Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#1000

2015-11-13 21:30

Er zijn genoeg landen wakker aan het worden en dicht aan het maken, ook al kan het maar tijdelijk. De eu KAN niet ieder mens opvangen. De wachtlijst voor mensen is langer dan 6 maanden op een woning. Jaren. Vertel me eens als ze 6 maanden in de oude woning mogen blijven waar ze daarna heen moeten? Ik weet niet waar Jin je informatie vandaan haalt? Maar in Brunssum werkt het niet. Ik gong uit elkaar de woning was door de gemeente als brand gevaarlijk gezien. Eronder zat een bedrijf die had hetzelfde huisnummer en dat kom ook niet zei de gemeente en je kon niet zomaar een nieuw huisnummer maken. De gemeente heeft een goed woordje bij de woningbouw gedaan. Kreeg ik wat neee. Antwoord je hebt een kind en schuld we geloven niet dat je dat kan betalen. Ik zei wat moet ik dan? Op straat? Ja helaas wij kunnen niks doen of particulier. Nou dan weet je dat dat niet te betalen is, maar goed

Reacties

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1001 Re:

2015-11-13 21:36:54

#1000: -  

 De Nederlandse wetgeving is zelfs hier in Brunssum van toepassing.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1002 Re:

2015-11-13 21:39:08

#1000: -  

 Nee, die landen maken de grenzen niet dicht, maar gaan grenscontroles uitvoeren om te voorkomen dat mensen illegaal het land binnenkomen. Een asielaanvraag kan pas behandeld worden als die geregistreerd is. Iemand die illegaal het land binnenkomt, registreert zich niet en gaat dus ook niet door de procedurele molen.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1003 Re:

2015-11-13 21:40:09

#1000: -  

 Wachtlijsten zijn geen urgentielijsten. En in het geval dat jij beschreef ("In het huis met ruzie tot 1 tot moord in staat is"), sta jij bovenaan de urgentielijst. Ook in Brunssum. Al kan het uiteraard zijn dat je dan een woning in de buurt van Brunssum aangewezen zult krijgen. Maar wees eerlijk: zelfs een woning in Heerlen is nog beter dan te moeten leven in een woning met iemand die je kan vermoorden. Toch?

Maar ik begrijp dat er veel meer aan de hand is/was. En het is me nu niet helemaal duidelijk of je de woning nu moest verlaten omdat jouw ouders overleden zijn en jij niet als medehuurder in de huurovereenkomst stond, of omdat het samenlevingscontract met je vriend is ontbonden. Hoe dan ook, dat maakt de zaak uiteraard veel gecompliceerder. Ik denk niet dat je hier de hele zaak uit de doeken moeten doen, met het oog op je eigen privacy, maar dat je eens moet gaan praten met een advocaat (eerste consult is meestal gratis, dus win advies in bij meerdere advocaten) en hem/haar de hele zaak met alle details duidelijk maken. Die zal je gepast advies kunnen geven. Als je moet gaan procederen, dan kun je een toevoeging vragen als je zelf geen advocaat kunt betalen en geen rechtshulpverzekering hebt.