het me niets dat je er tegen bent. |
Gast |
#69 Re: Re: Re:2015-02-11 09:03Eindelijk nog eens een heldere, objectieve reactie. Bedankt voor de correcte berichtgeving. |
Gast |
#702015-02-11 15:08al eens gedacht aan de handelaars? |
Gast |
#71 Re:2015-02-11 15:38Ik begrijp de bezorgdheid van de handelaars. Maar uit studies is gebleken dat fietsers en voetgangers meer 'verteren' dan klanten die met de auto komen. Vraag ook eens de mening van de handelaars in het centrum van mechelen, hoe zij toen dachten en nu denken over de autovrije of -luwe straten... Bovendien zullen de buurtbewoners het heel aangenaam vinden om op eenrustige, veilige manier met de fiets of te voet bij u te geraken. Gezellig en goed voor uw inkomsten. Zo denkt u ook aan de bewoners en aan uzelf. maar goed, nogmaals begrip voor uw bezorgdheid. |
Gast |
#72 Re:2015-02-12 07:57Ik vind het ongehoord dat er een eiland-mentaliteit ontstaat! Ik heb 24 jaar in de Oude Sint-Gommarusstraat gewoond en nu 11 jaar aan Goede Herder, God ja, dat is Sint-Katelijne-Waver. Dat was een bewuste keuze omdat mijn ouders opvang kunnen betekenen voor onze kinderen en wij later inspringen voor mijn ouders wanneer dat nodig zal zijn. Wij als gezin hebben daar dus wel degelijk baat bij. In dat proefproject zou moeten opgenomen worden dat iedereen elke route eens moet nemen, inclusief R6. Succes om tijdig in het nieuwe ziekenhuis of op het werk of school te geraken. In tegenstelling tot wat ik ergens lees "we moeten de school meer bewust in de buurt kiezen", daar ben ik ten stelligste tegen, ik kies de school die wat betreft opvoedingsproject en niveau aansluit bij mijn kinderen. Geen enkele andere school kan een optie zijn. Dicht bij je werk wonen, na een herplaatsing of sluiting van een bedrijfs-site kan je niet telkens je huis verkopen om weer dichtbij je werk te wonen. De Zavelenberg zou soelaas bieden, maar nog steeds niet genoeg als er 3 bruggen afgesloten worden. Er moet inderdaad iets gebeuren. Ik vermijd Kleine Nieuwedijk telkens, maar ook de R6 en zeker dering van Mechelen. Je eigen buurt proper houden door de problemen naar ergens anders te verschuiven lost het mobiliteits -en milieuprobleem niet op. We wachten inderdaad de proefopstelling af, maar momenteel zie ik het niet positief in. Ik hoop ten stelligste dat de meerderheid van de stemmen na het referendum gevolgd zal worden door het stadsbestuur. Misschien kan het stadsbestuur ook in overleg gaan met de buurgemeenten? Ik ben een rasechte Mechelaar en vind het jammer dat we afgedaan worden als die boerkes van Katelijne die zich niet moeten komen moeien. In contructieve discussie treden met elkaar ipv het eiland te beschermen.
|
Gast |
#73 Re: Re:2015-02-12 10:28Laat het voor nu en voor altijd duidelijk zijn: het is de bedoeling van het stadsbestuur iets te veranderen aan de mobiliteit in onze buurt. Het referendum gaat niet over voor of tegen de stops of structurele maatregelen. |
Gast |
#74 Re: Re: Re:2015-02-12 12:28Ik ben het met u eens hoor. Er moet wat veranderen, maar dit scenario is drastisch en raakt erg veel mensen. Ik kijk uit naar de alternatieven. Misschien moesten de alternatieven eerst op tafel komen om daar tot consensus te komen wélke kon uitgeroepen worden tot proefopstelling. En dat met inspraak van de schepenen uit de buurgemeenten, want draai het en keer het zoals je wil, het raakt niet alleen de mensen die in de zone van de stops wonen. Samenleven doe je niet alleen met directe buren of wijken, maar ook met buurgemeenten, ik hoop dat tussen gemeenten denkbeeldige grenzen lopen en geen échte grenzen, want dan gaan we de ideologische kant op en dat is bij deze niet aan de orde mag ik hopen. De dialoog moet open blijven zonder ergens te hoeven lezen dat mensen uit andere gemeenten zich niet moeten moeien. Als de mensen uit de buurt zulke problemen hebben met de verkeersellende, waarom daar gaan wonen in de eerste plaats? En vergis u niet, u spreekt over "onze buurt", die buurt is tevens "onze buurt".
|
Gast |
#75 Re: Re: Re:2015-02-12 15:35Dan zal het kiezen zijn tussen de cholera en de pest zeker? |
|
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Respecteer de euthanasiewet
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64373 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5011 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4737 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
401 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3506 Gemaakt: 2023-04-12
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
775 Gemaakt: 2024-11-07
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Steun Poptempel De Kuip
1617 Gemaakt: 2024-10-12
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1438 Gemaakt: 2024-10-23
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
98 Gemaakt: 2024-11-09
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Schoolplein IKC Klimboom
77 Gemaakt: 2024-11-14
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
625 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
452 Gemaakt: 2024-11-03
Zwembad de Trans moet open blijven!
1048 Gemaakt: 2024-10-31
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
87 Gemaakt: 2024-10-29
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
224 Gemaakt: 2024-11-01