Sluit de grenzen!

Quoted post

Gast

2015-09-09 06:57

Ik ben van mening dat de vluchtelingen beter opgevangen moeten worden in hun eigen omgeving. Creëer daar een veilig gebied maar laat ze niet Europa in. Onze bejaarden en alle vele daklozen in Nederland worden in de kou gezet, zoveel gezinnen hier die maar net het hoofd boven water kunnen houden, help eerst ons Nederlanders. Daar komt nog bij dat er zoveel jonge alleenstaande moslim mannen komen, dat beangstigd mij gewoon, die hebben een geloofsovertuiging die absoluut niet bij ons Nederlanders past. Als ik een man zou zijn met een gezin in oorlogs gebied dan zou ik mijn vrouw en kinderen in veiligheid brengen en zelf mee vechten voor de vrijheid van mijn landgenoten! Deze mannen laten hun gezin achter in het oorlogs gebied en dat vindt ik heel egoïstisch. Daar komt nog bij dat er heel veel strijders van de IS deze kant op komen om dood en verderf te zaaien. Wij Nederlanders hebben de plicht om onze gezinnen te behoeden voor dit gevaar en daarom ben ik tegen de komst van deze mensen!

Reacties

Gast

#73 Re:

2015-09-09 08:04:48

#69: -  

Is dat "veilige gebied in de regio" er? Nee? Dan valt er over "opvang in de regio" ook niet te denken. Deze mensen ontvluchten immers de regio. Je gaat toch ook niet iemand die zijn brandend huis ontvlucht opvangen in dat huis?

Zeg toch gewoon dat je islamofoob bent. Het gaat jou niet om hulp aan mensen, maar om hulp aan moslims. Daar heb je moeite mee. Waarom zou je anders alleen hulp willen bieden aan mensen "die bij Nederland passen"? Doe je dat ook bij de mensen in dat brandend huis? Ga je eerst kijken of die bij de straat passen en als niet, laat je ze dan binnen zitten? Rare ideeën heb jij.

Geloof je nu werkelijk dat di IS-strijders de stroom vluchtelingen nodig hebben om tot hier te geraken? Geloof je werkelijk dat die zich mengen in een grote groep waarvan ze onmogel9ijk kunnen weten waar die terechty gaan komen? Of die het vasteland wel halen? Gebruik toch je gezonde verstand en praat niet domweg de voor eigen gewin predikende populisten na.