Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1001 Re:

2015-11-13 21:36

#1000: -  

 De Nederlandse wetgeving is zelfs hier in Brunssum van toepassing.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1002 Re:

2015-11-13 21:39

#1000: -  

 Nee, die landen maken de grenzen niet dicht, maar gaan grenscontroles uitvoeren om te voorkomen dat mensen illegaal het land binnenkomen. Een asielaanvraag kan pas behandeld worden als die geregistreerd is. Iemand die illegaal het land binnenkomt, registreert zich niet en gaat dus ook niet door de procedurele molen.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1003 Re:

2015-11-13 21:40

#1000: -  

 Wachtlijsten zijn geen urgentielijsten. En in het geval dat jij beschreef ("In het huis met ruzie tot 1 tot moord in staat is"), sta jij bovenaan de urgentielijst. Ook in Brunssum. Al kan het uiteraard zijn dat je dan een woning in de buurt van Brunssum aangewezen zult krijgen. Maar wees eerlijk: zelfs een woning in Heerlen is nog beter dan te moeten leven in een woning met iemand die je kan vermoorden. Toch?

Maar ik begrijp dat er veel meer aan de hand is/was. En het is me nu niet helemaal duidelijk of je de woning nu moest verlaten omdat jouw ouders overleden zijn en jij niet als medehuurder in de huurovereenkomst stond, of omdat het samenlevingscontract met je vriend is ontbonden. Hoe dan ook, dat maakt de zaak uiteraard veel gecompliceerder. Ik denk niet dat je hier de hele zaak uit de doeken moeten doen, met het oog op je eigen privacy, maar dat je eens moet gaan praten met een advocaat (eerste consult is meestal gratis, dus win advies in bij meerdere advocaten) en hem/haar de hele zaak met alle details duidelijk maken. Die zal je gepast advies kunnen geven. Als je moet gaan procederen, dan kun je een toevoeging vragen als je zelf geen advocaat kunt betalen en geen rechtshulpverzekering hebt.


Gast

#1004

2015-11-13 22:11

Geloof je in de NOS? Dan kijk maar wat nu aan de hand is in Frankrijk. Het feest gaat beginnen, maar blijf jij maar geloven. Het is toch ver weg he? En hier zijn 100% zeker geen terroristen binnen gekomen jow

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1005 Re:

2015-11-13 22:14

#1004: -  

 Wat hebben de aanslagen in Parijs te maken met asielzoekers/vluchtelingen?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1006 Re:

2015-11-13 22:25

#1004: -  

 Dat er geen terroristen zijn binnen gekomen kan niemand ooit garanderen. Maar terroristen komen ook binnen in landen die geen vluchtelingen opnemen. Terroristen komen ook uit de eigen bevolking, daarvoor hoeft niemand geïmporteerd te worden of binnengelaten te worden.

____________

 

 Geloof jij in de leugenachtige, door links gefinancierde NOS? Waarom geloof je dan dat die aanslagen echt wel plaatsgevonden hebben? Heb je je dat al eens afgevraagd?

Waarom hecht je geen enkele waarde aan de mainstream media, behalve als zij nieuws hebben dat in jouw kraam te pas komt? Als de mainstream media juist dit soort zaken altijd zouden verdoezelen, zoals de populaire complottheorie beweert, waarom berichten ze er dan over? Vind je zelf niet dat er toch echt wel iets krom is in de argumentatie van die complottheorie?


Gast

#1007 Re: Re: Re:

2015-11-13 23:58

#991: - Re: Re:  

 "Weet je hoeveel Nederlanders er in België of Duitsland werken ?" Meer dan in Syrië dus dat voegt werkgelegenheid toe.

Maar daar hoor je dan al helemaal niet over

Kromme logica heb je

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1008 Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 00:07

#1007: - Re: Re: Re:  

 Slecht citeren kun je. Want wat jij hierboven neerzet is door niemand gezegd. Bijgevolg is de kromme logica dus ook alleen van jou.

Hou krijg je het klaar? Je hoeft het maar over te typen wat geschreven werd. Sterker nog: je kunt het kopiëren en plakken. En toch lukt het je om er heel iets anders van te maken. Knap hoor!


Gast

#1009 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 00:28

#1008: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re:  

 Het was geen poging om te citeren maar fijn,

Blijkbaar heb je uitleg nodig.

Je hoort niks over de Belgen en Duitsers die in Nederland werken en werkgelegenheid wegnemen.

Gek hè als het onze buurlanden zijn.

Deze landen leveren meer werkgelegenheid  dan dat ze wegnemen

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1010 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 00:38

#1009: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Hoe kunnen mensen die uit een ander land in ons land komen werken, werkgelegenheid opleveren? Die mensen bezetten arbeidsplaatsen die ook door Nederlanders hadden kunnen worden ingevuld. Of die mensen nou uit België en Duitsland komen of uit Swaziland en Lesotho, dat doet aan het feit niets af.

En als je niets citeert, hoef je geen aanhalingstekens te gebruiken, want je haalt immers niets aan. Daarom heten die dingen zo.


Gast

#1011

2015-11-14 00:45

Ja of als je "sarcastisch" bent 

En blijkbaar ben je toch niet zo goed in begrijpend lezen als je zelf denkt.

Ik zeg niet dat deze mensen werkgelegenheid opleveren maar het land van herkomst van deze mensen.

Vandaar de zin meer dan in Syrië in ieder geval.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1012

2015-11-14 00:55

Er werken Duitsers en Belgen (en nog vele andere buitenlanders) in ons land. De arbeidsplaatsen die die mensen bezetten hadden ook door Nederlanders kunnen worden ingevuld. Feit — kun je niets aan af doen.

Dat er ook Nederlanders in het buitenland werken (ook in de Arabische landen, trouwens; het is maar dat je het weet), doet aan het bovengenoemde feit niets af. Dat Nederland een afzetmarkt heeft in het buitenland (ook in de Arabische landen, trouwens; het is maar dat je het weet) en op die wijze het buitenland werkgelegenheid oplevert voor Nederlanders, hier of elders, doet aan het genoemde feit ook niets af.

De personen die het op de vorige pagina's hadden over het invullen van arbeidsplaatsen door buitenlanders, hebben duidelijk gemaakt dat niet alleen de asielzoekers die straks een status zullen krijgen uiteindelijk mogelijk arbeidsplaatsen zullen gaan invullen die ook door Nederlanders hadden kunnen worden ingevuld, maar ook andere buitenlanders. Maar die worden voor het gemak maar verzwegen door de klagers over asielzoekers.

Niets meer, niets minder.

Overigens blijkt dat zeer veel nieuwe Nederlanders (om ze zo maar eens te noemen) in eigen onderneming gaan werken, veelal in de middenstand of de horeca. Die nemen dus geen arbeidsplaatsen weg, maar creëeren eerder nieuwe arbeidsplaatsen. Maar dat terzijde.


Gast

#1013 Re:

2015-11-14 01:07

#1012: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS -  

 Je hebt geen antwoord gegeven

Je bent je gaan vastbijten op de vorm waar niks mis mee is. Ik krijg meerdere verwijten terwijl ik je een sarcastische vraag stelde weet je het nog of zit je alweer op een anders spoor ?

Lastig met jou praten vooral Door al die verwijten

In ieder geval wordt er meer werkgelegenheid voor ons gecreëerd Door onze buurlanden. Dan die Arabische landen en het buitenland bij elkaar. "(Fijn dat je deze allemaal over een kam scheert".)

En je feit is geen feit er zijn ook vacatures puur en alleen voor vluchtelingen er worden namelijk werkomstandigheden gecreëerd waarin deze mensen kunnen werken. Of ken jij deze mensen al en weet je dat ze zo aan de slag kunnen ?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1014 Re: Re:

2015-11-14 01:17

#1013: - Re:  

 Het is moeilijk een antwoord te geven als er geen vraag gesteld is. Of was die klaarblijkelijk sarcastisch bedoelde opmerking een serieuze vraag? Die had je toch al zelf beantwoordt? Het lijkt mij dat de vraag dan dus ook niet aan mij was gesteld, maar rethorisch was, zodat je hem zelf kon beantwoorden. Kennelijk zijn je bedoelingen met je teksten toch weer anders dan ik ze meen te kunnen lezen.

Het feit blijft een feit. Dat er ook andere arbeidsplaatsen zijn (gecreëerd of niet) is toch een heel ander gegeven dat aan het feit helemaal niets af doet?

Over welke verwijten heb jij het? Bedoel je misschien deze:

  • "Kromme logica heb je"
  • "Blijkbaar heb je uitleg nodig"
  • "En blijkbaar ben je toch niet zo goed in begrijpend lezen als je zelf denkt"
  • "Lastig met jou praten vooral Door al die verwijten"

Voor alle duidelijkheid: de aanhalingstekens zijn aanhalingstekens, geen aanwijzing voor bedoeld sarcasme.


Gast

#1015 Re: Re: Re:

2015-11-14 01:21

Dan doet je Google het niet goed 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1016

2015-11-14 01:21

"Je hebt geen antwoord gegeven"


Gast

#1017 Re:

2015-11-14 01:31

#1016: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS -  

Het verwijt dat ik jou verwijten maak is wel een toppunt. Zelf voor jou "grinnik" 

En die "verwijten" van mij zijn gewoon waar zoals dat je geen antwoord heb gegeven op die zogenaamde retorische vraag als ik zeg dat je geen antwoord heb gegeven Hoe kan deze dan retorisch zijn.

En je moet echt ff aanhalingstekens gaan Google.

Kun je mensen nog meer lastig vallen met je "feiten" en je "kromme logica"

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1018 Re: Re:

2015-11-14 01:40

#1017: - Re:  

 Als ik een knikker heb en de buurman pakt mij die af, dan ben ik mijn knikker kwijt. Dat ik bij die buurman een andere kan gaan halen, doet niets af aan het feit dat ik mijn knikker kwijt ben. Er is niets krom aan deze logica.

Al jouw scharen en passerende bewegingen er omheen veranderen niets aan dat feit.

Een vraag stellen die je zelf beantwoordt is een vraag die je aan jezelf gesteld hebt, dus een stijlfiguur, die jij zelf dan vervolgens ook nog eens "sarcastisch" noemt. Daarin moet ik een serieuze vraag lezen?

Ik verwijt jou niet dat jij mij verwijten maakt, ik heb ze alleen even voor jouw gemak bij elkaar gezet, zodat je zelf kunt zien hoe zwart de pot is.


Gast

#1019 Re: Re: Re:

2015-11-14 01:42

#1018: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re:  

 Dit ga ik niet meer lezen iets met knikkers ? 

Doei


Gast

#1020 Re: Re: Re:

2015-11-14 01:48

#1018: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re:  

 Je bent je knikker niet kwijt want je weet dat je buurman hem heeft afgepakt. Dat hij hem heeft afgepakt doet niks af van het feit dat je hem dus niet kwijt bent.

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1021 Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 01:55

#1020: - Re: Re: Re:  

 Ik heb hem niet meer, dus ben ik hem kwijt. Ik kan dan wel weten dat mijn buurman hem heeft afgepakt, maar ik weet niet wat hij er vervolgens mee heeft gedaan, dus weet ik ook niet waar hij is. Flauwe, maar daarom niet minder domme poging van je om de boel weer te verdraaien (je passeerbeweging) en het feit aan het oog te doen onttrekken. Maar ook daarmee blijft het feit toch een feit.

Volgens mij weet jij heel goed dat de Dei van Algiers pal onder zijn neus een wrat heeft.

Welterusten!

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1022 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-14 02:28

Extra beveiliging bij asielzoekerscentra Nederland

 

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) en de korpsleiding hebben extra agenten opgeroepen om asielzoekerscentra in de gaten te houden uit angst voor wraakacties. Bronnen melden de NOS dat de NCTV rekening houdt met acties uit extreemrechtse hoek

Medewerkers van de NCTV blijven de situatie de hele nacht nauwlettend volgen. Daarbij is er ook contact met Franse collega's. Dick Schoof, de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, noemt de aanslagen in Parijs vreselijk en ongekend. Hij schrijft op Twitter dat veiligheidsconsequenties voor Nederland worden onderzocht.

Het dreigingsniveau in Nederland blijft vooralsnog op substantieel staan. Dat wil zeggen dat de kans op een aanslag in Nederland reëel is. 

 

Morgen is er formeel overleg van de diensten NCTV en AIVD. Maar uiteraard zijn medewerkers van die diensten de hele nacht actief.


Gast

#1023 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-14 05:26

#1022: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 hahHa werkelijk? Je gaat nu zeggen dat het extreem rechts is geweest? Of word het gedacht? 


Gast

#1024 Re: Re: Je

2015-11-14 05:34

#1006: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 complot theorie? Ik zeg gewoon kans op aanslagen word groter als je deze mensen helpt. Je haalt ze binnen en IS is er ook niet blij mee. Ga je me nu echt vertellen dat jij het nieuws niet geloofd? NOS links en alleen geloven met zoiets? Nee je hoort bijna niks over vluchtelingen wel op de telegraaf. Je bedoelt de cijfertjes die ze altijd laten zien? Nee die geloof ik niet nee. 


Gast

#1025 Re: Re: Re: Je

2015-11-14 06:50

#1024: - Re: Re: Je 

en daarbij al jaren is oorlog in die landen. Laat het ze lekker zelf uitvechten. Daar moet de rest van de wereld zich niet mee bemoeien. Dan krijg je dit! En wat die aanslagen met asielzoekers/vluchtelingen te maken hebben? Een hele hoop. Je haalt die mensen gewoon binnen! Je brengt de oorlog hierheen als regering en kan de veiligheid van je eigen mensen niet meer gsranderen