Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#994 Re:

2015-11-13 20:50

#993: -  

 Alle problemen moeten tezelfdertijd worden aangepakt, niet de een na de ander. Want wie maakt uit welk probleem eerder aan de beurt is dan een ander? Wat is urgenter: het kind dat zonder boterhammen naar school gaat of het gezin dat niet alleen geen boterhammen voor de hele dag heeft, maar ook geen huis, geen school, geen land, niets? Nou, ik zal je zeggen wat urgenter is: voor de ouders van het kind zonder boterham, is het dat kind; voor de mensen die helemaal niets meer hebben, is het zij zelf. Zo zul je het nooit goed kunnen doen, omdat iedereen zichzelf urgenter vindt dan de ander.

Trouwens, als we eerst eens onze eigen problemen moeten oplossen (die van alle tijden zijn en dus nooit opgelost zullen worden), dan bestaat straks het Syrische volk niet meer. Als de geallieerden 70 jaren geleden ook zo hadden gedacht, dan was het probleem ook opgelost: Europa bestond allang niet meer.

Reacties


Gast

#996 Re: Re:

2015-11-13 21:00:14

#994: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 ja daar heb je gelijk in als je in de situatie zit is die van jezelf het belangrijkst, maar ik kies toch voor het probleem van de Nederlander. Daar is de staat verantwoordelijk voor. Niet voor de mensen die willen komen. Die gaan maar ergens anders heen. Klinkt hard, maar als je problemen binnen haalt krijg je het voor niemand goed. Eerst Nederland goed dan anderen helpen. Ik zorg ook voor mijn eigen gezin eerst voor ik anderen ga helpen. Vind ik niet meer dan logisch. Ik ga niet iemand een brood geven als mijn eigen gezin geen eten heeft. Dat is precies wat de staat nu doet. Weg met armoede in Nederland voor je anderen gaat helpen